rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Lauttamatkoja.  (Luettu 7140 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Lauttamatkoja.
« : 13.03.2018 kello on 22:37 »
  Luen kovin vähän ulkomaanmatkailua, kun autolla viimeksi laivalla ulkomaille menty viimevuosituhannell a.
  Olen polkupyörällä tällä vuosituhanella ruattissa käynyt kolmesti.
  Ehkä ensi kesänä saatan mennä Opelilla, mahtaako ruattin polliisit ottaa kilvet noin vanhasta heti rajalla pois? ;D
  Törmäsin tollaseen sivuun netin syövereissä   https://www.ferries.fi/  siellä monenlaista hintaa ja matkaa tarjolla.
  Onko tämä ihan asiallinen kauppa?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #1 : 13.03.2018 kello on 22:51 »
Voi kai siinä hintoja verrata, en ollut ennen tuota sivustoa nähnytkään. Aina olen ostanut suoraan laivayhtiöltä.

Finnlink Naantali-Kapellskär on leppoisa, kun ruoka kuuluu hintaan. Sopii sellaiselle, joka ei karaookkeista välitä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 8.02.2024 kello on 08:35
  • Strömma Kemiönsaari
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #2 : 14.03.2018 kello on 17:12 »
Liity Yrjö Viking-clubiin ja ota sieltä tarjoukset-.Nli-Kapellskär sopii jos jäät Tukholman pohjoispuolelle.
Jos olet vaan Tukholmassa tai suuntaat siitä alaspäin,niin suosittelen ihan Tku-Sto linjaa.

Mutta noin yhteenvetona automatkailu on kyllä kallistunut koko ajan euroajan myötä koskien siis laivamatkoja ja nimenomaan auton mukaanottamista...t ietysti en ole enään ihan ajan hermoilla hinnoista kun on vierähtänyt tovi entisestä kotikaupunkini vierailusta.Tosin ensi kesänä olisi tarkoitus sinne myös sukeltaa mutta kokonaisuutena hymyilyttää kustannukset kun kaveri lensi espanjaan 59 eurolla ja whippetin passi jo maksaa jotain satkun pintaan+sun muut.Korppi tietää paremmin! t migel :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #3 : 14.03.2018 kello on 22:44 »
Liity Yrjö Viking-clubiin ja ota sieltä tarjoukset-.Nli-Kapellskär sopii jos jäät Tukholman pohjoispuolelle.
Jos olet vaan Tukholmassa tai suuntaat siitä alaspäin,niin suosittelen ihan Tku-Sto linjaa.
..
Jos Kappelskäriin Viikkarilla aikoo pitää suomilaivasta vaihtaa ruotsin Rosellaan Maarianhaminassa. Finnlinesin Star-club -jäsenyys auttaa N:li-K:skär väliin, ja SFc-kortti kannattaa piilottaa kun sillä hinta nousee  ;D

Ja jos isot laivayhtiöt liian tuttuja, niin vaihtoehto osalle matkaa http://www.alandstrafiken.ax/sv/karta

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:28
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #4 : 14.03.2018 kello on 23:10 »
Ja jos isot laivayhtiöt liian tuttuja, niin vaihtoehto osalle matkaa http://www.alandstrafiken.ax/sv/karta


Ja tuolla loppumatka https://www.eckerolinjen.se/

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #5 : 15.03.2018 kello on 22:19 »
  Törmäsin tollaseen sivuun netin syövereissä   https://www.ferries.fi/  siellä monenlaista hintaa ja matkaa tarjolla.
  Onko tämä ihan asiallinen kauppa?
  Eipä tunnu monille olevan tuttu.
  Ahvenanmaan saaristolautoilla, sekä Ekerö lautalla oon ollut viidesti polkupyörän kanssa.
  Kerrran menin Naantalista Kappelsääriin. Hieman pahoitin mieleni kun vielä silloin polkupyörästä otettiin melkein auton hinta, nyt on tilanne muuttunut. Muutama pyörä kun ei autojen tilaa ota yhtään. Vielä kun olin jonossa ekana, minut päästettiin sisään viimeisenä. Toisen ruuankin olisin jättänyt ostamatta, nyt oli "pakko"syödä. Viinakin oli niin kallista ettei sitä juurikaan ostettu. Nyt kyllä oon jo leppynyt. :D
  Kesän meno vielä epävarmaa, tilotteen mukaan pysyykin--en ajatellut "vekselivetoisesti " lähteä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #6 : 16.03.2018 kello on 02:29 »
  Eipä tunnu monille olevan tuttu.
  Ahvenanmaan saaristolautoilla, sekä Ekerö lautalla oon ollut viidesti polkupyörän kanssa.
  Kerrran menin Naantalista Kappelsääriin. Hieman pahoitin mieleni kun vielä silloin polkupyörästä otettiin melkein auton hinta, nyt on tilanne muuttunut. Muutama pyörä kun ei autojen tilaa ota yhtään. Vielä kun olin jonossa ekana, minut päästettiin sisään viimeisenä. Toisen ruuankin olisin jättänyt ostamatta, nyt oli "pakko"syödä. Viinakin oli niin kallista ettei sitä juurikaan ostettu. Nyt kyllä oon jo leppynyt. :D
  Kesän meno vielä epävarmaa, tilotteen mukaan pysyykin--en ajatellut "vekselivetoisesti " lähteä.
Minun mielestä tuo Ferries antaa näppärästi eri firmojenkin hinnat kun etsii mukavaa tilaisuutta laivamatkalle.
Lähes kaikki matkat minä olen ostanut nuiden sivujen kautta kun en ole naimisissa kenenkään laivavirman kanssa . ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:56
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #7 : 16.03.2018 kello on 06:44 »
^
Ihan hyvä koontisivusto...

