Tekniikkakeskustelut > Aurinkosähkö
Virtaa aurinkopaneeleilla?
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 17.01.2018 kello on 21:17 ---Missä riittää kantavuus akku määrälle jota tuohon tarvitaan? Kyllä kesä ja aurinko aika menee mutta tuotto loppuu kuin seinään syksyn tullen.
Edit. Tietysti tarkennusta vaatisi kysyjän kysymys mutta koettaisin edelleen pärjätä kaasulämmittimellä. ..
--- Lainaus päättyy ---
Minulle ei oikein aukea koko aurinkopaneli homma tosi tarpeita on monenlaisia. Silloin kun sieltä kovasti energiaa saataisiin (hienolla kesäkelillä ) niin mihin sitä niin paljon kuluu? Telkkari ja lämmitys (vain öisin kesäaikaan ) nikn pyörii aika pitkään 200ah akustolla. Ja siirtymillä ne akut kuitenkin latautuu täyteen. Itse tuota aurinkopanelia mietin mutta en oikein nähnyt siinä mitään ideaa joten laitoin tupla akut
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 17.01.2018 kello on 21:53 ---Minulle ei oikein aukea koko aurinkopaneli homma tosi tarpeita on monenlaisia. Silloin kun sieltä kovasti energiaa saataisiin (hienolla kesäkelillä ) niin mihin sitä niin paljon kuluu? Telkkari ja lämmitys (vain öisin kesäaikaan ) nikn pyörii aika pitkään 200ah akustolla. Ja siirtymillä ne akut kuitenkin latautuu täyteen. Itse tuota aurinkopanelia mietin mutta en oikein nähnyt siinä mitään ideaa joten laitoin tupla akut
--- Lainaus päättyy ---
Vastaan omasta puolestani eli vaunuilevana. Koska ei minulla lataudu auton töpselistä joten laitoin itselleni 200Ah akun. Virransyöjinä on lähinnä invertterin kautta toimiva jääkaappi ja CPAP-laite öisin. 2vrk:tta akku kestää sadekelillä. Niitä päiviä varten minulla on agre. Muutoin kaksi panelia katolla hoitaa mainiosti lataustarpeen. Thumb Kesällä ei juuri muuhun virtaa kulu, koska oleskelemme ulkona aamusta iltaa ja kännykät ym latautuu siirtymissä.
Joko:
--- Lainaus käyttäjältä: Teukka-74 - 17.01.2018 kello on 22:27 ---Vastaan omasta puolestani eli vaunuilevana. Koska ei minulla lataudu auton töpselistä joten laitoin itselleni 200Ah akun. Virransyöjinä on lähinnä invertterin kautta toimiva jääkaappi ja CPAP-laite öisin. 2vrk:tta akku kestää sadekelillä. Niitä päiviä varten minulla on agre. Muutoin kaksi panelia katolla hoitaa mainiosti lataustarpeen. Thumb Kesällä ei juuri muuhun virtaa kulu, koska oleskelemme ulkona aamusta iltaa ja kännykät ym latautuu siirtymissä.
--- Lainaus päättyy ---
Ilmeisesti olet jälkeenpäin vaihtanut jääkaapin erilaiseen? Meillä riitti viikon syksyllä akkuvirta tuolla vajaalla 200ah mut tosiaan jääkaappi oli toki kaasulla.
Olen paneeleita järkeillyt lähinnä siitä syystä että tulisiko pitkässä juoksussa edullisemmaksi ottaa kausipaikallakin sähkö paneeleilla talteen. 30 cent/kwh veloittavat mittarin mukaan meiltä mutta meneehän siinä tovi ennenkuin paneelien ja säätimien hinta on edes tienattu.
Teukka-74:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 17.01.2018 kello on 22:34 ---Ilmeisesti olet jälkeenpäin vaihtanut jääkaapin erilaiseen? Meillä riitti viikon syksyllä akkuvirta tuolla vajaalla 200ah mut tosiaan jääkaappi oli toki kaasulla.
Olen paneeleita järkeillyt lähinnä siitä syystä että tulisiko pitkässä juoksussa edullisemmaksi ottaa kausipaikallakin sähkö paneeleilla talteen. 30 cent/kwh veloittavat mittarin mukaan meiltä mutta meneehän siinä tovi ennenkuin paneelien ja säätimien hinta on edes tienattu.
--- Lainaus päättyy ---
Juu, kaasukaappi sai lähteä ja kompressorikaappi on ollut loistava. 12V kompurakaappi olisi ollut niin kallis että päädyin perinteiseen kaappiin ja virta intikalta.On monta vuotta palvellut oikein hyvin.
Panelin kun löytää 1€/W ja säätimen saa muutamalla kympillä vaikka e-bay sta. En osaa sanoa kauanko menee että kamat tuottaa itsensä takaisin mutta itselläni on tämä järjestely oikein hyvä. Puskassa kuitenkin 92% reissuista vietetään :)
ktako:
--- Lainaus käyttäjältä: Joko - 17.01.2018 kello on 21:53 ---Minulle ei oikein aukea koko aurinkopaneli homma tosi tarpeita on monenlaisia. Silloin kun sieltä kovasti energiaa saataisiin (hienolla kesäkelillä ) niin mihin sitä niin paljon kuluu? Telkkari ja lämmitys (vain öisin kesäaikaan ) nikn pyörii aika pitkään 200ah akustolla. Ja siirtymillä ne akut kuitenkin latautuu täyteen. Itse tuota aurinkopanelia mietin mutta en oikein nähnyt siinä mitään ideaa joten laitoin tupla akut
--- Lainaus päättyy ---
Nuo akut kun tyhjäksi reisussa päästää niin ajamalla niitä ei enää oikein kunnolla täyteen saa, mutta paneelit tässäkohtaa tulevat oivalliseksi avuksi. tämä tietenkin tapauksessa, kun ei ole leirialueella maasähkössä öitä. Paneelit varmistavat myös akkujen täyden varauksen kolmena vuodenaikana, eikä tarvi sähköLetkun päässä autoa pitää kun ei ole likkeessä. Thumb
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta