Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi
Käyttämäsi lämmitysmuoto !
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: yli 40. vaunuilua - 10.12.2017 kello on 08:25 --- Primuksen pikkusäiliöissä on erilaatuisia kaasuja.
Nämä isot pullot täytetään aina suhteella 98%propaani 2 %butaani.
Miksi pulloissa voi olla sitten enemmän butaania (kesäkaasua)?
Siksi kun talvella pakkasaikana ulkona käytettäessä pulloon jää aina butaania ja seuraavassa täytössä pulloa ei tyhjennetä .
Jos pulloa ei talven aikana käytetä lämpimissä tilassa loppuun voi pullossa olla vaikka kuinka paljon butaania ,joka sitten kesänä aikana poltetaan.
MOT
--- Lainaus päättyy ---
Mistä tiedät noin tarkkaan. Onko nykyään noin...
Itse olen ollut kaasufirmassa säiliökaasuauton kuljettajana aikoinani. Olen myös aikoinani ollut täyttölaitoksissa tutustumassa työni puolesta, Raisiossa ja Tampereella. Ei siellä täyttöä tehty vanhan kaasun päälle, vaan pullo aina avattiin pestiin ja tarkistettiin.
50 v. vaunuilua:
--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 10.12.2017 kello on 08:52 ---Mistä tiedät noin tarkkaan. Onko nykyään noin...
Itse olen ollut kaasufirmassa säiliökaasuauton kuljettajana aikoinani. Olen myös aikoinani ollut täyttölaitoksissa tutustumassa työni puolesta, Raisiossa ja Tampereella. Ei siellä täyttöä tehty vanhan kaasun päälle, vaan pullo aina avattiin pestiin ja tarkistettiin.
--- Lainaus päättyy ---
Minun tietoni perustuu Helsingin Säätytalossa suoritetun nestekaasu tutkinnon oikeuttamaan C -luokan nestekaasu pätevyyteen.
Tuo mainitsemasi pullojen pesu ja koeponnistus tehdään määräajoin aiemmin 10 vuoden nykyään 15 vuoden välein. Seuraava ponnistus näkyy numerosarjasta pullon kyljessä(kuukausi ja vuosi)
Koeponnistus ylipaineella tehdään vedellä,jos pullo ei kestä painetta se vain repeää ohummaista kohdasta yleensä siitä yläosan kaaresta eikä siis räjähdä.
Samalla pullo pestään ja maalataan
Pullo joka tulee koeponnistuksen jälkeen myyntiin sisältää yleensä myös vähän vettä ,siksi "kaunista "pulloa pitäisi aina käyttöön otettaessa aina suhauttaa.
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: yli 40. vaunuilua - 10.12.2017 kello on 10:37 --- Pullo joka tulee koeponnistuksen jälkeen myyntiin sisältää yleensä myös vähän vettä ,siksi "kaunista "pulloa pitäisi aina käyttöön otettaessa aina suhauttaa.
--- Lainaus päättyy ---
Vesikö lilluu siinä kaasun päällä? ::)
Aakku:
--- Lainaus käyttäjältä: yli 40. vaunuilua - 10.12.2017 kello on 10:37 --- Minun tietoni perustuu Helsingin Säätytalossa suoritetun nestekaasu tutkinnon oikeuttamaan C -luokan nestekaasu pätevyyteen.
Tuo mainitsemasi pullojen pesu ja koeponnistus tehdään määräajoin aiemmin 10 vuoden nykyään 15 vuoden välein. Seuraava ponnistus näkyy numerosarjasta pullon kyljessä(kuukausi ja vuosi)
Koeponnistus ylipaineella tehdään vedellä,jos pullo ei kestä painetta se vain repeää ohummaista kohdasta yleensä siitä yläosan kaaresta eikä siis räjähdä.
Samalla pullo pestään ja maalataan
Pullo joka tulee koeponnistuksen jälkeen myyntiin sisältää yleensä myös vähän vettä ,siksi "kaunista "pulloa pitäisi aina käyttöön otettaessa aina suhauttaa.
--- Lainaus päättyy ---
Asia selvää...
Minulla ei ole mitään tutkintoa. Tein vain havaintoja täyttölaitoksilla vähän niinkuin käytännön tasolla.
Mautoilija:
--- Lainaus käyttäjältä: yli 40. vaunuilua - 10.12.2017 kello on 10:37 ---Pullo joka tulee koeponnistuksen jälkeen myyntiin sisältää yleensä myös vähän vettä ,siksi "kaunista "pulloa pitäisi aina käyttöön otettaessa aina suhauttaa.
--- Lainaus päättyy ---
Suhautuksella ei ole mitään merkitystä. Vesi pysyy pullossa nesteenä eikä höyrysty kaasuksi.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta