rekisteriseloste

Tiedote rekisteröitymisestä

Jos et ole saanut vahvistusviestiä rekisteröitymisestä si, tarkista roskapostikansiosi. Tämä erityisesti hotmail ja gmail sähköpostin käyttäjille.

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 9934077 kertaa)

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #17280 : 10.04.2014 kello on 17:43 »
Töitä ;)

kauanko tuo pesti kestää
niin että meneekö kesä duunatessa ?

• Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
« Vastaus #17281 : 10.04.2014 kello on 18:15 »
kauanko tuo pesti kestää
niin että meneekö kesä duunatessa ?
Ens viikolla loppu arvio työ kunnosta ja sit kaikki taas auki :( Voi tätä,kun joutunut näitten laitoksien pyörityksiin..

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:15.05.2024 kello on 17:28
« Vastaus #17282 : 10.04.2014 kello on 19:56 »
Ens viikolla loppu arvio työ kunnosta ja sit kaikki taas auki :( Voi tätä,kun joutunut näitten laitoksien pyörityksiin..

sellasta se on aina
mutta semppiä sinulle ja jaksamisia  :-*

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:10.04.2022 kello on 08:56
« Vastaus #17283 : 10.04.2014 kello on 20:18 »
Töitä tehty,  on menny hommat erikoisiksi, ensin makuutetaan kolmekuukautta kotona porukkaa ja sitte pitäis painaa yötämyöden menemään ku o kiire.

Lähetetty minun HUAWEI G700-U20 laitteesta Tapatalkilla

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:12
  • Kotkan poikii ilman siipii
« Vastaus #17284 : 10.04.2014 kello on 21:16 »

Thumb

Se on kyllä aika raju! Oletkos Auris Sportwagonia katsellut? Mun silmiin aivan nätti.

Täytyypä sitäkin käydä kokeilemassa. Enpä nyt tiiä vaihdanko tota nykyistä autoa mutta kun se vaan on niin pieni.
Hallitus vaan totesi että voitaisiin ostaa suurempi auto,niin pakkohan niitä on käydä katselemassa. Civikin farkkuhan pitää ostaa uutena kun se vasta tuli markkinoille. Hundai i40 kiinnostaa kovasti,pojalla on ollu hundai coupe montavuotta eikä siinä ole ollut vikoja,mitä nyt kuluvia osia vaihdettu.

Sent from my iPad using Tapatalk

• Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 2.01.2024 kello on 21:57
« Vastaus #17285 : 10.04.2014 kello on 21:53 »
Rankoja sirklattu... tarkoitus olis tehdä niistä " klapeja"  enstalven varalle

• Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:13.07.2020 kello on 20:31
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17286 : 10.04.2014 kello on 22:45 »
Kiva, vaikka pitkä päivä. Ysiltä liikenteeseen, Pasi töihin.

Hyvissä ajoin Selloon, kun mä onnistun aina eksymään siellä. Niin, Leppävaaran Maximarket oli ennen mun lähikauppa. Sello on ihan hirveä... Melkein jo tuuppasin tuon kankean auton nokan läpeen, jossa lukee Kattoparkki. Het eka mutka näytti siltä, että tää on huono idea. Onneksi ei ketään ollut takana ja pääsin peruuttamaan pois. Oikeen maalaismamma kaupungissa  :-[

Löysin sitten oikean oven parkkihalliin. Ja löysin ravintolan, jossa siskon kanssa treffit ja löysin siskonkin.
Lounastreffien jälkeen en kyllä ihan heti löytänyt autoani, kun etsin hiukan väärästä paikasta. Kerkisin kuitenkin puoleksi päiväksi töihin.

Tultiin ysiltä kotiin. Jotain ruoantyyppistä  :P maha täyteen ja nyt sänky kutsuu!

Huomiselle otin pekkasen. Jos vaik se Tessun kaappien pesu, mikä on ollut 3 viikkoa suunnitteilla? Toivotaan tervejalkaista päivää. Pasi lähtee mun autolla töihin, niin ei tule kiusausta lähteä kylille pyörimään!  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17287 : 11.04.2014 kello on 06:40 »
Rankoja sirklattu... tarkoitus olis tehdä niistä " klapeja"  enstalven varalle

Sama täällä, tosin ei sirklattu vaan halottu koivuja. Kaverilla sellainen 1.5m klyyvauskone jonka on ite tehny täksi kaudeksi ja on melkoisen pätevä peli kun paksut koivurungot halkeaa melkoisen helposti.

Ainoa vaan että tää apupoikaantero/minä) saan kantaa niitä 1.5m pätkiä trukkilavoille ja ne penteleet painaa.

Ei se mitään mutta eilenkin meni melkein päivä kun hain mökiltä vanhan vaununi ja tyhjäsin sen ja pesi lattiasta  kattoon ja aloittelin ulkopuolta ja sisimmässäni olin iloinen kun kaverini ei tullutkaan meille tekeen noita halkoja kun olin jo melko väsy,niin samalla ivecon punainen keula kurvasi pihalle ja ilta yhdeksään mesosimme vanhassa hevosaitauksessani halkoja tehden!!!

Eilinen "työpäiväni oli siis aamu7lta ilta 9 tauotta duunia paitti kaks kaffepaussia ja kaks fazerin puikulaa kinkulla..
Illalla oli yliväsynyt et oli vaikea saada unta :o

Tänään taitaakin tulla sadepäivä elikkä hyvä vaununpesupäivä.

Rakas vaimoni keksi hyvän idean vanhaan vaunuumme kun otan koirani mukaan tonne Korppooseen ja ne joutuvat olemaan vaunussa sen 8h ja pelkään vaunun lämpenemistä.

Mutta ruuvaankin avattaviin ikkunoihin ensin tiiviin hyttysverhon,se kasetti tsydeemi ei ole tiivis kauttaaltaan.
Sen päälle ruuvaan kompostikehikosta kalterit jotka ruuvaan sellaisilla kumipäällisteisillä u-kiinnityskoukuilla lujasti seinään.
Vessanoven poistin turhana ja nyt saan suihkukaukaloon vesikupit koirille ja ruokakupit myös samalla tuli valoa enempi kabiiniin!!! Thumb

Näin ollen minulla on neljä kalteroitua ikkunanläpeä jotka saan teljettyä täysillä auki asentoon ja läpituuletuksen!!!!! Pitäis riittää,-tosin tarkkailen lämpöjä tarkasti ettei vaan mitään pääse tapahtumaan koirille!!!!

Ja tiivis hyttysverkko on must ja nyt sain vessallekkin järkevää käyttöä.

Vaunun ulkoseinään oven viereen linttaan kyltin jossa merkintä koiria vaunussa,nimeni ja puhelinnumeroni kaiken varalta....

Tosin työpaikkani on neljän minuutin päässä,- ruokatauolla meen lyhyelle lenkille koirien kaa niin ei ne ole kuin 4h maksimmissan itekseen mut varma on aina varmaa!!!

Hauskaa tää vaunun tuunaus käytännöllisemmäksi tähän käyttötarkoitukseen!

Puuhakasta päivää vaan kaikille       t migel :D

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17288 : 11.04.2014 kello on 07:11 »
^ Huh, mä hengästyin,mkun luin Migelin täynnä touhua olevan viestin!  :o :laugh:

Pekkaspäivä. Nousin kuudelta kahville, kun se sininuttuinen työssään kelvoton apina eli nukkumatti karkasi. Surffausta ja lisää kahvia.

Lämpötila ulkona noin puoli astetta plussaa. Tessussa varmaan suht sama. Ja sinne pitäisi mennä rätin kanssa riehumaan. Eihän ne kaapit kuivu ikinä!

Kehtaanko mä kysyä ihan tyhmää juttua? Jos vesisäiliössä ei ole vettä, voiko lämmityksen laittaa päälle? Siinä on siis Alde. Älkää hyvän tähden kysykö, miten mä en tiedä alkeellisiakaan asioita, vaikka olevinaan ollut karavaanari 8 vuotta  :-X
Meille vaan sen ekan LMC:n vaunun kanssa kävi niin, että ekalla kerralla, kun lämmitettiin se kotipihassa, siitä poksahti sulake. Siitä jotenkin jäänyt sellainen käsitys, että syynä oli se, ettei siellä ollut vettä. Äääh, pitäiskö mun muka kaivaa sieltä yläkaapista ne käyttöohjeet?

Seuraava kysymys aamun ratoksi. Nuo kaapithan on aika heppoista kalustelevyä. Eikä todellakaan pinttynyttä likaa missään, vaan ehkä hiukan pölyä. Käytättekö te muut millaisia pesuaineita?
Kotioloissa mä suihkutan kaikenlaisia aineita, joita löytyykin mun kätköistä pullotolkulla, mutta oliskohan nyt sellainen paikka, että yksi pisara Fairya puoleen ämpärilliseen vettä rikkomaan pintajännitys?

Ihan mukava tässä lämpimässä suunnitella Tessun siivousta!  :D Imurointi hoidettiinkin jo pari päivää sitten.

Ehkä kolmas kuppi kahvia?  :)

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:13.06.2024 kello on 18:42
  • Strömma Kemiönsaari
« Vastaus #17289 : 11.04.2014 kello on 07:36 »
Kaija!

Mä käytin kans fairya laimeahkona lioksena kaappeihin ja vain nihkeällä rätillä.

