Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut
Valinnan vaikeus
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: kanpas-9 - 6.01.2018 kello on 20:32 ---Tässä olisi toinen kuvien perusteella siisti knaus https://www.nettikaravaani.com/knaus/royale/1484765 Hinta ei ole mielestäni kovin paha. Ja tämäkin sisällä säilytetty. Onpa näitä sisällä pidettyjä paljon liikkeellä.
--- Lainaus päättyy ---
On hyvä,jos vaunu on talvet katoksessa, ja tämä vaunu on jopa saattanut olla, kun talli näkyy takana.
Minä kun olen myynyt omia vanhoja vaunuja, niin olen ottanut kuvan myös siitä tallista, missä vaunu on ja myynyt sen vaunun sieltä tallista, niin ostajakin yleensä uskoo, että se vaunu on todella tallissa säilytetty.
Noita vaunuja pitää vaan käydä katsomassa, aikaa niihin pitää käyttää.
Haapaniemen Paroni:
Kai se on sitten rakennettava talli uudelle vaunulle, kun niitä ei voi käyttää talvella ja vetämisestäkään puhumatta ::) Ei mennyt meidänkään Polari mikisikään vaikka ei ollut koskaan katoksessa ja lämmitys oli joskus vain viikonloppusin päällä ja muun ajan kylmillään. Eihän ne tehtaallakaan ole missään katoksen alla talvella, vai onko väärää tietoa? Ja miten sitä sitten talvella tulisi käyttää, rakentaa jonnin joutava katos vai jotain muuta. Enkä pidä yhtään sen parempana autoa/vaunua vaikka talvet ollut katoksessa. Ja semmosta merkkiä ei ole vielä tehty jossa ei vikoja olisi.
pamaus:
--- Lainaus käyttäjältä: Tikkakosken Diplomaatti - 7.01.2018 kello on 08:10 ---Kai se on sitten rakennettava talli uudelle vaunulle, kun niitä ei voi käyttää talvella ja vetämisestäkään puhumatta ::) Ei mennyt meidänkään Polari mikisikään vaikka ei ollut koskaan katoksessa ja lämmitys oli joskus vain viikonloppusin päällä ja muun ajan kylmillään. Eihän ne tehtaallakaan ole missään katoksen alla talvella, vai onko väärää tietoa? Ja miten sitä sitten talvella tulisi käyttää, rakentaa jonnin joutava katos vai jotain muuta. Enkä pidä yhtään sen parempana autoa/vaunua vaikka talvet ollut katoksessa. Ja semmosta merkkiä ei ole vielä tehty jossa ei vikoja olisi.
--- Lainaus päättyy ---
Uusi on aina uusi ja kyllähän vaunu pitää pihalla kestää lähtökohtaisesti kesät ja talvet. LMC:kin antaa uudelle vaunulle 12 vuoden tiiveystakuun.
Mutta nyt olemme puhuneet noin 20 v vanhoista vaunuista. Kyllä niissä alkaa jo näkymään, missä ne säilytetty, merkistä riippumatta ja kuinka niitä on käytetty.
Minä joka olen näitä käytettyjä kerännyt ja katsellut, niin kyllähän niissä selkeä ero on, jotka ovat kesät/talvet taivasalla, kun ne vaunut, jotka ovat säilytyksessä katoksessa.
Eikä noin 5 vuotta vanhassa Polarissa pidä vielä mitään näkyäkään, vaikka onkin aina taivasalla. Katon kun pesee silloin tällöin niin hyvä on, mutta 20 vuotta vanhassa Polarissa sen jo näkee, missä sitä on säilytetty.
Pate:
--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 7.01.2018 kello on 07:53 ---On hyvä,jos vaunu on talvet katoksessa, ja tämä vaunu on jopa saattanut olla, kun talli näkyy takana.
Minä kun olen myynyt omia vanhoja vaunuja, niin olen ottanut kuvan myös siitä tallista, missä vaunu on ja myynyt sen vaunun sieltä tallista, niin ostajakin yleensä uskoo, että se vaunu on todella tallissa säilytetty.
Noita vaunuja pitää vaan käydä katsomassa, aikaa niihin pitää käyttää.
--- Lainaus päättyy ---
Eipä niistä silti aina tiedä vaikka ilmoituksessa lukee että on tallissa säilytetty.
Minäkin kerran ostelin yhtä 25v vanhaa Matkaajaa.Myyjä sanoi että vaunua on talvet säilytetty telttakatoksessa.
Teltassa oli kun menin katsomaan.Kosteutta löytyi paljon ja selvisi että vaunu oli ollut hänellä vasta kaksi vuotta eikä ollut tietoa missä aikaisempi omistaja oli vaunun säilyttänyt.
Joko:
Pamaus puhuu kyllä asiaa tuosta säilytyksestä. Mutta kukin tavan ja tarpeiden mukaan. Jos et sitä talvella käytännön minusta on tyhmää seisottaa sitä taivasalla. Pysyy muoviset kattoluukut, teippaukset ja yleinen olemus siistimpänä. Isällä on -06 hobby ja se on aivan kuin uusi. Reissuvaununa ollut ja väliajat katoksessa. Vaunu on jokapuolelta kuin uusi ei auringon haalistamia eikä muovit halkeemilla. Pitää joskus napata kuva. Kyllä kun käytettyjä itsekkin kävi katselemassa niin näki heti ne hyvin pidetyt yksilöt. Tosi monet oli todella kuluneen oloisia vaikkei ikää ollut kuin muutama vuosi. Silloin jos sielä rinteen juurella ollaan niin tosiaan kulutus on aika suuri.
Mut tuonikäinen vaunu ostetaan kunnon ja fiiliksen mukaan. Ei oikein pysty sanomaa kuvien perusteella mikä on "paras" . Joku 6 metrinen kabekin vois olla kova peli mut ei tahdo löytyä montaa tuosta hintaluokasta
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta