rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Yleistä retkeilyautokeskustelua  (Luettu 12629 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:50
Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
« Vastaus #15 : 19.07.2017 kello on 07:51 »
^
Tämä mun piskuinen menee aivan kesäautoluokassa, mutta kuitenkin....

Yläpetillä on aikaisemmin yövytty ja siellä pärjää varmaan pikku pakkasellakin.
Nyt ollaan muutettu alakertaan ja se on kyllä alkulämmittelyssä aika vetoinen paikka. Pää takaoven kohdalla tulee vetoa, joka pitää ratkaista. Eberi kun puhaltaa lattian rajassa etupäästä, niin jostain puhkuu viileää tyynyn juureen. Joko se on kylmää tavaratilasta eberin työntämänä, tai sitten vain takalasi hohkaa.
Pitää tutkia. mistä puhallus tulee. Otan mukaan infrapunamittarin ja ensiavuksi pipan.
Jonkun aikaa, kun on puhkunut, niin lämmöt tasaantuu siedettäväksi. En viitsisi kesällä mitään lämpöpeitteitäkään viritellä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.03.2024 kello on 10:22
Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
« Vastaus #16 : 19.07.2017 kello on 09:31 »
Tässä on tainnut onnistua lämmitysputkien veto todella hyvin, aika tasaisesti lämpö jakaantuu hytistä asti. Eteen tuleekin 2 suutinta josta toinen jakaantuu alapohjan kenkiensäilytystila n kautta sivuoven eteen. Keskikäytävälle ja pesuhuoneessa puhaltelee yhdet, viides lämmittää sängyn alla olevan säilytystilan. Kaikki etupään putket vielä kiertää tuplapohjan joka vielä tasaa tuota lämpöä. Takaoven eristyskin on tehty aika fiksusti, sisäverhous kun menee oven sauman kanssa ristiin. Itse nukun poikittain sen edessä ja ei sieltä vetoa tunnu tulevan. Tein vielä yläkaapin ja sängyn väliin nepparikiinnitteise n termopeitteen ettei koko auto tuuletu kun käyn tavaratilassa, toimii myös hyvin lisäeristeenä ovien edessä.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:24
  • Kulkija
Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
« Vastaus #17 : 19.07.2017 kello on 12:10 »
Tuntuu olevan La Stradassa hinnalla katetta - jossain vaiheessa katselin niitä Mobilesta. Vaihtoehto van -malliselle matkailuautolle.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 9.03.2024 kello on 10:22
Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
« Vastaus #18 : 19.07.2017 kello on 19:15 »
Tuntuu olevan La Stradassa hinnalla katetta - jossain vaiheessa katselin niitä Mobilesta. Vaihtoehto van -malliselle matkailuautolle.
Juu, itsellä kävi älytön tuuri tän kanssa. Aivan sattumalta osui silmään kun katseltiin peltikuorista ihan päivittäiseen käyttöön ison pefletin tilalle. Näitä kun ei juurikaan ole täällä tarjolla ja hintakin oli edullisempi kuin Saksasta uitettavat. Nyt kun on saanut sähköpuolenkin omanlaiseksi (kenno, lisäakku, usblaturit), niin kyllä tää ihan pidempiaikaiselta käyttöautolta tuntuu. Ainoa mikä tässä tökkii, on tuo maavara joka on pikimmiten hoidettava kuntoon. Se kun nuo luontokohteet on niitä meidän matkailun päämääriä.

Lähetetty minun E5603 laitteesta Tapatalkilla


  • Vieras
  • Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #19 : 18.09.2017 kello on 06:50 »
    Kokeilin eilen webaston käyttöä asunto-osan lämmitykseen ja hyvinhän se nostaa lämpöä, puhallus oli 3:lla ja puhallus keskisuuttimien kautta, kolmen mittarin (edessä kojelaudassa, keskellä ulko-oven päällä ja takana vaatekomeron takaseinässä) mukaan auton keskilämpötila oli tunnin päästä 21 astetta korkeampi kuin ulkolämpötila ja moottorin lämmöt oli tuolloin puolessa välin.


