rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Kokemusta Mercedes GLK autosta?  (Luettu 31402 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
« Vastaus #30 : 5.01.2018 kello on 20:35 »
Siinä iltalukemista tasoittamaan kuumetta
http://www.mese.fi/forum/viewtopic.php?t=42634

Tuo siis koskien v6 cdi ja ketjun aloittaja siis pitää mersun korjaamoa että ei ole mitään tuulesta temmattuja juttuja.
Sit kun tuon oot kahlannu läpi niin Googleen hakusanoiksi om651 kampiakseli + jakopää niin taas tulee mieleen että voiko mitään ostaa.
Nykyautot on suunniteltu kestämään korkeintaan 200tkm kaikki mikä menee yli on onnenkauppaa.

Edit: minulla siis on ollut mersu ja ja näitä uudempia cdi laitteita nimenomaan. Minulla ei ole sitä tautia että omaansa pitää kehua vaan saat tästä ihan rehellisen mielipiteen: jos remontit pitää teettää niin älä osta noin vanhaa ja paljon ajettua. Tosin tuo 4 koneinen kannattaa selvittää eka rekkarilla siinä voi olla jo jakopää tehty tai hyvässä lykyssä koko kone vaihdettu. Longlife huoltoväli tekee tehtävänsä näille Thumb
Kiitos. Lueskelen tuon rauhassa  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:36
  • Kulkija
Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
« Vastaus #31 : 5.01.2018 kello on 20:43 »
Mersulla on taipumus korjata ongelmia, kuten muillakin vastuullisilla valmistajilla. Malli/konetyypin vanhemmalla iällä saattaa olla varhaisimpien versioiden viat korjattuna. Ainakin vesipumpun kohdalla tuossa 4-sylinterisessä koneessa näin on.

  • Vieras
  • Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #32 : 5.01.2018 kello on 20:49 »
    Mersulla on taipumus korjata ongelmia, kuten muillakin vastuullisilla valmistajilla. Malli/konetyypin vanhemmalla iällä saattaa olla varhaisimpien versioiden viat korjattuna. Ainakin vesipumpun kohdalla tuossa 4-sylinterisessä koneessa näin on.
    Toivottavasti. Olen hieman etsinyt tuon keskipitkän sprinterin tilalle korvaavaa pitkää 2014 tai uudempi. Rahat riittäisi noin 150tkm ajettuun mutta kun monessa yli 200 ajetussa lukee että moottorilla ajettu alle 50tkm niin tiedä sitten kumpi parempi. Ostaa enemmän ajettu uudella koneella vai kaivaa syvemmältä taskusta ja ostaa se 50tkm ajettu. Tuuripeliähän nämä on kans pitkälti. Ja kai noissa joku kiehtoo kun minäkin kuitenkin mersua olen alkanut taas tilalle etsimään vaikkei tuo nykyinen mikään luotettavuuden perikuva olekkaan. Tutulla on taksina tommonen om651 koneinen sprintteri ja 300tkm on menty eikä ole ollut yhtään mitään normaali huoltojen lisäksi.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #33 : 5.01.2018 kello on 21:05 »
    Toihan on samalla tekniikalla kuin minun 200:nen, joka käsitykseni mukaan on ohjelmoinnin alapäässä ja kun sen ohjelmoi seuraavaan kokoon, niin vetokyky paranee ja on muutenkin pirteä. Ton koneen saa käsitykseni mukaan vieläkin korkeammalle ilman ongelmia.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #34 : 5.01.2018 kello on 21:07 »
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin henkilöauton om651 ja sprintterin om651 koneessa on merkittävä ero, ainakin öljymäärässä.

    Joka taisi tarkoittaa sitä, että sprintterissä oli aika pitkä tuo moottorin öljynvaihto, joka on tuonut moottoriin ongelmia.

    Juuri kävin kuuntelemassa tuota omaa om651 moottoria, oikein konepelli auki. Ei sieltä mitään erikoista kalkatusta kuulunut.

    Joten antaa olla, niin se Volvonkin moottori rallatti ja eteenpäin.

    Ainut mikä tuossa Mersussa jurppii on tuo etupenkin "nahka" reuna, joka oli jo alkujaan vähän revennyt.  Siihen meinaan vaihdattaa kunnon nahkapalat ja sen jälkeen kovaa ajoa.

    Toistaiseksi minulla ei ole mitään moitteen sijaan autosta, kaikki on toiminut ja eikä ruostettakaan näy missään, ja maalipintakin vaikuttaa laadukkaalta, kuten koko auto. Ei rämäjä eikä helise.

    Ja kun tuota nettiautoa katselee niin aika paljon yli 400.000 tkm ajettuja Mersuja siellä on myynnissä ja om651 koneella.

    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9323018

    Joten veikkaan, että GLK on oikein laadukas peli.

    *****
    • LämmitinGuru
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:02
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #35 : 5.01.2018 kello on 21:12 »
    Ton clk:n olisin halunnut, mutta en halua maksaa korista 20000 enemmän kuin c-sarjalaisesta vain korin takia. Noihin E-sarjalaisiin en koske, lompakko ei riitä.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Aiheen aloittaja
    • Viimeksi paikalla:16.02.2024 kello on 07:37
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #36 : 5.01.2018 kello on 21:15 »
    Mersulla on taipumus korjata ongelmia, kuten muillakin vastuullisilla valmistajilla. Malli/konetyypin vanhemmalla iällä saattaa olla varhaisimpien versioiden viat korjattuna. Ainakin vesipumpun kohdalla tuossa 4-sylinterisessä koneessa näin on.
    Uskon myös tähän. Ei osta ihan ensimmäistä mallivuotta niin paljon on ehditty jo korjata tehtaan toimesta.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #37 : 5.01.2018 kello on 21:31 »
    Uskon myös tähän. Ei osta ihan ensimmäistä mallivuotta niin paljon on ehditty jo korjata tehtaan toimesta.


    Oli se automerkki mikä tahansa, on käytetyn auton ostossa myös tuurilla osaksi osuutta. Miten auto on huollettu ja käytetty, kun se on ostettu uutena ja missä sillä on ajettu. Jos Mannerheimintietä ajetaan edestakaisin 200 tkm, niin varmaan alusta ja voimansiirto on vähän enemmän kulunut kuin se, että kaveri ajaa Enontekiöllä 200 tkm.

    Ja minulla ainakin vaihtuu emännän Toyota Verso seuraavaksi johonkin saksalaiseen tai ruotsalaiseen kulkimeen. Eikä Toyotassakaan ole ollut ainuttakaan vikaan.  Ja samaa GLK:ta olen myös katsellut toinen vaihtoehto xc60.

  • Vieras
  • Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #38 : 5.01.2018 kello on 21:42 »
    Jos olen oikein ymmärtänyt niin henkilöauton om651 ja sprintterin om651 koneessa on merkittävä ero, ainakin öljymäärässä.

    Joka taisi tarkoittaa sitä, että sprintterissä oli aika pitkä tuo moottorin öljynvaihto, joka on tuonut moottoriin ongelmia.

    Juuri kävin kuuntelemassa tuota omaa om651 moottoria, oikein konepelli auki. Ei sieltä mitään erikoista kalkatusta kuulunut.

    Joten antaa olla, niin se Volvonkin moottori rallatti ja eteenpäin.

    Ainut mikä tuossa Mersussa jurppii on tuo etupenkin "nahka" reuna, joka oli jo alkujaan vähän revennyt.  Siihen meinaan vaihdattaa kunnon nahkapalat ja sen jälkeen kovaa ajoa.

    Toistaiseksi minulla ei ole mitään moitteen sijaan autosta, kaikki on toiminut ja eikä ruostettakaan näy missään, ja maalipintakin vaikuttaa laadukkaalta, kuten koko auto. Ei rämäjä eikä helise.

    Ja kun tuota nettiautoa katselee niin aika paljon yli 400.000 tkm ajettuja Mersuja siellä on myynnissä ja om651 koneella.

    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/9323018

    Joten veikkaan, että GLK on oikein laadukas peli.

    Ei ole mitään isompaa eroa siinä koneessa onko se sit sprinterin tai henkilöauton nokalla. Öljypumppu (tai sen imusihti lähinnä) ja öljypohja. Henkilöautoissa se jakopää on alkupään autoissa ongelma jos ajettu longlife välillä. Se on muuten sama ongelma bemarinkin nelos dieselissä siinä 08=> uudemmat niin jakopää ei tahdo kestää. Se kun öljynpaineella kiristyy se ketju niin joku merkitys on millaisilla öljyllä ja vaihtoväleillä on ajettu. Yksi lapsuus nykyajan autoissa on myös se että ainakaan mersusta ei ole öljynpaineanturia eikä sitämyötä öljynpainevaloa tai mittaria. Vain öljyn määrälle on anturi. Samoin moottorin lämpötilaa ei karvalakkimallin mittaristo lla olevasta näe mistään.

    Sitten vielä yksi asia että tuo om651 on yleisin mersun kone tänäpäivänä maantiellä aktiivi liikenteessä niin kaippa siinä silloin on eniten vikojakin. Eli summasummarun pitäis olla se kristallipallo  :laugh:

    Ohjelmoinnilla saa sitten ihan kivasti potkua näihin nyky dieseleihin. Maltillisesti kun kutittelee nii kulutus pienenee ja tehot saat 200hp tuntumaan tuosta jos alkaa tuntua laiskalta.  Eikös se pamauksen mese ollut niin vähän ajettu että ei siinä vielä jakopää saakaan ääntää. Vaihtelee vain järkevin väliajoin öljyjä niin eiköhän se nipussa pysy

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #39 : 5.01.2018 kello on 21:47 »
    Mitä tarkoittaa käytännössä  longlife välillä.

