rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Onkos sulla hands free autossa jos vastaat puhelimeen ajon aikana ?  (Luettu 14403 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201712182200613346_u0.shtml
Kaksi kertaa olen ollut vuoden aikana onnikan kyydissä ,tilausajossa tosin .
Kummallakin reissulla kuljettaja puhui pitkät puistaleet ajon aikana pitäen laitetta käsin korvallaan.
Mulla Honori on autossa telineessä ja iankaikkisen vanhalla johdollisella vastaan ,jos vastaan .
Monesti soitan takaisin seuraavassa risteyksessä tai kun muutenkin pysähdyn jos joku tuttu yritti tavoitella .

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:30
  • Autossa on pyörät
Kaksoiskortti autossa jossa kiinteä gsm, kaiutin niskatuessa , näyttö mittaristossa jne Thumb
Joten siihen, siinä on kyllä "kylmä luuri" jota saa käyttää laillisesti myös.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:20
On. Yleensä en soita tai edes vastaa ajaessa ellei ole ajoonliittyvää.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:13
  • Nuperokuljin, 2h+keittiö. Tonttina Suomi.
Atriassa on nyt kun Nurnbergissä ostin navin, jossa on hf. On mulla ollut Nokian korvahf, vaan niin vähän tulee puheluita, että ei tuota ole tullut käytettyä.  Ostin sen kun sain kirpparilta kahdella eurolla, tosin ilman laturia, mutta sellainen oli ennestään.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:15
    • Matkailuvinkkejä
Minulla on radiossa, navissa ja vielä aurinkolipassa erillinen bluetooth HF eli kolme vaihtoehtoa  ;D.
Radion kautta puhun jos on näppis paikoillaan, ilman sitä käytän aurinkolipassa olevaa.
Radiolla ja navilla voi myös soittaa bluetoothin kautta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
    • East Coast Fellows
Toki ja sitä käytän aina autossa ollessani. Samalla se siirtää näppärästi puhelimesta navikoinnin, viestit, Spotifyn sun muut auton omien hallintalaitteisen kautta käytettäväksi.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:19
Bluetooth hf käytössä vapaalla ja töissä autolla ajaessa, sekä koko työpäivä että kotona jos tiedossa pitempi puhelu. Yleensä harvoin puhelin korvalla. Työautossa myös oma bluetooth joka tahtoo sotkea korvanapin välillä, sitä en tosin pysty ajoäänien takia käyttämään ajaessa, paikallaan onnistuu kuulemaan sen kautta. Eikä kyllä viittiskään käyttää jos työkaveri kyydissä. En ole edes laskenut monesko nappi lie menossa, mutta alkanut käyttämään ennenkuin tuli edes pakolliseksi, pystyy tekeen töitä kaksin käsin vaikka olisi puhelimessa.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:14
  • Eläkeläinen
Autossa aina ja kotonakin lähes joka kerta.

*****
  • Matkailija
  • Viimeksi paikalla:23.12.2021 kello on 12:50
Minulla ei ole semmoista laitetta ollenkaan.

Jos puhelin soi ajon aikana pyydän vaimoa vastaamaan.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:11
  • Pahkakoski
Bluutuutti on päivät korvallla niin autoillessa kuin muutoinkin. Jääpähän kädet vapaaksi muihin askareisiin.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:44
  • Knaus Eifelland
Saako kelloon puhua Ritari Ässä tyyliin?  ;D

Luvattoman paljon tienpäällä tulee vastaan raskaan kaluston ammattilaisia luurit korvilla. Niissä pitäisi määrätä luutuutit pakollisiksi. Harvemmin nään bussikuskien luureihinsa höpöttävän.
Ja jotkut kuriiripalveluiden kuskit puhuu luuriin paketteja asiakkaalle tuodessaankin, kännykkä pysyy korvalla kuin liimattuna. Jopa kuittauksen aikana.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:24
  • Häme
Onhan noita erilaisia hans free laitteita kerääntynyt jokusia. Useinmat jääneet vähälle käytölle tai pelkälle kokeilu asteelle, minun käytölle huonon sopivuutensa vuoksi. Tällä hetkellä on tompan navissa ja aurinkolippaan laitettava HF mallit autoissa. En jostakin syystä oikein tykkää käyttää noita kaiutin mallisia HF laitteita.

Vanhoja langallisia korvanappeja on kourallinen. Tullut puhelimien mukana. Erittäin epämukavia käyttää, joten käyttö on jäänyt muutamien erikois tilanteiden hoitamiseen lankanapeilla.

Langattomia korvanappeja on 3. Tämä viimeinen Samsung on osoittautunut tähänastisista parhainmaksi. Istuu korvaan hyvin, eikä tunnu epämukavalta pitkään korvassa ollessakaan. Hyvä akun kesto, selkeä ääni riitävällä voimakkuuden säädöllä. Helposti käsiteltävät säätöpainikkeet käytön aikana tarvittaessa. Tätä on tullut käytettyä jopa kotioloissakin puheluihin vastaamiseen.
 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:21
  • Eipä turhia höttyillä :)
Auton varustukseen kuuluu kiinteä BT-HF ja ilmeisen toimivakin, sillä melko hyvin tuntuvat soittajat selvää mun höpinöistä saavan ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:34
  • viva la France
Nämä auton omaan äänentoistoon kytketyt on hauskoja,  kaikki kansa kuulee kun ovi kajarit paasaa. Niskatuessa oleva toimii paremmin.
Itse en käytä, vaimo vastaa ja jos yksin olen, niin soittelen takaisin päin joskus pysähdyksen aikaa jos katson tarpeelliseksi.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 19:00
Toki ja sitä käytän aina autossa ollessani. Samalla se siirtää näppärästi puhelimesta navikoinnin, viestit, Spotifyn sun muut auton omien hallintalaitteisen kautta käytettäväksi.


Sent from my iPad using Tapatalk Pro
taas olen järjettömiä lakeja vastaan. en ymmärrä miten puhelimen kädessä pitäminen tekee siitä vaarallisen, kun se on kytketty auton järjestelmää ja lukee ajaessa auton näytöltä iltalehteä se on turvallista.