  • Vieras
  • Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #20 : 21.09.2017 kello on 15:14 »
    Tuossa LMC:n retkiautossa on sekä isän että mun silmään haitannut tuo jääkaapin etupinta kun se on kiiltävä musta muiden kaappien ja laatikostojen ollessa mattavalkoinen joten sitähän piti sitten tuunata.

    Lähtötilanne


    Uusi ilme


    Nyt on yhtenäinen ilme



    edit... joo unohtui siis tämä...

    Pinnasta tuli täydellinen, ilman mitään ilmakuplia kun teippinä ammattilaisten käyttämä teippi eli yliteippaus.fi

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 00:35
    Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #21 : 21.09.2017 kello on 15:16 »
    ^
    Teippasitteko, maalasitteko vai vaihdoitteko koko tuon levyn valkoiseksi - kaikki mahdollisia?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 4.07.2023 kello on 11:42
    • Hämeenperä
    Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #22 : 21.09.2017 kello on 22:52 »
    Tuunasin etupyörät tuollaiseen retkeilystailiin. Jos tuohon vetäisi venelakkaa päälle, niin näyttäisi edes hetken Retkeilyautolta.



    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:36
    Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #23 : 4.11.2017 kello on 00:52 »
    Nytpä tulikin aikamoinen valintaongelma.

    Ollaan tässä syksyn mittaan kateltu peltikoppia, hintaluokassa max 35ke (eli uusimmat siinä 2011), Adria tai Hymer. Olen tuon Pössl/Globecar/LMC (jotka siis vaikuttaisivat olevan samasta puusta veistettyjä) valikoiman skipannut koska se kannellinen suihkukaukalo ei ole oikein miellyttänyt. Tänään mentiin sitten ostohousut jalassa katsomaan yhtä vehjettä 250 kilometrin päähän. Käsiraha kädessä, rahoitus haettuna ja huomisillan lähipuskaparkki valittuna. Kauppa jäi kuitenkin vielä tekemättä vaikka todennäköisesti yhteisymmärrykseen päästään. Kun reissussa oltiin niin käytiin katsomassa yhtä vähän erilaisella pohjaratkaisulla olevaa vehjettä, ja vilkaistiimpa sitten yhteen Globecariinkin ihan mielenkiinnosta kun ei niihin ole em seikasta johtuen tullut perehdyttyä.

    Kyseinen yksilö ei ollut meitä varten mutta voi jumaleissön. Mulla on pituutta melkein 2 metriä ja painoakin ihan liikaa joten olen tottunut siihen että ahdasta on joka paikassa, mutta hittolainen. Kuskin pukilla pöydän ääressä oli tilaa ihan toisella tavalla kuin AdriaHymereissä. Ja jeesus ristus sitä vessaa! AdriaHymereissä pönttötoiminnot tuntuvat kylmien tyyppien perusteella aika tuskallisilta, mutta Globessahan olisi vaikka potenut p****tautia Aku Ankan taskukirjojen kanssa. Sänkyhän niissä on vähän sellainen viisto ja sillä on saatu sitten vähän lisätilaa, mutta ei me tajuttu mitenkään että miten on voitu samoihin kuoriin saada niin paljon väljemmät tilat - ja vielä kahteen 'huoneeseen'.

    Etenkin tuon pönttöosaston testi-istunnon jälkeen aloin olemaan aika vahvasti sitä mieltä nyt on niin hyvät systeemit että pystyisin ehkä venymään tuohon kaukaloratkaisuun.

