Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Sähköllä toimiva lisälämmityslaite kulkimeen

<< < (4/6) > >>

K.E.V:
Tosin vakuutusyhtiö sanoo nix jos polttaa autonsa tai ittensä noilla kotilämppäreillä.
Pitää olla autokäyttöön hyväksyttyjä. Tuollainen keraaminen lämppäri on turvallinen, sen lämpötila on alhainen, ei ala pöly palamaan hehkuvissa vastuksissa.

smy:
Mulla on autossa pari tämmöistä. Ei hyväksyttyjä ajoneuvokäyttöön mutta ei noissa ainakaan pinnat kuumene liikaa:
https://www.tokmanni.fi/sahkolammitin-700-w-oljytaytteinen-6438114198063

Erillinen termostaatti olisi kyllä hyvä. (nuo vaan pätkivät lämpöä tuon itse patterin läpmpötilan mukaan)

mjh48:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 17.03.2019     kello on 17:15 ---Tosin vakuutusyhtiö sanoo nix jos polttaa autonsa tai ittensä noilla kotilämppäreillä.
Pitää olla autokäyttöön hyväksyttyjä. Tuollainen keraaminen lämppäri on turvallinen, sen lämpötila on alhainen, ei ala pöly palamaan hehkuvissa vastuksissa.

--- Lainaus päättyy ---
Kysyin aikoinaan vakuutusyhtiöltä voinko laittaa kotiin tarkoitetun sähkölämmittimen matkailuautoon.
Vakuutusyhtiön vastauksen mukaan voin laittaa ja pyysivät ilmottamaan kun laitan, niin merkkaavat papereihin, mutta ei vaan ole tullut laitettua.

seppoko:

--- Lainaus käyttäjältä: mjh48 - 17.03.2019     kello on 18:39 ---Kysyin aikoinaan vakuutusyhtiöltä voinko laittaa kotiin tarkoitetun sähkölämmittimen matkailuautoon.
Vakuutusyhtiön vastauksen mukaan voin laittaa ja pyysivät ilmottamaan kun laitan, niin merkkaavat papereihin, mutta ei vaan ole tullut laitettua.

--- Lainaus päättyy ---

Minä kysyin myös tuota, eikä silloin mainittu muuta kuin "voi käyttää".

Olennaista mielestäni on, että on se valvonta eikä startata "pimeesti".

0yxxy0:
Jos minä laittaisin vaunuun sähköpatterin niin laittaisin peittämissuojatun (hyväksytty mm vaatehuoneeseen) esim https://www.taloon.com/lammitin-ensto-tupa-peta2-bt-200w-200x500-mm-peittamissuojattu/S-8122232/dp?openGroup=5458 ja löytyy varmaan halvempiakin ilman älyä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View