Tekniikkakeskustelut > Matkailuvaunut

Tuli ostettua Solifer 550 GLT

<< < (3/3)

janialho:
Meillä Solifer 500L artic vm.-83 sillä menty jo 4 vuotta.. maksoi 500E :) .. Vähän isompi voisi olla koska meillä on 8 hengen perhe, mutta kyllä sinne hyvin ollaan mahduttu kesät ja talvet :D

Hauho:
Minulla oli n. 1990 vuoden 1988-mallinen Solifer 550.  Se oli vaunuistani ehdottomasti paras n. 5-6- vaunumerkin joukossa.  Vaunussa oli alunperinkin superpaksut seinät, katto ja lattia eli oli erittäin lämmin myös huippupakkasilla.  Seinävahvuus oli lähes pari senttiä paksumpi kuin vakioissa.
Toimi jatkuvassa lämmityskäytössä koko omistuksessani oloajan, vain sähkölämmityksen kiertovesipumppu hajosi ja korvasin sen 220 V:n talokäyttöön tarkoitetulla.  Oli sopiva ratkaisu kun pidin talvisin sitä aina lämpimänä verkkovirrassa.

ose:
Tyttöystävällä Solifer 500 L vm -87, osti 2014  700 eurolla. Katsastukseen kesällä piti jarruja säätää.
Itsellä aikaisemmin 550 Jubilee, tykkäsin kovasti.  Ovat kevyitä ja ongelmattomia vetää.

erkkimar:
Itse olen kans huomannut, että kevyt on vetää. Veturina tällä hetkellä Nissan Qashqai+2, 2 litran bensalla. Ihan hyvin on riittänyt kiireettömälle  :) Toki olen vähän parempaa veturia kattellut mutta hyvin tuntuu tuo nykyinenkin riittävän. Lähinnä olen miettinyt nelivetoa sen takia että ajatus on ollut vetää vaunua talvellakin. Toki etuvetosellakin varmasti pärjää, mutta nämä on näitä mukavuus asioita tai jotain sinne päin :D Sitten olisi helppo vaihtaa isompaan vaunuun kun lapset tuosta vielä kasvaa. Mutta kaikki aikanaan :)

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View