Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone
Huijausviestikö??
Ossi66:
Taas uusi tyyli yrittää - aika surkea sellainen ;D
Oli huijari kaivanut mun tiedot Linkedin:istä ja ilmeisesti firman verkkosivulta Henkilöstöjohtajan yhteystiedot.
Sitte oli laittanut minut viestin lähettäjään näkyväksi ja ilmoittanut pomolle, että haluan vaihtaa pankkitiliä ennen seuraavaa palkanmaksua. Oletti ilmeisesti palkkapäiväksi 20. päivä.
Pomo soitteli asiasta, kun meillä näkyy heti punaista siitä että viesti tulee organisaation ulkopuolelta.
Pyysin kysymään lisätietoa ja sieltähän tuli ihan OP tilinumero. Ilmeisesti on saanut kaapattua jonku toisen uhrin tilin - liekkö sen jonka sähköpostia käytti.
Mitehkähän toimii nykyaikana, kun pankki tarkastaa että tilin omistaja vastaa maksussa annettua nimeä.
No pistin varalta tiedot Polliisille ja pankille, jos heillä olis noille jotain käyttöä.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 20.11.2025 kello on 13:35 ---
Mitehkähän toimii nykyaikana, kun pankki tarkastaa että tilin omistaja vastaa maksussa annettua nimeä.
--- Lainaus päättyy ---
Pitäisi tökätä heti.
Systeemi on jopa vähän kökkö, kun pitää tietää kaikki etunimet, jos ne on tilin perässä!
Yrjö:
Mulle S-pankki ehdottaa oikeea nimeä. Esim. olin kirjoittanut kauan sitten. Punainen riti. Ehdotti oikein kirjoitusta, tallensin ja poistin väärin kirjoitetun.
reissu:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 20.11.2025 kello on 14:42 ---Pitäisi tökätä heti.
Systeemi on jopa vähän kökkö, kun pitää tietää kaikki etunimet, jos ne on tilin perässä!
--- Lainaus päättyy ---
Onko pankeilla jotain eroa, ei ainakaan OP vaadi koko nimeä. Kertoo kyllä vaihtoehdoissa muutkin etunimet, mutta ei sitäkään kaikkien kohdalla.
Yrjö:
--- Lainaus käyttäjältä: reissu - 21.11.2025 kello on 09:48 ---Onko pankeilla jotain eroa, ei ainakaan OP vaadi koko nimeä. Kertoo kyllä vaihtoehdoissa muutkin etunimet, mutta ei sitäkään kaikkien kohdalla.
--- Lainaus päättyy ---
S-Pankki myös antaa mahdollisuuden hyväksyä väärin kirjoitun nimen. En tiedä antaisiko hyväksyä jos nimessä ei olisi mitään samaa, en meinaa kokeillakkaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta