Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Matkailuauton vaihto vaunuun

<< < (19/43) > >>

kimi:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 20.01.2018     kello on 15:56 ---On. Sitä ihmettelen kun kahdessa ketjussa itketään 13 napaisesta pistokkeesta.
Eikös se ole helppo laittaa ?

--- Lainaus päättyy ---

Suomessa ollaan jääty pahasti jälkeen tässä asiassa. Muistaakseni jo -8o luvun alun Mersuissa tehdasasennettu pistoke oli 13 napainen. Kun vielä se 7 napainen kytketään eri tavoilla. Jotkut syöttää jatkuvaa plussaa siitä ja toiset sumuvalon ja liikenteessä näkee sitten noita jatkuvasti palavalla sumuvalolla.

tsahkali:

--- Lainaus käyttäjältä: kimi - 20.01.2018     kello on 16:40 --- Kun vielä se 7 napainen kytketään eri tavoilla. Jotkut syöttää jatkuvaa plussaa siitä ja toiset sumuvalon ja liikenteessä näkee sitten noita jatkuvasti palavalla sumuvalolla.

--- Lainaus päättyy ---

Laki kun ei vaadi muutettavaksi kytkentää tälle päivälle.
Kun joku joskus on kiskonut matkailuvaunua ja halunnut ladata vaunun akkua, niin hamaan maailman tappiin se sumuvalo palaa nyky peräkärryjen kanssa.

juzzi:
KEV: tuskin täällä pistokkeista sen kummemmin itketään, kunhan asiasta keskustellaan. Itse ainakin ihmettelen itselleni uutta asiaa. Ikäni olen jarruttomia peräkärryjä vanhalla pistokkeella vetäny ja kaikki on pysyny hyvin perässä  :D Vaunut sen sijaan on uutta minulle vähän joka suhteessa  :o

Pamaus: suotta pahoittelet, eipä minulla ennen ollut tietoa noista parkkivalo säännöksistä. Nyt olen hivenen viisaampi  Thumb

Peruutusvalon tarpeellisuus ei hirveästi hetkauta. Jos se kerran pitää olla, niin samahan se vaikka toimisikin. Enemmän itse arvostan vaunun akun latausta ja mahdollisesti jääkaapin toimintaa ajon aikana.

Pistokkeen vaihto on helppo, jos auto on johdotettu valmiiksi 13 piuhalla. Vaihtaa vain pistokkeen ja kytkee loputkin piuhat. Uudemmissa autoissa näin on usein, varsinkin jos auton ostanut syystä tai toisesta onkin halunnut 7 napaisen pistokkeen.

Hommaa on enemmän, jos koko johdotuksen joutuu vaihtamaan. Ja maksaakin jo hiukan enemmän.

K.E.V:

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi - 20.01.2018     kello on 17:59 ---KEV: tuskin täällä pistokkeista sen kummemmin itketään, kunhan asiasta keskustellaan.

--- Lainaus päättyy ---
Et ehkä sinä, mutta kautta aikojen tuo on ollut vaikea kustannuserä , kuten tämä EEC-kaapeli.
Vaikka olisi kuin kallis kalusto , ei tuohon saa kukaan rahaa laittaa. Jollakin vippaskonstilla jaetaan se 7 napaisen ainoa vapaa monelle kohteelle.
Vaikka tekee releistön sinne ja jollain ohjaa. Ettei vaan muutamaa euroa tartte tarpeelliseen laittaa. Kumma juttu .
Ei tuo ole yleisimpiin käyttämiini hirveästi maksanut , itse laittanut valmiilla kaapeleilla.

juzzi:

--- Lainaus käyttäjältä: juzzi -  9.01.2018     kello on 15:08 ---Kiitokset taas kerran. Todennäköisesti olisin tullut Motonetista 10 e peilit taskussa ja myöhemmin ihmetellyt, miksei peilit pysy paikallaan  :o

Emukilta ei Sportageen näyttäisi merkkikohtaista peiliä löytyvän, joten pitää alkaa universaaleja katselemaan.

--- Lainaus päättyy ---

Emukiltahan löytyy merkkikohtaiset peilit ja hyvät onkin.

Suomesta en Sportagen peilejä löytänyt, Saksassa on suurempi valikoima.

Löytyy myös muihin merkkeihin:

https://www.campingshopwagner.de/product_info.php/info/p46019_EMUK-Spiegel-100400-fuer-Kia-Sportage-3-Bj--10-15.html

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View