Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Mitäs tänään tehty?

<< < (166/15076) > >>

Ossi66:
Aamulla lämmitin leivinuunin ja alkuiltapäivästä vaimo leipoi pullaa.
Iltapäivällä tyttäret teki joulupiparit.
Mun homma on lämmittää uuni pyydettyyn lämpöön ja hoitaa paistohommat - kun paistelee tuplaleivinuunissa, saa olla tarkkana ettei paistokset kerkeä palaa ;)  Nyt onnistuin paistaan kaikki polttamatta yhtään pellillistä ;D

sipu:

--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 -  6.12.2011     kello on 16:31 ---Aamulla lämmitin leivinuunin ja alkuiltapäivästä vaimo leipoi pullaa.
Iltapäivällä tyttäret teki joulupiparit.
Mun homma on lämmittää uuni pyydettyyn lämpöön ja hoitaa paistohommat - kun paistelee tuplaleivinuunissa, saa olla tarkkana ettei paistokset kerkeä palaa ;)  Nyt onnistuin paistaan kaikki polttamatta yhtään pellillistä ;D

--- Lainaus päättyy ---

onneksi olkoon .. olet kyllä paistamisen mestari
itse en uskalla puuhellan uunis tehdä kuin ruokaa

nuo leivonnaiset tapahtuu sähköuunissa
ja siinäkin on oltava ajastin + munakello
jotteivat pala karrelle  :)

nyt nöyrä kiitos
saunan keksijälle :-*
forttumille , joka tällä kertaa sen lämmitti .. :-*
pappalle joka ehti äidin laitamaan alulle..
siellä karjalan laulumailla  :-* 
jotta minä taas pääsin tänäkin  päivänä
hyvistä löylyistä nauttimaan ...
ja toteamaan .. et kyl tää elo vaan ..on niin ihanaa   :D
ISO kiitos kaikille tähän asiaan osallistuneille 
ja tämän kaiken saan tehdä
omalla kielellä ja murteellanikin jopa  ...
ihanassa suomen maassamme  :-*

Rölli:
melkeen kokopäivä pihall ,akana vähä Sisu remonttii ja sitte toho piha leluun(Lokomo 325C) akkujen vaihto ja koe starttaus,komeesti pyörähti tulille ,ja lopuksi  oman projektin korkkaus... ny käyty saunass ja jatkann Sisull kera puolukka mehun

hartsakoski:
Kävin poikien(11 ja 13 vuotiaat)kanssa itsen.juhlassa.Sitt en poikien toivomuksesta lähdettiin Oulun sankarihaudoille ja samalla nähtiin ylioppilaiden soihtukulkue.Siis varsin klassisissa merkeissä.

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: sipu -  6.12.2011     kello on 16:54 ---onneksi olkoon .. olet kyllä paistamisen mestari
itse en uskalla puuhellan uunis tehdä kuin ruokaa

--- Lainaus päättyy ---

No 12v harjoittelu tekee mestarin ;)
ensin kun uunin lämmittää mittarin mukaan, yläuuni on sopivampi ja alauunissa saattaa olla 20 astetta kuumempaa - hiillos kun on ollut siellä. Noin tunnin jälkeen molemmat on suurinpiirtein samanlaisia ja lämpö tasaista - riittää kun kääntää pellin kertaalleen paiston välillä.
Nyt illalla alauuni saatiin jäähdytettyä sopivaksi porkkanalaatikoiden paistoon - nyt alauuni on ainakin 20 astetta kylmempi kuin yläuuni ;)
Helppoo - eikö totta ;D

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View