rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Huijausviestikö??  (Luettu 10369 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
  • Lempäälä
Huijausviestikö??
« : 6.02.2018 kello on 20:25 »
  Minä kun en noista ymmärrä--onko totta?



*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #1 : 6.02.2018 kello on 20:36 »
Minun silmissäni selkeä kusetus mutta voithan soittaa telian asiakaspalveluun ja varmistaa sieltä jos häiritsee niin ei mene yöunet  :)  -ja jos on huijaus niin varmaan kiinnostaa Teliaakin.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
  • Autossa on pyörät
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #2 : 6.02.2018 kello on 20:39 »
Älkää hyvät ihmiset noihin uskoko, älkää klikatko , roskikseen ja roskiksen tyhjennys päälle.
Parhaassa tapauksessa asentaa keyloggerin koneeseenne , ja lähettävät sinun nimissä saman viestin kaikille osoitekirjan henkilöille.
Ei pidä olla ahne ja luulla olevansa se valittu

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #3 : 6.02.2018 kello on 20:39 »
Samanlaisia viestejä tullut muutama myös Elisalta.
Samanlaisen palkinnon olen voittanut, en ole viitsinyt lunastaa.. ;D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
  • Lempäälä
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #4 : 6.02.2018 kello on 20:48 »
 Kiitos, pelkoni näyttää toteutuneen---Honorin käyttön opettelu jatkuu. :laugh:

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:40
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #5 : 6.02.2018 kello on 20:54 »
Taitaa huijaukset onnistua hyvin, kun huijari ei edes viitsi vaihtaa nimeä!  :o
Kuukkeli löytää näitä 'Jobform' juttuja jo vuosien takaa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
  • Escucha el Oi!
Vs: Huijausviestikö??
« Vastaus #6 : 6.02.2018 kello on 21:41 »
aina kun lukee jotain tyyliin "onneksi olkoon! olet voittanut plaaplaa" niin pitää joku herätyskello soida. liian hyvää ollakseen totta.

  • Vieras
  • Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #7 : 6.02.2018 kello on 23:22 »
      Minä kun en noista ymmärrä--onko totta?

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

     Tämän "Telian" kannattaa ensialkuun panostaa oikein kirjoittamiseen. Kyseessä on mielestäni puhdas huijaus.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:50
    • Häme
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #8 : 7.02.2018 kello on 00:09 »
      Minä kun en noista ymmärrä--onko totta?

    On noita huijausviesti tarjouksia muutamia tullut. Viimeksi sain tarjousviestin, kun jouduin vaihtamaan kauan käytössä olleeseen numeroom uuden sim kortin. Tämä oli Telian liittymään Samsung J5 puhelimen.

    Muuten sanasta sanaan samanlaisia tarjouksia on tullut myös Elisan liittymiin. Vain Telian tilalla luki Elisa, ja puhelimen merkkinä Samsung.

    Minun huomiota kiinnitti viesteissä muutama kohta. Kuten nämäkin kehoitukset. Olet yksi kymmenestä satunnaisesti valitusta, jolle saman merkkinen ja mallinen puhelin, kuin itselläsi jo on. Lähetetään ILMAISEKSI. Kuitenkin kehoitetaan toimimaan nopeasti, koska lahjoja on jäljellä vain hyvin rajallinen määrä. Saman sisältäinen tieto toistettuna kahteen kertaan.

    Paras kohta on tämä. Sinun tulee vain vastata täysin anonyymiin kyselyyn saadaksesi lahjasi. Kuinka täysin anonyymille vastaajalle voi lähettää lahjan oikeaan osoittteeseen?

    Minä totesin, että ilmaiset lahjat ei kiinnosta, enkä vastaa noihin kyselyihin. Delete on toimittanut kyselyviestit bittien taivaaseen.




     

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:23
    • Lempäälä
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #9 : 7.02.2018 kello on 08:28 »
      Onko muuten nykyään sellaisia mistä oikeasti voi voittaa, ilman rahapanosta?
      Äidin serkku 50-70 luvuilla aktiivisesti osallistui kyselyihin/kilpailuihin, pikku palkintoja hän sai kymmeniä ehkä satojakin? Isompia muistaakseni, taloonsa kattohuovat, naapurille Italian matkan.
      Itse en muista voittaneeni, en edes rahapeleistä vaikka kahdesti oon lotonnutkin, muihin rahapeleihin oon osallistunut vähemmän. :D

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #10 : 7.02.2018 kello on 08:33 »
      Onko muuten nykyään sellaisia mistä oikeasti voi voittaa, ilman rahapanosta?
      Äidin serkku 50-70 luvuilla aktiivisesti osallistui kyselyihin/kilpailuihin, pikku palkintoja hän sai kymmeniä ehkä satojakin? Isompia muistaakseni, taloonsa kattohuovat, naapurille Italian matkan.
      Itse en muista voittaneeni, en edes rahapeleistä vaikka kahdesti oon lotonnutkin, muihin rahapeleihin oon osallistunut vähemmän. :D

    Onhan niitä. Kirjoitat vaan kynällä tiedot siihen lipukkeeseen ja pudotat laatikkoon  ;)

    Toinen luotettava arvontakanava on facebookin luotetut sivut, joissa osallistut arvontaan tykkäämällä ja kommentoimalla, mutta sielläkin lähes kaikki joihin sinun pitää mennä jonnekkin linkkiin, on huijausta.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
    • Autossa on pyörät
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #11 : 7.02.2018 kello on 08:42 »
    Toinen luotettava arvontakanava on facebookin luotetut sivut, joissa osallistut arvontaan tykkäämällä ja kommentoimalla, mutta sielläkin lähes kaikki joihin sinun pitää mennä jonnekkin linkkiin, on huijausta.
    Tarkoitatko Facebook virusta mikä leviää ahneilla kuin rutto Prisman lahjakorttivoitto  :laugh: :P

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #12 : 7.02.2018 kello on 09:09 »
    Tarkoitatko Facebook virusta mikä leviää ahneilla kuin rutto Prisman lahjakorttivoitto  :laugh: :P

    tuo on hyvä esimerkki.  ;D
    Toinen on ne kaikki sauna-arvonnat, joissa sinun pitää käydä lisäämässä tietosi jonnekkin osallistuaksesi arvontaan. Se arvonnan suorittava facebook toimija yleensä katoaa ennen arvontaa, mutta roskapostit sähköpostiin räjähtää....

  • Vieras
  • Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #13 : 7.02.2018 kello on 10:34 »
    tuo on hyvä esimerkki.  ;D
    Toinen on ne kaikki sauna-arvonnat, joissa sinun pitää käydä lisäämässä tietosi jonnekkin osallistuaksesi arvontaan. Se arvonnan suorittava facebook toimija yleensä katoaa ennen arvontaa, mutta roskapostit sähköpostiin räjähtää....

    " roskapostit sähköpostiin räjähtää...." on hyvä ilmaisu. Minulla on luukku.com toisena sähköpostina. Sinne saapuu aika-ajoin roskapostia jopa kymmenittäin päivässä. Vastaavasti menee taas pidempiä aikoja jolloin ei tule mitään. Joulun alla oli "kauheaa pommitusta" vaikka merkkasin ne spämmeiksi, niin tästä huolimatta noita saapui. En tiedä, onko luukun ylläpitäjällä sormet pelissä, pyrkimys tehdä bisnestä myymällä "tehokkaampi" roskapostin estäminen?

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:18
    • Autossa on pyörät
    Vs: Huijausviestikö??
    « Vastaus #14 : 7.02.2018 kello on 11:16 »
    Eräs tuttavani ilmeisesti osallistui "kilpailuta lainasi" juttuun , ihan mitä radiossa mainostetaan.
    Tuloksena noin 100 lainatarjousta / vrk vaikka mistä. Bitcoinista alkaen.
    Hän oli kysynyt operaattorilta apua, oli sanottu jotta vaihda gmail. No EI tartte !
    Kysyi minulta ja otettiin operaattorin palvelusivujen sisältä roskapostisuodatin, maksoi 1€/kk ja spammaukset väheni muutamaan /vrk.
    Jotka pyysin merkkaamaan roskapostiksi niin häviää nekin pikkuhiljaa.