Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä

Toinen etusumuvalo pimeänä

<< < (3/12) > >>

rantaesa:
Olen muutenkin ihmetellyt tätä sumuvaloasiaa , tienpäällä nähnyt isoja kalliita matkailuautoja joissa etusumuvalojen paikka on tyhjä  , ilmeisesti nämä koetaan turhakkeiksi jotka rastitaan tilausvaiheessa pois

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: rantaesa - 24.12.2017     kello on 21:49 ---Mielellään korjaisin  etusumut kun ne siinä kerran on eli mistähän se rele löytyy jos sellainen on. Olen kyllä nähnyt että sumuvalot on poistettu ja tilalle on istutettu päiväajovalot mikä ei pöllömpi ajatus olis sekään

--- Lainaus päättyy ---

Jos tuollaiset on, niin katsastuksessahan niiden pitää molempien toimia. Tai sitten ei kummankaan. Näin itse fiksasin hkökulkimen sumariongelmat.
Samaa mieltä kyllä tuosta päiväajovalojen järkevyydestä verrattuna sumareihin.

Antza0:

--- Lainaus käyttäjältä: rantaesa - 24.12.2017     kello on 21:56 ---Olen muutenkin ihmetellyt tätä sumuvaloasiaa , tienpäällä nähnyt isoja kalliita matkailuautoja joissa etusumuvalojen paikka on tyhjä  , ilmeisesti nämä koetaan turhakkeiksi jotka rastitaan tilausvaiheessa pois

--- Lainaus päättyy ---

Juu, omalla kymmenien vuosien ajokortillisella taipaleella sellaisia kelejä joissa etusumareista olisi oikeasti ollut hyötyä on ollu uskomattoman vähän. Takasumarillakin sentään moninkymmenkertaine n määrä!

Jos olisin ostamassa uutta kulkinetta, lisävarustelistassa melkein wunderbaumkin olisi ruksattuna ennen etusumareita, vaikkei kummastakaan tarvis edes maksaa.  :)

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: rantaesa - 24.12.2017     kello on 21:49 ---Mielellään korjaisin  etusumut kun ne siinä kerran on eli mistähän se rele löytyy jos sellainen on. Olen kyllä nähnyt että sumuvalot on poistettu ja tilalle on istutettu päiväajovalot mikä ei pöllömpi ajatus olis sekään

--- Lainaus päättyy ---

Aika monta Fiiattia on mulla ollut, eikä yhdessäkään ole ollut sumuvaloja. Yhteen laitatin päiväajovalot sumuvalojen reikiin, joissa oli siis jonkinlainen ritilä ilman mitään valoja.

--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 - 24.12.2017     kello on 22:22 ---Juu, omalla kymmenien vuosien ajokortillisella taipaleella sellaisia kelejä joissa etusumareista olisi oikeasti ollut hyötyä on ollu uskomattoman vähän. Takasumarillakin sentään moninkymmenkertaine n määrä!

Jos olisin ostamassa uutta kulkinetta, lisävarustelistassa melkein wunderbaumkin olisi ruksattuna ennen etusumareita, vaikkei kummastakaan tarvis edes maksaa.  :)

--- Lainaus päättyy ---

Näin minäkin olen kokenut. Valitettavan paljon näkee luultavan, että sumuvalot jotain auttavat näkemiseen. Silloin kun sumuvaloja todella tarvitaan, niin lähivalotkin yleensä ovat liikaa. Valitettavan monissa nykyautoissa valojen kytkentä taitaa olla sellainen, että sumutakavaloa ei saa päälle ilman etusumuja. Näin esim. mun Saarassa.

Mautoilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Antza0 - 24.12.2017     kello on 22:22 ---Jos olisin ostamassa uutta kulkinetta, lisävarustelistassa melkein wunderbaumkin olisi ruksattuna ennen etusumareita, vaikkei kummastakaan tarvis edes maksaa.  :)

--- Lainaus päättyy ---
En ottaisi hajustekemikaaliaka an.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View