rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 5612962 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38250 : 27.10.2016 kello on 00:28 »
Tullien maksaminen ei ole kummoinenkaan juttu, parisenkuukautta taakseppäin tilasin taiwanista hissitolpan. Helposti kävi tullienmaksu kahvitunnilla kännykällä ja tavara pääsi kotiin.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
Niin ja tänään on jahdattu pokemonneja ajankuluksi. Meinaa olla päivät pitkiä kun on tekemään tottunut ja nyt ei saa oikeen mitään tehdä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38251 : 27.10.2016 kello on 05:13 »
Laitappa kuva paikallisesta talosta, ni
osataan paikallistaa menosi.

Johan laitoin, jäikö sulla välistä? Sunnuntaihin tuossa valkoisen yläkerrassa.




Alani ollut illalla naisten tanseissa pilkuun asti,kun nukuttaa näin myöhään ;) ;D

Mun elämä on yhtä naistentanssia, vaan eri merkityksessä. ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
  • Hämeenperä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38252 : 27.10.2016 kello on 07:24 »
Johan laitoin, jäikö sulla välistä? Sunnuntaihin tuossa valkoisen yläkerrassa.

Mun elämä on yhtä naistentanssia, vaan eri merkityksessä. ;D

Vesako laittoi ansan, joka laukesi  ;)

Itse tykkään kovasti lueskella toisten matkoista, koto- sekä ulkomaalla, mutta..
jos ei ihan joka tunti täällä Orgimassa käy, niin joku vinkki vaikka maanosasta olis juhlaa.
Kuvista pidän erityisesti, mutta kuva museosta salaisessa paikassa ei kerro kauhiasti.
Luontevaa reissua ja jatka raportointia, minä ainakin luen.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38253 : 27.10.2016 kello on 09:13 »
Enkelljoukkion vanhimman vein kouluun soittimensa kanssa. Kohta mökille lintuja ja myyriä syöttämään. Linnuille talipötköjä ja myyrille "sinisiä nappeja" saunan ikkunalaudalle.  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38254 : 27.10.2016 kello on 09:25 »
Lenkillä kävin ja tein " aamupalaa" jotta jaksaa päivän puuhastella. 😉



*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:12.04.2018 kello on 18:08
  • Internet on loistava keino päästä nettiin.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38255 : 27.10.2016 kello on 09:40 »
Linnuille talipötköjä ja myyrille "sinisiä nappeja" saunan ikkunalaudalle.  :D

Piehuoli että itelleski jää  :P

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:30
  • Kabe, nuperoauto, sillä mennään nyt.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38256 : 27.10.2016 kello on 09:48 »
Piehuoli että itelleski jää  :P
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Ei tarvii. Tiukan paikan tullen tämmönen länkisäärinen kantaa vielä saunavedet kolmella ämpärillä.  ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38257 : 27.10.2016 kello on 10:25 »
Voiko joku avittaa?
Sorry jos torppasin pyyntösi kovin tiukasti, mutta oma kunnia ei vain yksinkertaisesti anna periksi tilata kaverille jotain tavaraa josta ei vielä ole itsellä mitään kokemusta, ihan täyttä paskaa kun ei viitsi kaverile myydä :-\ Itse jos taasen tilaat suoraan samaakin tavaraa, se on tällöin ikäänkuin "omalla vastuulla" ;)

Olenko ainoa joka ei voi koskaan tilata dollarimaista (mukaan lukien Kiina joka käyttää US dollaria maksuasioissa) mitään kun ei viitsi alkaa sitä tuontimaksujen ja muiden rumbaa...
Eihän tuo tulli mitään näissä halpistavaroissa, se ei ole kuin muutaman prosentin ja kovin usein se jääkin alle 10e jolloin sitä ei edes laskuteta. Mutta ALV sen sijaan napsahtaa maksuun jo aika pienestäkin summasta ja tuohon lasketaan mukaan tavara + toimituskulut = maksat siis ALV:it myös postikuluista. Ja nykylain mukaan tuo tulisi tilaajan maksaa joka tapauksessa, mikäli mainittu 10e maksuraja ylittyy, jäi tavara tullipostiin kiinni tahi ei :-X

