Tekniikkakeskustelut > Kaasulaitteet
Kaasupullo räjähti
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 - 9.03.2018 kello on 10:28 ---Mullakin työkäytössä/autossa päältäliitettävä pullo niin kyllä kaasu haisee autossa kun pullo alkaa meneen tyhjäksi, ilmeisesti pitäs jättää poltin kiinni siihen vaikka ei olekkaan luvallista ainakaan meidän firman ohjeissa.
--- Lainaus päättyy ---
Koska nestekaasu on itsessään hajutonta lisätään pulloihin hajustetta,jotta huomattaisiin mahdolliset vuodot.
Kaasumaisen kaasun lähestyessä loppumista hajusteen suhteellinen osuus kasvaa ja kohta pullo on tyhjä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 9.03.2018 kello on 13:49 ---Olen töissä pelastuslaitoksella ollut jo yli 30 vuotta ja olen nähnyt miten kaasupullo räjähtää tulipalossa, vakavin tapaus oli kun asetyleeni pullo räjähti ja itse olin 7 metrin päässä pullosta, onneksi pullo lensi poispäin noin 50m ja osui paksuun koivuun.
--- Lainaus päättyy ---
Se on siis joko tai, eli parempi varoa.
Ne happi- ja esettipullot jotka olen tulipalossa tavannut, jäivät niille sijoilleen.
Venttiilit lähti, ovat varmaan jossain metsässä vieläkin.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: yli 40. vaunuilua - 9.03.2018 kello on 14:21 --- Koska nestekaasu on itsessään hajutonta lisätään pulloihin hajustetta,jotta huomattaisiin mahdolliset vuodot.
Kaasumaisen kaasun lähestyessä loppumista hajusteen suhteellinen osuus kasvaa ja kohta pullo on tyhjä.
--- Lainaus päättyy ---
Miksi se osuus kasvaa?
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: matson1 - 9.03.2018 kello on 13:49 ---Olen töissä pelastuslaitoksella ollut jo yli 30 vuotta ja olen nähnyt miten kaasupullo räjähtää tulipalossa, vakavin tapaus oli kun asetyleeni pullo räjähti ja itse olin 7 metrin päässä pullosta, onneksi pullo lensi poispäin noin 50m ja osui paksuun koivuun.
--- Lainaus päättyy ---
Kerro lisää.
Suorittaessani nestekaasu pätevyystutkinnon meille kerrottiin että tulipalossa kaasupullon paineen noustua liian korkeaksi varmuusventtiili laukeaa ja kaasu purkautuu sitä kautta hallitusti ulos.
Jos pullo on kyljellään tuollainen kertomasi tapaus näyttää tapahtuvan .En tunne asetyleeni pulloja.
Oletko nähnyt räjähtäneitä kaasupulloja?
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 9.03.2018 kello on 14:32 ---Miksi se osuus kasvaa?
--- Lainaus päättyy ---
Niin se vain on ;) ;)
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta