Tekniikkakeskustelut > Vetoautot
Moottoriin lisätehoa
Kosmic:
Tuskimpa Ducatossa on sama loota kun fiorinossa.
Mjv16:
Tuskin on ja toiminta tuskin yhtään tuosta artikkelissa kuvaillusta parempaa. Itsellä on manuaali ducato 2010 ja ainakin sitä pidän mukavampana ilman robottia.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Pek14 - 18.02.2019 kello on 13:48 ---Tuskin on ja toiminta tuskin yhtään tuosta artikkelissa kuvaillusta parempaa. Itsellä on manuaali ducato 2010 ja ainakin sitä pidän mukavampana ilman robottia.
--- Lainaus päättyy ---
Nuo toimittajien tuntemukset perustuvat myös jonkinlaiseen osaamattomuuteen...
Jokaisella tietty on omat mieltymyksensä. Luin juuri koeajon, jossa parjattiin Nissan Micran CVT vaihteistoa. Siinähän ei ole kuin yksi vaihde, mikä omasta mielestäni on paras vaihtoehto. Autoilijat ovat valittaneet venyvää kiihdytystä, kun ei nyi ollenkaan. Nyt tehdas on asentanut CVT vaihteistoon portaita, jotta tuntisi ikäänkuin vaihteen vaihdon.
Siis toinen valittaa nykimistä ja toinen nykimättömyyttä. Koskaan ei ole hyvä. Se manuaalivaihtoehtok in piti eurooppalaisiin kytkeä automaatin rinnalle, jotta saataisiin epäluuloiset ostamaan automaatteja. Osa autoilijoista ajaakin näitä automaatteja manuaalipuolella aina.
Mjv16:
Mulla oli Audi aiemmin sillä multitronicilla ja se oli muuten tosi mukava vaihteisto, mutta peruuttaminen ylämäkeen esim parkkiin tai pelkästään suunnanvaihto D ltä Ärrälle oli tosi hidasta ja vähäki liikaa kaasua niin just toi kuminauhaefekti tuli.
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: Pek14 - 18.02.2019 kello on 15:44 ---Mulla oli Audi aiemmin sillä multitronicilla ja se oli muuten tosi mukava vaihteisto, mutta peruuttaminen ylämäkeen esim parkkiin tai pelkästään suunnanvaihto D ltä Ärrälle oli tosi hidasta ja vähäki liikaa kaasua niin just toi kuminauhaefekti tuli.
--- Lainaus päättyy ---
Tässä tulee esille erilaisten vaihteistojen sopivuus eri ajoneuvoihin...
Noihin pieniin henkilöautoihin sopii milloin mikäkin vaihteisto, mutta miten sitten raskaammissa?
Minua edelleen kiinnostaa robotin ja oikean automaatin ero esim. Ducatossa. Kokeilin kerran Ducatoa 3 L koneella ja manuaalilla. Voimaa oli, mutta vaihteet tiuhassa. Siihen olisin kuvitellut oikean automaatin sopivan hyvin.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta