Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Katsastus 20.5.2018

<< < (5/9) > >>

ktako:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus -  2.01.2018     kello on 14:22 ---Näin varmaan on. Minua kiinnostaakin se,  miten vakuutus tähän suhtautuu, jos ulkomailla tapahtuu vahinko, eikä autoa ole katsastettu määräpäivään mennessä.

--- Lainaus päättyy ---
käsittääkseni katsastamattomuus ei eu alueella tee tyhjäksi vastapuolen tekemää liikennerikettä ja siitä seuraavaa rangaistusta. Katsastamattoman auton omistajalle tulee varmaan rapsut ja ajokielto lähintä katsastusasemaa kauemmaksi, jos poliisit kutsuu paikalle. Asia muuttuu mutkikkaammaksi, jos kolarin syy onkin katsastamattoman auton tekninen vika. Korjatkaa jos parempaa tietoa.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus -  2.01.2018     kello on 14:22 ---Näin varmaan on. Minua kiinnostaakin se,  miten vakuutus tähän suhtautuu, jos ulkomailla tapahtuu vahinko, eikä autoa ole katsastettu määräpäivään mennessä.

--- Lainaus päättyy ---

Eiköhän vakuutusyhtiölle riitä sama että auto on suomen lakien mukaan liikennekelpoinen. Eli lain mukaanhan katsastushan on voimassa tuolloin vielä.

0yxxy0:
Minä ratkaisen katsastuksen sillain että loppusuoralla katsastukseen ja eka kerralla vikalista niin saa 1kk lisäajoaikaa. Eli katsastus väli n 13kk  ;D ;D

Aakku:

--- Lainaus käyttäjältä: 0yxxy0 -  2.01.2018     kello on 17:23 ---Minä ratkaisen katsastuksen sillain että loppusuoralla katsastukseen ja eka kerralla vikalista niin saa 1kk lisäajoaikaa. Eli katsastus väli n 13kk  ;D ;D

--- Lainaus päättyy ---
Eikös se ole ajokielto, kun takaraja menee umpeen...?

Mulla on katsastusikkuna 11.12-11.4 välisenä aikana. Hilaisin sen hieman enemmän kesäkauteen.

smy:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku -  2.01.2018     kello on 17:46 ---Eikös se ole ajokielto, kun takaraja menee umpeen...?

--- Lainaus päättyy ---

Kuukauden korjausaikaa saa kun käyttää vaan katsastusajan puitteissa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View