rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Akun virta startatessa.  (Luettu 13954 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:46
Vs: Akun virta startatessa.
« Vastaus #30 : 19.03.2018 kello on 15:52 »
..
     Itselläni (Transit Connect -2004) ohjekirja mainitsee käynnistys-
  valvonnan katkaisevan 10s:n kuluttua jos kone ei käynnisty. Tällöin ei
  käynnistin tietenkään ryntää. Näin kauaa  en ole koskaan startannut etkä
  varmaan sinäkään. (Toinen juttu onkin sitten se jos valvonta jostain syystä
  katkaisee nopeammin, tästä ei ohjekirja kuitenkaan kerro enempää)
..
Jotenki minusta tältä osastolta löytyy se syy. Ainakin minun Fordeissa on kaikissa ollut se ominaisuus, että käynnissä olevaa moottoria ei voi yrittää startilla "rälläköidä", ja jos mosa sammahtaa, pitää virta-avain käyttää nollilla jotta startti vaivautuu takaisin virkaansa. En muista olisiko vielä 80-luvulla ollut mekaaninen esto virtalukossa, mutta ei myöhemmin - saati nykyään.. elektroniikan takana. Olisko aloittajalla joku kenkku tinaliitos jossain herkässä paikkaa..

Uudemmassa trumpFordissa (My home is Kentucky Plant  :D ) peri amerikkaisuus ja nykyaika kohtaavat; virta-avain toimii kuin start&stop nappula - Ford päättää ihan itse kauanko starttia pitää pyörittää, näpäytys rittää "käynnistyskehoittee seen"..

  • Vieras
  • Vs: Akun virta startatessa.
    « Vastaus #31 : 19.03.2018 kello on 19:39 »
    Jotenki minusta tältä osastolta löytyy se syy. Ainakin minun Fordeissa on kaikissa ollut se ominaisuus, että käynnissä olevaa moottoria ei voi yrittää startilla "rälläköidä", ja jos mosa sammahtaa, pitää virta-avain käyttää nollilla jotta startti vaivautuu takaisin virkaansa. En muista olisiko vielä 80-luvulla ollut mekaaninen esto virtalukossa, mutta ei myöhemmin - saati nykyään.. elektroniikan takana. Olisko aloittajalla joku kenkku tinaliitos jossain herkässä paikkaa..

    Uudemmassa trumpFordissa (My home is Kentucky Plant  :D ) peri amerikkaisuus ja nykyaika kohtaavat; virta-avain toimii kuin start&stop nappula - Ford päättää ihan itse kauanko starttia pitää pyörittää, näpäytys rittää "käynnistyskehoittee seen"..

     Itsekin epäilen jotain "tinausta," tai vastaavaa....No, joka tapauksessa vika on etu-,ja takapuskurin välillä.  :D :D
     Tämä on taatusti helpompi tapaus kuin ensimmäisen kuulennon suunnittelu ja toteutus.  Thumb

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:12.01.2024 kello on 18:37
    Vs: Akun virta startatessa.
    « Vastaus #32 : 21.03.2018 kello on 08:10 »
    Tulipa juuri mieleeni toinenkin mahdollisuus, nimittäin ajonestoboxi. Ainakin henkilöautoissa vialliset ajonestoboxit tekevät juuri kuvailemallasi tavalla ollessaan vähän vioittuneita eli kylmäjuotoksia piirilevyssä.

  • Vieras
  • Vs: Akun virta startatessa.
    « Vastaus #33 : 21.03.2018 kello on 18:54 »
    Tulipa juuri mieleeni toinenkin mahdollisuus, nimittäin ajonestoboxi. Ainakin henkilöautoissa vialliset ajonestoboxit tekevät juuri kuvailemallasi tavalla ollessaan vähän vioittuneita eli kylmäjuotoksia piirilevyssä.

     Kiitoksia. Thumb    Tätäkin mahdollisuutta  olen itsekin pohtinut....