Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Ducato 2,3 hehkutuskysymys

(1/6) > >>

Oulaa:
Hehkuttamisen ja käynnistymisen jälkeen  kun on enempi pakkaasta hehkun merkkivalo vilkuttaa jonkin aikaa.
Onko kyse jostain jälkihehkutuksesta ?

Nyt kun oli maagiset 14,7 astetta pakkasta ei meinannut jaksaa käynnistyä ,ilman esilämmitystä kun neljän hehkutuksen jälkeen vaivaisesti jotta liekkö sitten toimii ollenkaan kunnolla :-\

Vai liekö se vain totta jottei Italialaiset autot tahdo enää viidentoista asteen peikkeilla haluta käynnistyä ??? :o

Tarvasjoki:
Onko akussa riitävästi tehoa eli kovasti vanha ? Ootko mitannut akun kylmänä mitä on virtaskaa?

jus66si:
Mulla on 2.8 ittd ducato ja kun starttaan sen, niin käännän avaimesta ja hehku palaa ensin yhtäsoittoa ja sitten alkaa vilkuttamaan, vilkutusvaiheen aikana käynnistän tai kun vilkutus lakkaa. Yleensä lähtee näin ekalla startilla. Käynnistäessä en paina lainkaan kaasupoljinta.

Se vilkutus on jälkihehkutusta, näin mulle on asia ilmastu.
 Dieselissä kannattaa käyttää esilämmitystä jos on mahdollista. Esim webastotyyppinen tai lohkolämmitin. Mulla on käytössä bilteman alavesiletkulämppär i ja  käynnistyy sen avulla pehmeemmin kuin ilman. Kelloweba olis kyllä riippumattomampi . Talvella kannattaa pitää akuista huolta.  Ja öljyillä on myös merkitystä kun pakkasessa jäistä autoa srarttaa. Ennen kun mullakaan ei tuossa hymerissä ei ollut lohkolämmitint', ajoin aina illalla koneen lämpimäksi. Aamulla lähti sitten paremmin käymään ilman järkyttävää kolinaa. Toi bilteman lämppäri on ollut ihan ok. Jos ostaa tuon, kannattaa ostaa myös se bilteman oma johto, kaikki tarvikejohdot ei käy yks yhteen tuon kanssa. Voi vastus pimahtaa väärällä johdolla.  Lämppärin asennuksessa kantsii käyttää hviä klemmareita sekä letkuissa puristimia, jos ei halua vaihtaa pakkasnesteitä kokonaan. Jos vaihdat nesteet niin vaihda myös samalla työllä myös uusi termostaatti. Kokeile lämppärin toimintaa vasta kun on nesteet koneessa ja ilmattu. Vastus ei kestä kuivana käyttöä.

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Talviautoilu/Moottorinlammitin/Moottorin-lammitin-2000033930/

Oulaa:
Onhan mulla webasto mutta nyt vain tuli äkkilähtö.
Akku on heinäkuun hankintoja jotta puol vuotias ja startti samoin.

jiikoo:
Se koneen ja akun välinen maakaapeli menee huonoksi jollain aikataululla. Testaa apukaapelilla onko vaikutusta.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View