    Onko se pidempi öljynvaihtoväli. Niin kuinka paljon se silloin on?

  • Vieras
  • Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #40 : 5.01.2018 kello on 22:07 »
    Mitä tarkoittaa käytännössä  longlife välillä.

    Onko se pidempi öljynvaihtoväli. Niin kuinka paljon se silloin on?
    Henkilöautoissa vähän ajosyklistä riippuen se on noin 30tkm (voi olla tyyppikohtaisia heittoja). Sprinterissä se on ihan uudessa 48tkm. Ihan järjetön määrä ajaa samoilla öljyillä. Yhdestä -14 mallin v6 sprinteristä kun olin kaupoissa ja huoltohistoria kun katottiin niin 3 kertaa oli öljyt vaihdettu ja 200tkm mittarissa. Siihen lopahti oma kiinnostukseni. Yhtään yli 15tkm en ajaisi tuollaisella mut kukin saa tehdä omalleen mitä haluaa. Raskaalle kalustollehan Mersulla on jo 100tkm vaihtovälillä käytössä ja taitaa olla muillakin jo tarjolla samaa luokkaa.

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:29.03.2024 kello on 20:20
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #41 : 5.01.2018 kello on 22:28 »
    Onhan öljyt toki kehittyneet, mutta 200 tkm ja kolme kertaa öljyt vaihdettu, niin kuulostaa aika vähältä.

    Toyotassa edelleen vaihtoväli 15 tkm.

    Muistaakseni tuossa minun e-mersussa on vaihtoväli 25 tkm. Pitää oikein huomenna katsoa, kun on se digitaalinen huoltokirja tulostettuna, että onko ne öljyt vaihdettu ajoissa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:24
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #42 : 5.01.2018 kello on 22:36 »
    Henkilöautoissa vähän ajosyklistä riippuen se on noin 30tkm (voi olla tyyppikohtaisia heittoja). Sprinterissä se on ihan uudessa 48tkm. Ihan järjetön määrä ajaa samoilla öljyillä. Yhdestä -14 mallin v6 sprinteristä kun olin kaupoissa ja huoltohistoria kun katottiin niin 3 kertaa oli öljyt vaihdettu ja 200tkm mittarissa. Siihen lopahti oma kiinnostukseni. Yhtään yli 15tkm en ajaisi tuollaisella mut kukin saa tehdä omalleen mitä haluaa. Raskaalle kalustollehan Mersulla on jo 100tkm vaihtovälillä käytössä ja taitaa olla muillakin jo tarjolla samaa luokkaa.
    eikö mersu ota huomioon aikaa? volvo kyllä ilmoittaa huollon tarpeesta ajan tai kilometrien perusteella. käsittääkseni suurin osa auton valmistajista kumminkin suosittelee öljyt vaihdettavan kerran vuodessa.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:24
    Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #43 : 5.01.2018 kello on 22:49 »
    eikö mersu ota huomioon aikaa? volvo kyllä ilmoittaa huollon tarpeesta ajan tai kilometrien perusteella. käsittääkseni suurin osa auton valmistajista kumminkin suosittelee öljyt vaihdettavan kerran vuodessa.

    Eiköhän tuossa myös olisi sellainen ollut. Vuosittaiset kilometrit vaan tarpeeksi isot niin ei vuosiraja tule vastaan

  • Vieras
  • Vs: Kokemusta Mercedes GLK autosta?
    « Vastaus #44 : 6.01.2018 kello on 00:09 »

    Oli se automerkki mikä tahansa, on käytetyn auton ostossa myös tuurilla osaksi osuutta. Miten auto on huollettu ja käytetty, kun se on ostettu uutena ja missä sillä on ajettu. Jos Mannerheimintietä ajetaan edestakaisin 200 tkm, niin varmaan alusta ja voimansiirto on vähän enemmän kulunut kuin se, että kaveri ajaa Enontekiöllä 200 tkm.

    Ja minulla ainakin vaihtuu emännän Toyota Verso seuraavaksi johonkin saksalaiseen tai ruotsalaiseen kulkimeen. Eikä Toyotassakaan ole ollut ainuttakaan vikaan.  Ja samaa GLK:ta olen myös katsellut toinen vaihtoehto xc60.

    Olen pamauksen kanssa samoilla linjoilla.  Poikkeuksena voi olla esim, jos naapurilta ostaa auton jonka käyttötavat ja mahdolliset remontit ovat tiedossa.

     Ostaessani projektin,  viat käytiin lävitse mitä oli mahdollisuus haarukoida.                                                                        Päälle 2000 km:n jälkeen ilmeni yhtä sun toista korjattavaa. Mutta ei siinä mitään. Kaikki vastaantulevat viat korjataan,     joku päivä vikojen määrä tulee olemaan erittäin pieni. Tärkein tässä on itse asia, harrastus saada projekti valmiiksi.
    « Viimeksi muokattu: 6.01.2018 kello on 00:20 »