Tekniikkakeskustelut > Kori ja alusta

Kokemuksia peruutuskameroista

(1/8) > >>

50 v. vaunuilua:
 Mielipiteitä peruutuskameroista, langattomista ja langallisista?

88k5:
Nykyautosta ei moinen pidä puuttua. Paras sellainen jossa päällä oloa voi säätää; käsin tai joku autom. delay.. väri+iR tottakai  Thumb

Lanka vai ei - ihan sama jos toimii hyvin.

Läpällä ja lämmöllä vai ei - ilmankin olen 10v pärjännyt. Raaskii pitää vaikka 200km kurakelissä päällä, läpällistä ei.. näkee ainakin jotain, ehkä.. omassa päällä pito lumikelillä pitää sulana, kun virrattomana muurautuu umpeen. Lumiharjalla on aina saanut putsattu - harvoinhan peruuttamiseen ryhdytään pysäyttämättä  ;D

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 -  4.01.2018     kello on 19:22 ---Nykyautosta ei moinen pidä puuttua. Paras sellainen jossa päällä oloa voi säätää; käsin tai joku autom. delay.. väri+iR tottakai  Thumb

Lanka vai ei - ihan sama jos toimii hyvin.

Läpällä ja lämmöllä vai ei - ilmankin olen 10v pärjännyt. Raaskii pitää vaikka 200km kurakelissä päällä, läpällistä ei.. näkee ainakin jotain, ehkä.. omassa päällä pito lumikelillä pitää sulana, kun virrattomana muurautuu umpeen. Lumiharjalla on aina saanut putsattu - harvoinhan peruuttamiseen ryhdytään pysäyttämättä  ;D

--- Lainaus päättyy ---
Mieluusti peruutan heti ilman ylimääräisiä puhdistustoimia.
Entä kurakelit? Aiemmassa autossa läpällisessä ei ongelmaa. Nykyinen läpätön on aina putsattava jos märällä hiekkatiellä ajettu. Sama juttu jos yleensäkään märkää. Ja sulanut lumihan muuttuu vedeksi. Tosin riittävän tehoinen lämmitys höyrystää veden.
Halpis-langatonta en suosittele. 

pamaus:
Edellisessä autossa olin itse asentanut langattoman halppis peruutuskameran, omalla navigaattori näytöllä, joka toimi tosi hyvin, 7 vuotta, ja siirtyi eteenpäin.

Nyt ehkä asentaisin wlan peruutuskameran, jota voisin katsoa kännykästä, eikä tarvitse omaa näyttöä.

Esim: https://www.e-ville.com/fi/17-peruutuskamerat/17279-wifi-peruutuskamera.html

Tuossa juttua k.o. kamerasta. https://avplus.fi/peruutuskamera-kannykkaan/

Viime kesän tosin peruuttelin Samsungin 360 kameran avulla, jonka laitoin vaunun vetoaisan noukalle ja katselin kännykästä peruuttaessa. Toimi tosi hyvin ja linssi aina puhdas. Eikä ole tarvinnut asentaa yhtään mitään. Pysyn tässä yhdistelmässä.

Eli kännykkä ja 360 kamera, jossa on wlan yhteys.

T-Cat:
Itsellä on Sony AS30V action kamera auton takaikkunasta katsomassa ulos, yhteys Android tablettiin WiFillä josta näkee koko ajan takana tulevan liikenteenkin. Hyvää tuossa on se että näytölle ei tule missään tapauksessa toista kameraa koska kamera ja tabletti "paritetaan" bluetoothin tapaan. Joissakin langattomissa peruutuskameroissa on mahdollista että näyttöön tuleekin jonkin toisen kameran kuva (johtuisiko siitä että nappaa vahvemman signaalin?) alueella joissa muitakin em. systeemejä. Tuttava oli ajanut kylillä ja näyttöön oli tullut liikekiinteistön kohdalla valvontakameran kuva.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View