Tekniikkakeskustelut > Vetoautot

Volvo V60 plugin hybrid vetoautona

(1/11) > >>

Yojimbo:
Olen tässä harkinnut auton vaihtoa ja vilkuillut Volvon V60 plugin hybridiä sillä silmällä. Vetomassa olisi 1800kg, joten kauppojen toteutuessa voisi harkita myös m-auton vaihtamista vaunuun. Kiinnostaisi kuitenkin tietää, onko kenelläkään täällä kokemusta kyseisestä pelistä - vetoautona tai muuten?

88k5:
Diesel-plugiko? On kait ollut jo 5 v markkinoilla
https://plugit.fi/fi-fi/article/autot/volvo-v60-plug-in-hybrid-maailman-ensimmainen-diesel-pistokehybridi/38/

Uutta vai käytettyä?
Volvo puhuu mieluummin twin enginestä kuin plug-in-hybridistä näissä classic -malleissa. Uusi thorn-ilmeellä leivottu on tullossa 60:eenkin, vaan ei D5/D6 Twin Eng, vaan T8 eli bensa.

Kattelin josko v40D2 A:n päivitettyä energiatuki/romuautopalkkiolla isommaksi/nelikoksi, ainoa olisi ollut v60 AWD d5 twin päästöjen puolesta - vaan hinta  :-X Uus xc40 ei mene, eikä v60 classicikaan tomaatilla.. olis romu/peltoautolla netonnu 1½k€ tos välis  8) Saman varmaan saa puhumallakin  ;D

K.E.V:
Noita Volvo V60 D6 Eli Diesel + sähkö malleja näkee jonkin verran, Ruotsissa ja manner-euroopassa jopa karavaanareilla.
Tuollainen pitää tuoda maailmalta kun siellä enemmän tarjolla ja niissä pienet verot tuotaessa. Siis joka kaipaa tällaista.
Taulukoita sovelletuista verotusarvoista kun selaa www.vero.fi sivuilta niin näkyy niitä tuotavan.

Yojimbo:
Niin, tarkemmin siis V60 D6 AWD. Käytettynä. Ihan kohtalainen valikoima noita on Suomessakin saatavilla, jopa kohtalaisilla kilometreillä.

An-ti:
Minulla on tuollainen V60 D5 twin engine. Autohan on siis ihan kuin mikä muu diesel Volvo tahansa lisättynä sähköllä. Toimii hyvin vetoautona ei mitään sen ihmeellisempää. Ehkä tuo neliveto toimii jopa paremmin kuin ns normi Volvossa kun se on sähkömoottorilla.

Kulutus on myös normi d-Volvon luokkaa tietenki jos ajaa taajamassa ja lataa autoa ainakin mahdollista kulutus on 0. Minulle sähkö riittää n. 17km työ matkaan edestakaisin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View