Kovempaan pashaan käytin keittiötolua pumppuspruutalla ja rättiä. Lattialla käytin sitä fairyliuosjämää ja hiukkasen jotain halpis autoshampoota ja kymppilitran ämpäri ja käsin kontallaan luututen lattiarätillä ei märällä mutta sopivasti puristetulla rätillä.

Ikkunoihin käytin tuulilasinpesuneste ttä laimennettuna ja Turun sanomaa kuivaus/kiillotukseen.
Vessa jäi kesken.
Ulkopuolella tein testin sillä kalliilla vaunushampoolla ja autoshampoolla jossa melko lämmin pesuvesi----lopputulos melko sama mut hinta 10 kertaa halvempi!!!

Hauskaa toi siivous,tulee heti näkyvää ainakin tollaiseen vanhaan holkkiin.

Vielä marimekon pussilakanat ja vois ommella uudet verhotkin kun nuo alkuperäiset aiheuttavat keskivakavaa oksennusrefleksiä!!! :D :D :D

t migel :D :D :D :D ps. hitto siel on raaka keli ulkona.

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17290 : 11.04.2014 kello on 09:59 »
Tessussa oli plus 0,5. Oon aika jäässä. Pyyhin kaikki (toivottavasti) kaapit ja tasot yms mahdollisimman kuumalla vedellä ja nihkeäksi puristetulla rätillä. Siinä pesuvedessä lämpis näpitkin  ;D

Nyt siellä on kaikki kaapit ja laatikot auki, vaikka eihän ne tuossa lämpötilassa mitään kuivu, jos niihin on jäänyt kosteutta. Mä kuitenkin lämmittelen sisällä ja alan sitten miettiä keittiövermeiden viemistä sinne. Ikeasta tarttui mukaan ohutta liukueste"mattoa", josta on tarkoitus näpit sinisinä leikata sopivia paloja kaappeihin/laatikoihin.

• Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:02
« Vastaus #17291 : 11.04.2014 kello on 10:26 »
^
Väännä tupaan lämmöt päälle  ;D

Itse olen m-auton siivoushommia noista kaapeista (ja ovista) hoidellut puhtaan kostealla rätillä ja Tolun suihkeella..
Ennen kaikkea tärkeää poistaa "ihimsen elämisen" jäljet pinnoista ennen talvisäilöä - ei ole orgaanista ainetta homeelle kasvualustaksi. Kevyemmin pyyhkien näin käyttökauden alussa.. Raikasvesitankki (ja pummpu+putket+hanat) puhdistetaan myös Biotab'in desinfiontiaineella ..

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17292 : 11.04.2014 kello on 10:29 »
^
Väännä tupaan lämmöt päälle  ;D

Lämmittäjä on töissä. Eikä kai sitä nyt siivouksen takia kannata?  :laugh:
Joo. Kyllä mä siellä viluisena kyseenalaistin koko karavaanarihomman mielekkyyden: ollaanko me tosiian lähdössä melkein kuudeksi viikoksi tuollaisiin oloihin?  :o :D

• Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 16:19
« Vastaus #17293 : 11.04.2014 kello on 15:36 »
Olette  Thumb

• Kaikkien Kaveri
    • www.lintukuvia.net
« Vastaus #17294 : 11.04.2014 kello on 15:39 »
Aika paljon olen saanut kannettua Tessuun tarpeellista tavaraa. Nyt vaan pysähdyin miettimään, että kylmyyden ja kosteuden takia ei välttämättä kannata vielä viedä kuivamuonia, pesuaineita eikä mitään tekstiilejä sinne.

Petarin sujautin täällä sisällä lakanapussiin vai mikä se Full Moonin tuote on nimeltään? Tuossa kun ei pääse petaamaan kuin jalkopäästä, se petauspussi on näpsä, kun sen vaan pyöräyttää petarin päälke ja sitten petari paikoilleen, niin ei tarvii siellä sängyssä kontata.

Vesikanisterissa vaikuttaa vesisäiliönpuhdistu saine.

Tän verran turhuuttakin otetaan mukaan: on kiva hiukan "sisustaa", kun saadaan leiri pystyyn. Matkalla noi kulkee pussukassa kuskin yläpuolella olevassa kaapissa.
Noita pussukoita mulla on enemmänkin. Valitettavasti vaan pääsiäisen jälkeisestä alesta ja kanan kuvalla  :laugh: Mutta nehän onkin kaapeissa piilossa. Esim pieni vedenkeitin sopii tuohon, eikä kolise. Tosi käteviä!  Thumb

Ai niin, kaiken tän kiireisen uurastuksen keskellä taisin vielä löytää pikkusiskolle sopivan objektiivinkin! Ei ole mennyt hukkaan pekkaspäivä!