    Nytpä tässä ollaankin sitten pienoisessa kusessa. Hymerit tuntuvat näpeissä kaikinpuolin laadukkaimmilta näistä vaihtoehtoista, Adria on kuin peltikoppien Toyota Corolla jossa on kaikki suhtkoht kunnossa ja varmasti käy kaupaksi kun sen aika tulee. Ja sitten on PösslGlobeLMC jonka puu(?)tavara ja sen viimeistely on paikoitellen kuin Jyskin lastulevy-yöpöydästä ja jotkut vehkeet kuin Bilteman kuvastosta. Ja sisustuksen kumilistat kutistuneet kuin 20 vuotta vanhssa Soliferissani. Mutta jonka pohjaratkaisu olisi ehkä parasta mitä tällaisiin kuoriin mahtuu - ainakin meille.

    Tarkoitus olisi nyt löytää jokapäiväiseen käyttöön kakkosauto joten hyvä olisi jos ei ratkeilisi kaappi tosta ja penkin verhoilu tästä, ja ainakin pikkupakkasilla pitäisi toimia vesivehkeetkin harmaaveden tyhjennystä myöten. Eikä haittaisi vaikka tarkenisi lähelle parinkympin pakkasissa asustaakin sillointällöin.

    Ei oo kyl nyt oikee helppoo tää.

  • Vieras
  • Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #24 : 4.11.2017 kello on 08:50 »
    Miettinny tuossa saiskoha tälläistä retkeilyautoa ilman isoa liukuovea, silloin saisi esim. ison jääkaapin yms. kulku tapahtuisi etu- ja takaovista jolloin ison oven lämpöhukka olisi eliminoitu....

    Olen ajatellut saranaovea, (kuvat) tosin saranat tulevat aika ulos johtuen sivuseinän kaarevuudesta. On myös mahdollista lämpöeristää koko liukuovi tai vain asuintilan puolen osuus. Olen ajatellut myös aukkoa johon tilaisi mittatilauksena oven. Tämä edellyttää aukon sivujen muokkaamista jolloin ovi tulee syvennykseen, sisemmälle sivuseinän ulkolinjasta.






    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 9.03.2024 kello on 10:22
    Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #25 : 12.01.2018 kello on 21:40 »

    Sovittelin Kekkosen sivuoveen työstämiäni (naapuriverhoomon avustuksella ;)) lämpöverhoja. Vielä nepparit ja muutama magneetti paikoilleen niin vot, pysyy kylmä paremmin pihalla vaikka ovea avaisikin. Tulee just sopivasti valmiiksi ens viikonlopuksi kun mennään matkamessujen jälkeen Sipoonkorven puskiin parkkiin.









    [

  • Vieras
  • Vs: Yleistä retkeilyautokeskustelua
    « Vastaus #26 : 13.01.2018 kello on 00:12 »
    Olen ajatellut saranaovea, (kuvat) tosin saranat tulevat aika ulos johtuen sivuseinän kaarevuudesta. On myös mahdollista lämpöeristää koko liukuovi tai vain asuintilan puolen osuus. Olen ajatellut myös aukkoa johon tilaisi mittatilauksena oven. Tämä edellyttää aukon sivujen muokkaamista jolloin ovi tulee syvennykseen, sisemmälle sivuseinän ulkolinjasta.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Olen pohdiskelut ja toteuttanut seuraavasti: Liukuovi jää ennalleen. Sisään käynti on 620 mm leveä. Liukuoven kokoinen aukko on lämpöeristetty muulta osin, tietysti pois lukien tuo 620 mm. lämpöeristykseen ja seinään saa asennettua raikasvesisäiliön täyttöaukomn ja siitä edelleen putken keikkiötason alle säiliöön. Oleellista on se, ettei täyttöaukko jää korin ulkopuolelle, vaan liukuoven suljettua aukko jää piiloon liukuoven taakse. Ohjaamon ja asuintilan oolen eristänyt laivaelementeillä, ovat lämpöeristettyjä. Kulkuaukko jää kyllä seinään. Tämän verran on projekti edistynyt.