rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tabletin valinta  (Luettu 4429 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:53
  • Kotkan poikii ilman siipii
Tabletin valinta
« : 24.02.2018 kello on 19:15 »
Alkaa nykyisen tablettini akku vissiin olla tiensä päässä, kun pitää jatkuvasti latailla. Uusi pitää hommata, mutta onko noissa tableteissa jotain mikä pitää ottaa huomioon, muuta kuin että löytyy sim korttipaikka? Omenaa en osta, sen tiedän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:36
  • Autossa on pyörät
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #1 : 24.02.2018 kello on 19:19 »
Alkaa nykyisen tablettini akku vissiin olla tiensä päässä, kun pitää jatkuvasti latailla. Uusi pitää hommata, mutta onko noissa tableteissa jotain mikä pitää ottaa huomioon, muuta kuin että löytyy sim korttipaikka? Omenaa en osta, sen tiedän.
Mikäs tabu sulla nyt ?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:53
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #2 : 24.02.2018 kello on 19:34 »
Joku nokialainenhan tää on. Oon tykännyt. On toiminut kuin junan vessa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.03.2024 kello on 02:09
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #3 : 24.02.2018 kello on 19:39 »
Huawei 10" toimii navina autossa, plotterina veneessä ja telkkuna molemmissa. Tiedä sit mikä on hyvä?

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:44
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #4 : 24.02.2018 kello on 20:10 »
Käytöstä riippuen, riittävästi omaa muistia ja uusin käyttöjärjestelmä.
Merkillä ei väliä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:36
  • Autossa on pyörät
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #5 : 24.02.2018 kello on 20:39 »
Joku nokialainenhan tää on. Oon tykännyt. On toiminut kuin junan vessa.
Samanlainen löytyy, hyvä akku ja muutenkin kuin uusi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #6 : 24.02.2018 kello on 23:15 »
Mulla on ollu pari samsungin androidi tablettia ja tämä viimeisin vissiin reilut kolme vuotta. Hyvästi on pelittäny ja tyytyväinen olen ollut Thumb
Tosin nyt alkaa akku varotella pikkuhiljaa itsestään kun ei taho riittää enää kuin vuorokaudeksi kevyessä käytössä.

Ite oon vähän miettiny samsungin galaxy tab s3:sta seuraavaksi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:05
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #7 : 25.02.2018 kello on 10:15 »
Meillä hommattiin Huawei Mediapad T3 10" 16Gb 4G LTE -pillerit niin likalle kuin emännällekin ja kovin tyytyväisiä ovat molemmat olleet. Likalla oli aikaisemmin joku 10" Samsung, mutta aika ajoi jo siitä ohi, päivityksiä ei enää saanut ja aika mopoltahan tuo Huawein rinnalla jo kieltämättä tuntuikin. Oikeastaan ainoa isompi miinus tuossa Huaweissa on kiiltävä näyttö, mutta siitä pääsee helposti eroon matalla näytönsuojakalvolla 8)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:28.03.2024 kello on 20:55
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #8 : 25.02.2018 kello on 10:29 »
Jos kampe on toiminut hyvin, kannattaisi ensin selvittää saako akkua vaihdettua. Olisi yksi elektroniikkajäte vähemmän.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:12.04.2022 kello on 19:00
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #9 : 25.02.2018 kello on 17:48 »
Meillä hommattiin Huawei Mediapad T3 10" 16Gb 4G LTE -pillerit niin likalle kuin emännällekin ja kovin tyytyväisiä ovat molemmat olleet.

Mulla ollut puoli vuotta kanssa tuollainen käytössä - tosin 32GB/3GB malli ilman 4G:tä. Ihan OK. Kestävän oloinen, eikä nitise, mutta vähän liukas ilman suojakuoria.

Edit: akku kestää hyvin, mutta tosi hidas lataamaan kaikilla latureilla, joita olen koittanut.
« Viimeksi muokattu: 25.02.2018 kello on 18:05 »

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 05:13
  • Pahkakoski
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #10 : 25.02.2018 kello on 20:10 »
Levono Yogabook on ollut nyt reilun vuoden. Tehoja riittää ja on riittävän monipuolinen käytössä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:36
  • Autossa on pyörät
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #11 : 25.02.2018 kello on 20:47 »
Levono Yogabook on ollut nyt reilun vuoden. Tehoja riittää ja on riittävän monipuolinen käytössä.
Mulla on Lenovo Yoga 900 , 13,3" full-hd, i7-6500 , ei hyydy mäessä  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:04
  • Knaus Eifelland
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #12 : 26.02.2018 kello on 12:02 »
Riippuu käyttötarkoituksest a.
Oma painotukset tabletille on keveys ja helppous. Suht pieni koko. 8" maksimi. Surffaus kun tapahtuu mukavuuspainoitteis esti yleensä vaaka-asennossa... 8) Siihen on kymppituumaiset liian kohloja. 8 tuumaista voi vielä selailla kuten kännykkää, eikä painosta ole haittaa.

On ollut jo useamman vuoden käytössä Xperia™ Z3 Tablet Compact 8.1 tuumainen kevyt ja ohut tabletti. Löytyy myös 10" Huawei ja se on omaan makuun ihan liian rohjo.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:53
  • Kotkan poikii ilman siipii
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #13 : 26.02.2018 kello on 12:12 »
Kiitoksia kommenteista. Kevyellä käytöllähän tuo tulisi olemaan, tykkään tällä surfailla ja arenaa katsella ja bluetootilla musaa kuunnella. Joku lasten pelikin siihen pitäisi mahtua. Vaatimukset ei siis kovin kovat ole,sim paikkakaan ei ole välttämätön,wifillä pärjään kyllä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:28
Vs: Tabletin valinta
« Vastaus #14 : 26.02.2018 kello on 17:48 »
Riippuu käyttötarkoituksest a.
Oma painotukset tabletille on keveys ja helppous. Suht pieni koko. 8" maksimi. Surffaus kun tapahtuu mukavuuspainoitteis esti yleensä vaaka-asennossa... 8) Siihen on kymppituumaiset liian kohloja. 8 tuumaista voi vielä selailla kuten kännykkää, eikä painosta ole haittaa.

On ollut jo useamman vuoden käytössä Xperia™ Z3 Tablet Compact 8.1 tuumainen kevyt ja ohut tabletti. Löytyy myös 10" Huawei ja se on omaan makuun ihan liian rohjo.
Riippuu tosiaan käytöstä...

Itse olen vallan ihastunut Lenovon 7" tablettiin, joka mahtuu vaikka povitaskuun. Siinä kun on riittävästi muistia ja SIM 4G yhteydellä.
Toimii yhteysvälineenä lähes kaikkialla ja kumma kyllä sillä näkee terävästi jopa elokuvaa.
Matkaläppärinä on nyt Surface, mutta rohjohan se on mukana kuljetettavaksi.