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:41
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38258 : 27.10.2016 kello on 10:31 »
Sorry jos torppasin pyyntösi kovin tiukasti, mutta oma kunnia ei vain yksinkertaisesti anna periksi tilata kaverille jotain tavaraa josta ei vielä ole itsellä mitään kokemusta, ihan täyttä paskaa kun ei viitsi kaverile myydä :-\ Itse jos taasen tilaat suoraan samaakin tavaraa, se on tällöin ikäänkuin "omalla vastuulla" ;)
Eihän tuo tulli mitään näissä halpistavaroissa, se ei ole kuin muutaman prosentin ja kovin usein se jääkin alle 10e jolloin sitä ei edes laskuteta. Mutta ALV sen sijaan napsahtaa maksuun jo aika pienestäkin summasta ja tuohon lasketaan mukaan tavara + toimituskulut = maksat siis ALV:it myös postikuluista. Ja nykylain mukaan tuo tulisi tilaajan maksaa joka tapauksessa, mikäli mainittu 10e maksuraja ylittyy, jäi tavara tullipostiin kiinni tahi ei :-X

No joku viikko sitten soittimen tilasin kiinasta reippaan satasen hintaan. Aikanaan kun tuli EU:n alueelle, niin DHL:ltä tuli sp tullimaksusta, reipas 20 euroa, saate sanoin jaetaan kun tullimaksu näkyy heidän tilillä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38259 : 27.10.2016 kello on 10:48 »
No joku viikko sitten soittimen tilasin kiinasta reippaan satasen hintaan. Aikanaan kun tuli EU:n alueelle, niin DHL:ltä tuli sp tullimaksusta, reipas 20 euroa, saate sanoin jaetaan kun tullimaksu näkyy heidän tilillä.

Aivan. Tuo mainittu ALV 24% on aikalailla kyseisen suuruinen summa tuossa tilauksessasi, vaikka kuinka he siitä tullimaksu-nimitystä käyttävätkin. Mutta tuo kun tosiaan jakaantuu komponentteihinsa, aivan kuten vaikka ajoneuvovero jossa on perusosa ja käyttövoimavero, on tuossa tullimaksussa itse tulli ja ALV 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38260 : 27.10.2016 kello on 11:28 »
Sorry jos torppasin pyyntösi kovin tiukasti, mutta oma kunnia ei vain yksinkertaisesti anna periksi tilata kaverille jotain tavaraa josta ei vielä ole itsellä mitään kokemusta, ihan täyttä paskaa kun ei viitsi kaverile myydä :-\ Itse jos taasen tilaat suoraan samaakin tavaraa, se on tällöin ikäänkuin "omalla vastuulla" ;)
Eihän tuo tulli mitään näissä halpistavaroissa, se ei ole kuin muutaman prosentin ja kovin usein se jääkin alle 10e jolloin sitä ei edes laskuteta. Mutta ALV sen sijaan napsahtaa maksuun jo aika pienestäkin summasta ja tuohon lasketaan mukaan tavara + toimituskulut = maksat siis ALV:it myös postikuluista. Ja nykylain mukaan tuo tulisi tilaajan maksaa joka tapauksessa, mikäli mainittu 10e maksuraja ylittyy, jäi tavara tullipostiin kiinni tahi ei :-X
En suuttunut ;) Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:41
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38261 : 27.10.2016 kello on 11:33 »
Vesako laittoi ansan, joka laukesi  ;)

Itse tykkään kovasti lueskella toisten matkoista, koto- sekä ulkomaalla, mutta..
jos ei ihan joka tunti täällä Orgimassa käy, niin joku vinkki vaikka maanosasta olis juhlaa.
Kuvista pidän erityisesti, mutta kuva museosta salaisessa paikassa ei kerro kauhiasti.
Luontevaa reissua ja jatka raportointia, minä ainakin luen.

Täällä kannattaa lukea myös "ORGin Baari" sieltäkin saa pientä osviittaa missä joku liikkuu.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:35
  • Callengr
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38263 : 27.10.2016 kello on 12:44 »
Ei tarvii. Tiukan paikan tullen tämmönen länkisäärinen kantaa vielä saunavedet kolmella ämpärillä.  ;D
Muuten onnistuis mut polvinivelet ei kestä enää ???

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:16
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #38264 : 27.10.2016 kello on 12:48 »
Muuten onnistuis mut polvinivelet ei kestä enää ???

Eihän se 3 sankoa ole kuin 30kg lisäpainoa, tosin sen keskimmäisen kanssa saa pikkasen taituroida että pysyy kepin nokassa liikoja läikkymäti ;D