rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??  (Luettu 14981 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #30 : 25.07.2018 kello on 20:20 »
Tuossa tuli patjan tuuletusta ja pesua yms. niin  tutkin tarkemmin tuota rakennetta.

Homma näyttäisi alun perin suunniteltu kohtuullisesti mutta omasta puuttuu mielestäni tuo lämminilmasuutin tuonne muovisäleikköön. Tämä syy varmaan miksi yläkerrassa on ollut patjanaluset märkinä:

Tuonne alle pitäisi kait tulla truman putki mutta siellä on vaan vanerissa reikä: Truman suutin ylempänä.


Jos tuonne saa kuivaa ilmaa puhallettua niin varmaan tilanne helpottuisi:


Onko muita Solifer Mobile/Hymer Swing alkovin omistavia niin tuleeko tuonne patjan alle truman suutin?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #31 : 25.07.2018 kello on 21:16 »
Mulla ei ole tuota yläsuutinta vaan ilma puhaltuu siittä aukosta alempana. Eli varmaan jos sen ylemmän suuttimen läpän laittaa kiinni tai esim sopivalle raolle, niin ilman kulku patjan alla tehostuu. Jos laittaa dinetistä alta suuttimia kiinnemmäs niin ilma kulkee paremmin pidemmälle.Ainakin omasa pysty testailen hyvin niitä läppiä säätämällä. Sitten on vaihtoehto myös se, että hommaa sinne välipuhaltimen joka tehostaa ilmankiertoa sillon ei ole pakko varmaan sulkea noita läppiä kaikkia kiinni.

https://www.truma.com/web/downloadcenter/files/truma-heating-multivent-tbm-operating-en.pdf

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #32 : 25.07.2018 kello on 21:34 »
Mulla ei ole tuota yläsuutinta vaan ilma puhaltuu siittä aukosta alempana. Eli varmaan jos sen ylemmän suuttimen läpän laittaa kiinni tai esim sopivalle raolle, niin ilman kulku patjan alla tehostuu. Jos laittaa dinetistä alta suuttimia kiinnemmäs niin ilma kulkee paremmin pidemmälle.Ainakin omasa pysty testailen hyvin niitä läppiä säätämällä. Sitten on vaihtoehto myös se, että hommaa sinne välipuhaltimen joka tehostaa ilmankiertoa sillon ei ole pakko varmaan sulkea noita läppiä kaikkia kiinni.

https://www.truma.com/web/downloadcenter/files/truma-heating-multivent-tbm-operating-en.pdf

Kiitos, mutta mulla ei tule letkua ollenkaan tuohon alempaan reikään. Tai en ainakaan huomannut. Pitää testata ja laittaa lämmitin päälle kiertääkö se jostain muualta. Yläkaapissa näkyy vaan putki tuohon suuttimelle.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #33 : 25.07.2018 kello on 21:42 »
Mulla kulkee letku dinetin penkin sisällä kaasukaapin seinää pitkin sinne levyyn missä tuo aukko sitten on siellä ylhäällä. Eli ilmeisesti levyssä on ontelo, joka ajaa sen putken virkaa. Ainakin sieltä puhaltaa lämmintä selkeästi kun sulkee dinetin suuttimet.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:37
  • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #34 : 25.07.2018 kello on 21:56 »
Mulla kulkee letku dinetin penkin sisällä kaasukaapin seinää pitkin sinne levyyn missä tuo aukko sitten on siellä ylhäällä. Eli ilmeisesti levyssä on ontelo, joka ajaa sen putken virkaa. Ainakin sieltä puhaltaa lämmintä selkeästi kun sulkee dinetin suuttimet.

Oikeassa olet. Kokeilin pistää lämmittimen päälle (autossa 29.5astetta) Termari täydelle niin sain puhaltamaan.
Kun laittaa muut suuttimet kiinni henkäys tuolla käy pienellä tehollakin. Liian pieni  :(

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:18
Vs: Miten estää kondenssiveden muodostuminen??
« Vastaus #35 : 25.07.2018 kello on 23:28 »
Se ei kait muilla kuin kaminaTruman Truma Vent'tiä (Teb1 tai 2) käyttämällä onnistu ilman lämmitystä työntää putkiin ilmaa?

Alkoviautoon, jossa ei ole tuollaista Hymerin alkovin pohjaa, vastaavan ilmasolan voi rakentaa liki kaikkiin muihinkin laveripohjiin. Tällaisen tein tuossa talvella. On muuten hyvä helteilläkin kun ilma kiertää hyvin alkovissa. Happi riittää hyvin perälläolijallekin, patja pysyy kuivana ja lämpö tasaista talvellakin. Talvikäytössä kun öljypatterin laittaa ohjaamoaukon kohdalle (termo peiton lämpöisälle puolelle), noi mun flektit imaiseen siitä lämmöt patjan alta alkovin etuseinälle.

Kaiken lisäksi noilla Frolin jousilla sängystä tuli omalle kropalle hyvin säädetty.