rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Moottoriin lisätehoa  (Luettu 37196 kertaa)

  • Vieras
  • Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #15 : 16.01.2018 kello on 20:35 »
    Noi boxit perustuu rail paineanturin mittaustuloksen "vääristämiseen" ja tätäkautta sitten moottorinohjaus nostaa railpainetta että päästään tavoitearvoon. En suosittele käy pitkässä juoksussa korkeapainepumpun päälle ja suuttimillekkin on joku polttoaineen paineen määrä kyllä ilmoitettu. Tuollaisen boxin asentamisen jälkeen voi suuttimille menevän polttoaineen paine olla mitä sattuu ja sitäkautta voi myös ilmestyä tarpeetonta mustaa savua ja liian korkeat ahdot. Polttoaineen määrän lisääminen kun nostaa ahtopaineitakin väkisinkin.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:14
    • Escucha el Oi!
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #16 : 16.01.2018 kello on 21:03 »
    sitäkautta voi myös ilmestyä tarpeetonta mustaa savua ja liian korkeat ahdot.

    kumpakaan ei voi koskaan olla liikaa..
    No okei, voi  :P No omat autot on niin vanhoja että ainoa lastut mitä voi ostaa on perunalastuja kuskille evääksi. Eukon käyttikseen olen joskus harkinnut, mutta näyttää se tolla vakiollakin ehtivän.

    Mutta mitään huijausboksia en ole edes harkinnut, ohjelmointia vain.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
    • Knaus Eifelland
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #17 : 16.01.2018 kello on 21:35 »
    Minä en boxista luovu. Vakiona huimat 84 heppaa. Nyt boxin mukana tulleen ohjekirjan mukaan laskettuna ~110 heppaa. Kokeilin vielä tiukempaa asetusta ja muuttui jo väkeväksi toi kiihtyvyys.  ;D Ruuvasin suosiolla takaisin pykälää miedommaksi. 4 vuotta takana ja mustaa ei putkesta tule. Mukana tuli myös plugi, jolla auto muuttuu vakioksi minuutissa. Jos joskus sitten hajoaa, ei korkealta pudota. Boxerista saa hyvän varastokopin, on ruostesuojattu, kestää varmaan vuosia maatua.

    Mutta sitä en ymmärrä, jos tehoa on jo lähtökohtaisesti tarpeeksi, miksi pitäisi kiusata lisää?

    En mitään viisiäsatoja maksaisi softaamisesta. Noihan on valmiita ohjelmia, mitä sinne koneelta syötetään. Ja jos haluaa takaisin vakioksi, taas pitää mennä toimenpiteisiin.

  • Vieras
  • Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #18 : 16.01.2018 kello on 21:47 »
    En minä ainakaan mitään viittäsataa joutunut maksamaan ja kyllä se ihan dynossa tehtiin se ohjelma. Toki siis ohjelman "runko" oli valmiina mutta hienosäädöt tehtiin kolmella eri vedolla. Mitään "yleismallin heitetään sisään ja rahat pois" ohjelmaa en edes huolisi.

    Voiko tehoa olla joskus liikaa? Meillä on bmw 320d otettu aikalailla kaikki irti mitä sai ja tuli kuin toinen auto. 70tkm on nyt ajeltu eikä voi moittia. Ei sitä kasvanutta huipputehoa ole pakko kokoaikaa käyttää ja kaiken saa rikki myös vakiotehoilla.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 18:34
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #19 : 16.01.2018 kello on 21:53 »
    Minä en boxista luovu. Vakiona huimat 84 heppaa. Nyt boxin mukana tulleen ohjekirjan mukaan laskettuna ~110 heppaa. Kokeilin vielä tiukempaa asetusta ja muuttui jo väkeväksi toi kiihtyvyys.  ;D Ruuvasin suosiolla takaisin pykälää miedommaksi. 4 vuotta takana ja mustaa ei putkesta tule. Mukana tuli myös plugi, jolla auto muuttuu vakioksi minuutissa. Jos joskus sitten hajoaa, ei korkealta pudota. Boxerista saa hyvän varastokopin, on ruostesuojattu, kestää varmaan vuosia maatua.

    Mutta sitä en ymmärrä, jos tehoa on jo lähtökohtaisesti tarpeeksi, miksi pitäisi kiusata lisää?

    En mitään viisiäsatoja maksaisi softaamisesta. Noihan on valmiita ohjelmia, mitä sinne koneelta syötetään. Ja jos haluaa takaisin vakioksi, taas pitää mennä toimenpiteisiin.

    Ei kannata puhua samana päivänä noista huijausbokseista ja oikeasta ohjelmoinnista.

    Ei se softan päivitys paljoa maksa vaan sen tekeminen. Luuletko että ensimmäinen ostaja maksaa  kehityskustannukset ja muut saa sen softan sitten ihan ilman maksua?

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
    • Knaus Eifelland
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #20 : 16.01.2018 kello on 22:07 »
    No kysytäänpä mitenkäs tollasen softatun auton voimansiirto tai kytkin tietää mistä se voima tuli ja rikkoi paikat? Jos nyt näin kävisi.

    Se että jos Boxerista esim korkeapainepumppu sattuisikin antautumaan, ei vielä elämää lopeta.Tehdaskunnos tettu pumppu maksaa 400€.

    En mä nää ainakaan mitään järkeä tai edes kehtaisi lähteä muutaman tonnin pakua lähteä viemään mihikään kalliisiin operaatioihin, jos reilun satasen boxilla ja 5 minuutin asennuksella saan autoon esim. risteysajoon jouhevuutta ja kiihdyttäessä tuntuu jopa pieni nykäisy...

    Väitän että enempi kokee sellaiset vastoinkäymisiä kestävyyden kanssa, jotka hakee kalliilla toimenpiteillä 400 newtonin tilalle 500 newtonia, kun mikään ei riitä ja paikat ei sitten kestä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:23
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #21 : 16.01.2018 kello on 22:24 »
    Voimansiirron saa automaatissa sopeutettua uusiin tehoihin, nykyään varmaan paremmin kuin aiemmin. Aikoinaan yhtä 1.8T Passatia kokeilin, laatikko ei "seisovasta" lähdöstä oikein hyvin älynnyt uusia tehoja, veti tosi koville kierroksille ennen kuin vaihtoi isompaa. Sitten taas kun ajoi tasaista vauhtia huomasi kun painoi pedaalin pohjaan, laatikko pelasi ja pykälsi pienempää kuin unelma ja ero vakioon oli selvä.

  • Vieras
  • Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #22 : 16.01.2018 kello on 22:38 »
    No kysytäänpä mitenkäs tollasen softatun auton voimansiirto tai kytkin tietää mistä se voima tuli ja rikkoi paikat? Jos nyt näin kävisi.

    Se että jos Boxerista esim korkeapainepumppu sattuisikin antautumaan, ei vielä elämää lopeta.Tehdaskunnos tettu pumppu maksaa 400€.

    En mä nää ainakaan mitään järkeä tai edes kehtaisi lähteä muutaman tonnin pakua lähteä viemään mihikään kalliisiin operaatioihin, jos reilun satasen boxilla ja 5 minuutin asennuksella saan autoon esim. risteysajoon jouhevuutta ja kiihdyttäessä tuntuu jopa pieni nykäisy...

    Väitän että enempi kokee sellaiset vastoinkäymisiä kestävyyden kanssa, jotka hakee kalliilla toimenpiteillä 400 newtonin tilalle 500 newtonia, kun mikään ei riitä ja paikat ei sitten kestä.

    Perus manuaalissa ei tietysti mitenkään. Mutta ainakin esim 320d on sama kaksoismassavauhtip yörä, kytkin ja laatikko kun mitä löytyy 6 mukisen koneen perästä joten niiden puolesta oli "turvallista" mennä sinne 6 koneen tehoihin.
    En oikein ymmärrä mitä haet tällä takaa? Ymmärtääkö se voimansiirto sen tehoboxin sitten paremmin? Ja edelleen ei ne maksa tonneja, ei edes viittäsataa kun mennään sinne ohjelman synnyinsijoille eikä sille jobbarille joka myy muiden tekemää ohjelmaa. En nyt ulkoa muista mutta paljon alle 500e se ohjelmointi oli kumpaiseenkin talouden autoon. Perimmäinen syy ei ollut tehon nosto vaan muut syyt. Teholukemat kasvoi siinä sivutuotteena.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:41
    • Knaus Eifelland
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #23 : 16.01.2018 kello on 23:16 »
    En oikein ymmärrä mitä haet tällä takaa? Ymmärtääkö se voimansiirto sen tehoboxin sitten paremmin?

    Ei, mutta kun se boxi on niin p*ska monen mielestä kun se rikkoo kaiken, niin mistäpä se kytkin tai voimansiirto pystyisi sen aiheuttajan erottamaan? Vaikka ratin ja penkin väliltä se suurin vika taitaa lopulta löytyä. Tuskin se softaaminenkaan aina menee ihan niinkuin mainoksissa. 

    Aikoinaan googletin netistä tietoa ennen kuin boxin hommasin ja päälimäisenä muistuu mieleen, että kovin usein levitettiin noi huijausboxi kortit esiin ja lytättiin ne. Miksi?  Vihamielinen oli monesti suhtautuminen näillä jotka vannoo softaamisen nimeen, useissa foorumeissa samat puheet toistui. Informaatiovaikutta mista?  :laugh:

    Uskalsin kuitenkin ostaa ja tyytyväinen olen ollut. 
    Mutta jos ebaysta tulee boxi muovipussissa voiko sekin olla hyvä? Jos se on uskon asia, niin uskon ainakin itse ostaneeni hyvän.
    Tehtaalta oltiin minuun yhteydessä ja tuote joka saapui oli laadukas.

    Se on ihan luonnollista, että jollain autovalmistajalla on sama kone ja siitä markkinoidaan vaikkapa kolmea eri tehoversiota. Raskaankaluston puolella taitaa olla samaa meininkiä. Ostetaan halvin ja päivitetään se kalleimman mukaiseksi. Mutta se ei nyt koske mua.

    Onko se vaikeaa sitten jonkun käsittää minun oma valinta ja että olen siihen vielä tyytyväinen.
    Minä ajattelin ajella Boxerilla vielä pitkään, kun ei ole fappeja yms. blue systeemejä kiusana.
    Pitääpä keväällä ruuvata kiusallakin lisää, katotaan sitten hajoaako.

  • Vieras
  • Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #24 : 16.01.2018 kello on 23:59 »


     Tietämättönä kysyn seuraavia asioita, liittyen boxeihin ja teholastuihin seuraavaa:

     1. Kuinka moottorit kestää koska ymmärrykseni mukaan ovat suunniteltu olemassa oleville tehoille?

     2. Kuinka suuret ovat vahingot, jos tehojen nostamisen seurauksena tulee konerikko, tms?

     3. Eikö tehdas asennetulla koneella ilman virityksiä ehdi liikennerytmissä?

     4. Itsellä ollut aikoinaan M-B 407 ja M-B 608 matkailuautot. Jokainen tietää, 100 km:n nopeuden saavuttamiseksi tarvitaan
       aikaa, mutta hyvin selvisin mm, pohjoismaissa muun liikenteen seassa.
     
      En väheksy, tms, boxien  teholastujen käyttäjiä / käyttöä. Haluaisin ainoastaan kuulla kokemuksia.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #25 : 17.01.2018 kello on 08:41 »
    Mersu foorumia lukeneena, niin aika monessa yhteydessä mainitaan henkilö  Kari Tuikkala Kajaanista. (Tuikku) (CdiTuikku Oy)

    Jos minä haluaisin autooni lisää tehoa, niin todennäköisesti kääntyisin tämän kaverin puoleen k.o. asiassa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
    • No voi hitsin hitsi.
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #26 : 17.01.2018 kello on 09:28 »
    Onkohan kenelläkään esittää dynossa ajettua faktaa näiden ihmeboxien tuomasta tehonlisäyksestä, itse en ole sellaisia vielä koskaan nähnyt.
    Sen sijaan uudellenohjelmoinni n tuloksista  paljonkin.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:39
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #27 : 17.01.2018 kello on 09:39 »
    Oma kokemus RaceChip-boxista: TUNTUU tehokkaammalta, kun vastaa kaasuun nopeammin. Toisaalta ns. kaasupohjassa ei mitään eroa vanhaan, eli tuskin tuosta mainittavasti lisätehoa tuli.
    Ajotietokone näytti selvästi pienempiä lukemia, mutta tankilla laskettuna taisi olla pikemminkin pieni lisäys.

    Ei jatkoon.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:26.10.2020 kello on 12:21
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #28 : 17.01.2018 kello on 10:27 »
    On se kumma homma kun laitetaan joku boxsi samasta moottorista / samasta autosta ja vielä sama kuljettaja ,niin tulee tehoa ja vääntöä lisää .
    Ja kaiken kukkuraksi kulutus pienenee ,se on yleensä niin ettei voimaa tuu tyhjästä .
    Luulempa että kulutus lisääntyy kun otetaan lisää tehoa,miksiköhän eivät tehtaalla laita nuin hyviä poxseja siinähän tulis pienellä kustannuksella iso hyöty.

    Ei jatkoon

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:25.01.2022 kello on 07:19
    Vs: Moottoriin lisätehoa
    « Vastaus #29 : 17.01.2018 kello on 10:46 »
    Onkohan kenelläkään esittää dynossa ajettua faktaa näiden ihmeboxien tuomasta tehonlisäyksestä, itse en ole sellaisia vielä koskaan nähnyt.
    Sen sijaan uudellenohjelmoinni n tuloksista  paljonkin.

    Mulla oli aikanaan hdi sitikka mihin kokeilin boksia ja softaakin tehopenkissä. 110 heppanen oli noin 115 heppanen todellisuudessa, cr-boksin kanssa tuli vähän noin 125 heppaa ja sitten ahtopainetta nostavalla softalla 143 heppaa. Softan kanssa vääntöalue parani paljon ja tehoakin oli tuo ilmoitettu 110hp 2000-4200rpm välillä.

    Syy miksi kulutukset tippuu löytyy vääntöalueen alkamisesta alempaa ja päästöjen noususta, mutta pitkän matkan ajoon cr-boksilla ei ole vaikutusta. Päästöjen takia kun konetta ajetaan huonolla hyötysuhteella. Lisäksi käyntiä pehmennetään jälki/ennakkoruiskutuksilla. Kun tehdään uusi softa ja nuo kun rukkaa softasta pois niin kulutus tippuu väkisin.