rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Mitäs tänään tehty?  (Luettu 5799010 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:39
  • viva la France
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72330 : 31.03.2024 kello on 21:24 »
Ajeltu Cahors nimiseen kaupunkiin.  En ole viinifriikki niin ei siltäkään puolelta.

Cahors punkku on todella punkkujen parhaimmistoa ;)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:37
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72331 : 31.03.2024 kello on 22:54 »
Oisko sittenkin joku muu vika?
Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.
  Harvempi lienee ajatellut että sama homma on retkipyörissä. Ketju pitää talvisäilytyksen ajaksi asettaa pienimmille hammaspyörille, tällöin ketjun kiristysjouset väsyy vähemmän säilytyksen aikana.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 17:55
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72332 : 31.03.2024 kello on 23:01 »
Katsottu ja ihailtu maakotkaa moottorikelkkailun yhteydessä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:55
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72333 : 1.04.2024 kello on 08:51 »
Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.

Jouset on kyllä aika tuhtia kamaa, joten omituista jos talvessa löystyy.
Punkan jalkopäässä on verho ollut alhaalla vuosikausia, pitänee käydä kokeilemassa..   :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:09
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72334 : 1.04.2024 kello on 11:18 »
Oli siina rullaverhossa muutakin, ehkä juuri siksi se oli alhaalla. Mut nyt on jousi löysä.
  Harvempi lienee ajatellut että sama homma on retkipyörissä. Ketju pitää talvisäilytyksen ajaksi asettaa pienimmille hammaspyörille, tällöin ketjun kiristysjouset väsyy vähemmän säilytyksen aikana.

Meillä yleensä aina kaikki verhot kiinni 3-4kk talvisäilytyksen ajan, ei mitään ongelmaa.

Ota verho irti ja jos jousen pää ei oo karannu, kierrät vaan lisää kierroksia jouseen niin taas toimii 😉

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 15:55
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72335 : 1.04.2024 kello on 12:37 »
Punkan jalkopäässä on verho ollut alhaalla vuosikausia, pitänee käydä kokeilemassa..   :D

Kyllä se vielä nousi.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:47
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72336 : 1.04.2024 kello on 12:44 »
Retkipakun testailua ja siistimistä...

Jääkaapin, astioiden ja vesisäiliöiden pesua, sekä lämmityksen ja jääkaapin koekäyttöä. Äkkiseltään näyttäisi kaikki toimivan. Koelenkki pitää vielä tehdä yöpymisineen uusilla renkailla.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:17
    • circleset
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72337 : 1.04.2024 kello on 20:32 »
Laskettu vene vesille ja käyty saaressa mökillä. Omaan rantaan ja laituriin ei vielä päässyt. Onneksi saaren pohjoispuolelta oli jo jäät lähteneet.

Valtakunnassa oli kaikki hyvin. Mönkkärikin lähti kertalaakista talven jäljiltä käyntiin  Thumb

Villisikojen jälkiä saa siivota keväällä.  Naapurilla olivat tehneetkin sitten jo vähän enemmän tuhojaan  :o Täytyy tilata suursäkeissä kivituhkaa ja multaa. 12 tn saa paikallinen yrittäjä kuulemma kerralla lautalla vietyä.

Nopeasti kevät tulee, sitten kuin se tulee  8)


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:17
  • Lempäälä
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72338 : 1.04.2024 kello on 21:14 »
  Kesäpyörällä eka reissu tänään.



Opeli sai kesäpyörät lauantaina.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:02
  • seniori
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72339 : 2.04.2024 kello on 05:19 »
Huomenta vaan!

Käytiin Juniorin kanssa torpalla pääsiäis-saunassa. Vaihdettiin Golfiin kesärenkaat. Koottiin pyoräteline ja nyt olen jo sähköpyörällä ajellu täällä kaupungilla. Lämmintä ja aurinkoista on ollut. Tänään noudan rouvan Viikistä viereeni. Sitten kylmenee (sää) ja tulee luntakin? Muutun jalankulkijaksi.

« Viimeksi muokattu: 2.04.2024 kello on 07:47 »

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:07
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72340 : 2.04.2024 kello on 07:30 »
Kävin yöllä viemessä pojan ja perheen Helsinkiin lentokentälle, lähtivät 2kk fugeen

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:32
  • Kulkija
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72341 : 2.04.2024 kello on 17:34 »
Ajeltu Cahors nimiseen kaupunkiin. Tästä maasta minä en vaan pidä. Yrittänyt löytää positiivisia puolia. Maisemista niitä ehkä löytää. En ole viinifriikki niin ei siltäkään puolelta.

Ei sitä kaikesta pidä. Minä en pitänyt Venäjästä silloinkaan, kun 80% kansasta oli siihen suuntaan polvillaan. Positiivisia puolia olen löytänyt kaksi, sinkkiämpärit ja arinakivet. Maisemat lähinnä etoi, poislukien Pietarin Eremitaasin taide ja ehkä Punainen Tori. Enkä ole vodkafriikkikään, kun pakki ei kestä väkeviä.

En heti muista muuta paikkaa, missä en olisi reissussa viihtynyt.  :D

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:17
    • circleset
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72342 : 2.04.2024 kello on 19:54 »
Ei sitä kaikesta pidä. Minä en pitänyt Venäjästä silloinkaan, kun 80% kansasta oli siihen suuntaan polvillaan. Positiivisia puolia olen löytänyt kaksi, sinkkiämpärit ja arinakivet. Maisemat lähinnä etoi, poislukien Pietarin Eremitaasin taide ja ehkä Punainen Tori. Enkä ole vodkafriikkikään, kun pakki ei kestä väkeviä.

En heti muista muuta paikkaa, missä en olisi reissussa viihtynyt.  :D
Pietarissa tuli käytyä joskus -90 luvun alussa. Ei ole tullut halua toisten käydä, eikä tule. Venäläisten paras tekninen innovaatio on samovaari. Tosin siinäkin on venttiili kopioitu saksalaisilta...

Turkissa (Istanbul) on tullut käytyä myös kerran. Tai todennäköisesti kaksi. Ensimmäisen ja viimeisen kerran. 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:33
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72343 : 2.04.2024 kello on 19:56 »
Kävin tilaamassa Saaralle 200tkm öljynvaihtohuollon.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:07
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Mitäs tänään tehty?
« Vastaus #72344 : 3.04.2024 kello on 10:39 »
Onneksi ei ainakaan vielä ole satanut lunta enenpää, vaikka onhan sitä luvattu harvase lle päivälle.
Tuossa oon lueskellut reissu kirjaa erioten venäjän reissuista kuten Laatokka kierroksesta, kun oon potenut polvea enkä pysty nyt purkamaan märkää pois Adriasta niin tuossa aikaisemmin oli juttua etteivät viihtyneet itäisessä naapurimaassa tai Istanbulissa. No meillä on ihan toinen kanta, Viipuria on ikävä ja karjalakin jäi tarkemmin tutkimatta. No minä tuskin enää sinne pääsen.
Turkkiin on taasen jokavuotinen matka tilattu ja siellä käyn niin kauan kuin pystyn.