Itse käytän hinnan takia vain Naantali-Kapellskär väliä ja Hanko-Paldisk väliä. Jälkimmäistä sieltä en löytänyt.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #8 : 16.03.2018 kello on 06:54 »
  ^^, ^. Kiitos. :D  Ei sitten ainakaan mikään huijaussivusto! 

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:45
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #9 : 16.03.2018 kello on 08:57 »
Vastaava sivusto https://www.directferries.fi/

..kumpiko noista oli se "alkuperäinen", jossa kartalla näky eri reitit, sitä vuosia tullut tutkailtua kun eri Itämeren ylitysvaihtoehtoja. Varaukset on tullut tehtyä suoraan ao. varustamoiden sivuilta.. aina ei "trivagot_ja _momondot" ole halvimpia.. ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #10 : 20.03.2018 kello on 21:55 »
  Törmäsin tollaseen sivuun netin syövereissä   https://www.ferries.fi/  siellä monenlaista hintaa ja matkaa tarjolla.
  Kuinkas noille hinnoille käy kesemmällä? Vai loppuuko paikat? Tuo alle 30 ekee tuntuisi aika halvalta, vaikka ei tulisi mentyäkkään.
  Voikos Tukholmassa parkkiksella yöpyä Opel Astra merkkisessä "retkeilyautossa"?

*****
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:42
  • Autossa on pyörät
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #11 : 21.03.2018 kello on 08:42 »
  Kuinkas noille hinnoille käy kesemmällä? Vai loppuuko paikat? Tuo alle 30 ekee tuntuisi aika halvalta, vaikka ei tulisi mentyäkkään.
  Voikos Tukholmassa parkkiksella yöpyä Opel Astra merkkisessä "retkeilyautossa"?
Paikat menee järjestyksessä ja voi jäänä nuolemaan näppejäänkin halutusta lähdöstä.
Tuo yöpyminen on kaksitahoinen juttu , eli varmaankin voi kun löytää tarpeeksi rauhallisen paikan ja turvallisen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #12 : 31.03.2018 kello on 07:54 »
  Olis Ferriessillä ollut pikkasen halvempi, en osannut sieltä ostaa. Vikingiltä osasin, tai saas nähdä osasinko, tämä oli toinen kerta kun tällä masiinalla ostin. :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:32
  • Kulkija
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #13 : 31.03.2018 kello on 09:52 »
Varaukset on tullut tehtyä suoraan ao. varustamoiden sivuilta.. aina ei "trivagot_ja _momondot" ole halvimpia.. ;)

Eivät olekaan. Hinnat saattavat olla erilaiset riippuen siitä, missä sivusto luulee asiakkaan olevan. Virolaisille voi olla toiset hinnat Helsinki-Tallinna välillä esimerkiksi, mutten ole varma siitä, varmistetaanko asuinmaa ennenkuin hinta annetaan.

Ihan sama kuin lentolippujen kohdalla. Eilen laitoin VPN:llä (F-Secure Freedome) sijainnikseni Hongkong ja säästin toista sataa yhden menolennon kohdalla verrattuna omaan sijaintiin ja useamman kympin verrattuna Skyscannerin antamaan hintaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:18
  • Lempäälä
Vs: Lauttamatkoja.
« Vastaus #14 : 13.07.2018 kello on 12:25 »
  Voikos Tukholmassa parkkiksella yöpyä Opel Astra merkkisessä "retkeilyautossa"?
   Ainakin Tukholman Yliopiston kasvitieteellisen puutarhan parkkipaikalla ( 5.50€)voin viime yön, lähelle varattu kirves jäi käyttämättä. ;D ;D
  Kiitos  "migel" ruotsinnoksesta. Thumb