rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Tasaisempi lämpö  (Luettu 5520 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.11.2020 kello on 20:36
Tasaisempi lämpö
« : 4.02.2018 kello on 18:37 »
Laitetaanpas tännekin tämä vinkki.
Jos joku tulee autoon kylään, niin otan tuon äkkiä pois ;) Mutta kaikille Teille voin kertoa, että tuolla t ruma putkella saa lämpöä ohjaamoonkin :) Ei siis aito Truma  vaan t_ruma :D

Tuo käyrä kuvassa on viemärikäyrä, vähän mattoveitsellä veistelin ohuemmaksi (muhvi tuossa todella matala) Jatkopala telttapatjaa ja putki samaa materiaalia. Pehmeää, ei haittaa, vaikka astuu päälle. Kova putki voi olla vaarallista? Kaatumisvaara?

Viimeyönä oli pakkasta 15 - 17 astetta. Parannus on huomattava. Kyllä, minulla on keulan thermopeitto. Ennen tuulilasin alareunaan sisäpuolelle tuli ihan vähän höyryä, nyt ei yhtään. :D

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:45
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #1 : 4.02.2018 kello on 19:00 »
Varmasti hyvä idea - mutta herää kysymys, miksei tuota putkea voi haaroittaa kalusteen sisällä ja lisätä sen kiinteästi sellaiseen paikkaan jossa ei ole kulkureitillä?

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.11.2020 kello on 20:36
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #2 : 4.02.2018 kello on 19:24 »
Arvaapas onko jälkikäteen mahdollista piilottaa kalusteisiin tms.? On, jos purkaa lattian ja rakentaa uudelleen  :o

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.03.2024 kello on 15:29
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #3 : 4.02.2018 kello on 19:31 »
Minulla ongelma on enempi semmoinen, että Truman ollessa takana, eteen ei enää riitä kuin lehmän henkäys. Jos vielä putkea jatkaisin, niin tilanne vaan pahenisi.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.11.2020 kello on 20:36
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #4 : 4.02.2018 kello on 19:35 »
Minulla oli ensin sama ongelma. Trumaticilta yksi lähtevä putki oli irti! Enimmät ilmat se puhalsi tietenkin sinne omaan tilaansa. Kiinnitin ja tiivistin kaikki putket. Jopas parani. Oletko jo tarkistanut omasi?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:17.03.2024 kello on 15:29
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #5 : 4.02.2018 kello on 19:39 »
Olen. Mullakin oli yksi putki irti, tilanne parani, mutta vaan hieman. Olen miettinyt, että takatallin puhallussuutin on ihan turha, koska pannu on takatallissa ja lämmittää enemmänkin kuin tarpeeksi. Suuttimen läppä on kiinni, mutta olen pohtinut että yhdistäisin sen putken siihen eteen menevän putken kaveriksi. Teoriassa paine eteen menevässä putkessa lisääntyisi.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.03.2024 kello on 18:37
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #6 : 4.02.2018 kello on 20:01 »
Laitetaanpas tännekin tämä vinkki.
Jos joku tulee autoon kylään, niin otan tuon äkkiä pois ;) Mutta kaikille Teille voin kertoa, että tuolla t ruma putkella saa lämpöä ohjaamoonkin :) Ei siis aito Truma  vaan t_ruma :D

Tuo käyrä kuvassa on viemärikäyrä, vähän mattoveitsellä veistelin ohuemmaksi (muhvi tuossa todella matala) Jatkopala telttapatjaa ja putki samaa materiaalia. Pehmeää, ei haittaa, vaikka astuu päälle. Kova putki voi olla vaarallista? Kaatumisvaara?

Viimeyönä oli pakkasta 15 - 17 astetta. Parannus on huomattava. Kyllä, minulla on keulan thermopeitto. Ennen tuulilasin alareunaan sisäpuolelle tuli ihan vähän höyryä, nyt ei yhtään. :D
Laitatko kuvan vielä mihin putken toinen pää menee? Itsekkin ajattelin jotain lisäputkitusta ohjaamoon jossain vaiheessa, Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:15.11.2020 kello on 20:36
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #7 : 4.02.2018 kello on 20:29 »
Putken pää tulee etupenkkien väliin. Voihan laittaa vaikka pölynimurin letkua ja kuivattaa esim. kenkiä  :-\

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:35
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #8 : 4.02.2018 kello on 20:36 »
Arvaapas onko jälkikäteen mahdollista piilottaa kalusteisiin tms.? On, jos purkaa lattian ja rakentaa uudelleen  :o
Eikö tuo kuva ole takaistuimen laatikko, ja ilmeisesti sen sisällä on tuorevesisäiliö, mutta putki menee sisäreunoja myöten. Tuo kuvassa oi. puoleinen on kanavan viimeinen?

T-kappale viimeisen suuttimen taakse eli t-haaran keskimm. liittimeen tulee tuo kuvan suutin ja päästä jatkat haitariputkella seinän vieruustaan lattiarajassa ohjaamon suuntaan. Uuden putken koteloit kalustelevyllä, ettei kukaan polje putkea ruttuun pöydän alla.. kuva ei kerro ohjaamosta..

Onnistuisko noin? Ainakin minä olen tuplannut putkimetrit ja suutin määrän..


*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:12.02.2024 kello on 20:53
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #9 : 4.02.2018 kello on 20:57 »
Tuolla

https://www.reimo.com/fi/731031-truma_multivent_puhallin_12v/

saapi puhkua lisää pitkiin vetoihin. Hinta vaan himpun suolasen oloinen.


*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:54
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #10 : 4.02.2018 kello on 21:12 »
Tuolla

https://www.reimo.com/fi/731031-truma_multivent_puhallin_12v/

saapi puhkua lisää pitkiin vetoihin. Hinta vaan himpun suolasen oloinen.

Mulla ei ole kokemusta, mutta huhujen mukaan aika äänekäs. Minä tein yhteen autoon, tosin suuttimeen, tietokoneen puhaltimesta "imurin". Se paransi ohjaamon lämpöä. Luulisin, että sellaisesta voisi värkätä välipuhaltimenkin. Vaatinee hieman askartelua.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:43
  • viva la France
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #11 : 4.02.2018 kello on 21:20 »
Lisää putkia lämmittimeltä asti. + kymmenen suutinta kun alkaa löytyä, niin lämpö piisaa.
Suurin syy on alamittainen putkisto. Yhdestä putkesta kun tulee ilmaa läpi vain määrätty määrä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Tasaisempi lämpö
« Vastaus #12 : 9.02.2018 kello on 13:43 »
Suuttimissa on säätömahdollisuus. Nyrkkisääntönä on että mitä kauempana puhaltimesta suutin on, sitä enemmän se on auki. Lähellä puhallinta olevaa suutinta ei kannata pitää täysin avoinna kun ilma on pihalla jo siitä.