rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?  (Luettu 9238 kertaa)

  • Vieras
  • EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « : 4.12.2017 kello on 23:10 »


    Olen tilaamassa projektiin tarvikkeita otsikon mukaisesta postimyynnistä mutta ei taida olla mahdollista
    vaihtaa saksankieltä englanninkielelle? 

    Google kääntäjällä varmaan onnistuu tilin avaaminen?

    Teillä on varmaan kokemuksia tilaamisesta, tilaamisen turvallisuudesta liittyen pankkitilitä maksamiseen,
    tilatun tuotteen toimitukseen ja oleellisiin asioihin jotka täytyy huomioida tilattaessa.


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:15
    • Fiat Carado T448 2.3 130 -13
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #1 : 4.12.2017 kello on 23:20 »
    Avaa ebay tili ensin vaikka ebay.comissa tai ebay.ie. ssä. Sillä voi sitten käyttää tätä .de sivua.

    Mä en tykkää tosta ebayn jaosta tuotteet maakohtaisiksi. Osa myyjistä laittaa että ei toimita maan ulkopuolelle tuotteita. Näistä varmaan voi neuvotella.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:05
    • Eläkeläinen
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #2 : 5.12.2017 kello on 00:54 »
    Maksut kannattaa hoitaa PayPalin kautta niin saa rahat takaisin jos kaupan kanssa tulee ongelmia.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 14:00
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #3 : 5.12.2017 kello on 10:33 »
    Tai luottokortilla.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 18:40
    • viva la France
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #4 : 5.12.2017 kello on 10:43 »
    Se yleensä kertoo jo paljon myyjän luotettavuudesta jos maksun voi hoitaa yleisimmillä luottokorteilla, visa, america expers ja niin edelleen.
    Ja korttiyhtiö vastaa siitä että saat palvelun tai rahat ongelma tilaanteessa takaisin.
    Visalle riittää ilmoitus ja he hoitavat tappelut puolestasi.
    Kyllä pay pal;kin pelaa, mutta sinä itse hoidat tappelut ongelma tilanteessa.
    Mutta siellä ebay kannattaa katsoa kommenteja myyjän toiminnasta, ne ontavat osviittaa toimiinko myyjä vai ei.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:27
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #5 : 5.12.2017 kello on 10:46 »

    Olen tilaamassa projektiin tarvikkeita otsikon mukaisesta postimyynnistä mutta ei taida olla mahdollista
    vaihtaa saksankieltä englanninkielelle? 

    Google kääntäjällä varmaan onnistuu tilin avaaminen?

    Teillä on varmaan kokemuksia tilaamisesta, tilaamisen turvallisuudesta liittyen pankkitilitä maksamiseen,
    tilatun tuotteen toimitukseen ja oleellisiin asioihin jotka täytyy huomioida tilattaessa.
    Saivartelematta..  ;) mutta ebay myy yhtään mitään kuin ehkä mainostilaa kuten Aliba, Amazon, tori, blocket, dx jne..

    Kyllä kaikkia maakohtaisia ebay-sivustoja voi käyttää samoin tunnuksi. Tosin eri ilmoittajat noilla on, ja ennen kaikkea hakusanat saksaksi, toimii parhaiten ebay.de:ssä.. Ainakin minun kokemuksella, paremmin kuin Europe -valinta namiska kun haluan tilata eu-toimittajalta välttäen kinkkilän hidasta postin kulkua tai amerikkalasta Suomeen "rahamuuria"..

    Aivan ehdottomasti vain Paypal, mahd. harvaan paikkaan korttitietoja  :'(

    Se yleensä kertoo jo paljon myyjän luotettavuudesta jos maksun voi hoitaa yleisimmillä luottokorteilla, visa, america expers ja niin edelleen.
    Ja korttiyhtiö vastaa siitä että saat palvelun tai rahat ongelma tilaanteessa takaisin.
    Visalle riittää ilmoitus ja he hoitavat tappelut puolestasi.
    Kyllä pay pal;kin pelaa, mutta sinä itse hoidat tappelut ongelma tilanteessa.
    Mutta siellä ebay kannattaa katsoa kommenteja myyjän toiminnasta, ne ontavat osviittaa toimiinko myyjä vai ei.
    Minusta ei eroa luottoyhtiö vai paypal; heille reklamoit, he välittävät viestit ostajan ja myyjän välillä. Ja lopulta päättävät transaction suhteenkin.. ostajana asioit vain suoraan heidän kanssa.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:30.05.2023 kello on 08:33
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #6 : 5.12.2017 kello on 13:19 »
    Hiukan hankalaksi on mennyt ostaminen ebayssa.
    Vaikka klikkaat hakupalkissa toimituksen Suomeen, saattaa toimituskulujen saaminen vaatia yhteydenoton myyjään, joka saattaa hyvin ilmoittaa, että Suomeen ei toimiteta.
    Menemällä johonkin toiseen .com, .uk, .ie ebay-sivustolle, saattaa samassa tavarassa samalla myyjällä olla valmiina toimituskulut Suomeen. >:(

    Alkaa vaatimaan sitkeyttä myös rahan tuhlaaminen ulkomailla, ei vain kotiSuomessa.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #7 : 5.12.2017 kello on 21:36 »
    Onneksi minun hankkimilla tuotteilla ei tuota ongelmaa ole juuri ollut.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro

  • Vieras
  • Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #8 : 6.12.2017 kello on 07:24 »


      Kiitoksia kaikille vastaamisesta / mielipiteistä. Thumb

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:05
    • Eläkeläinen
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #9 : 6.12.2017 kello on 07:58 »
    Teen jonkin verran kauppaa eBayssa ja Aliexpress'issä.
    Ilmeisesti joku myyjistä osoittautunut epärehelliseksi kun OP ilmoitti eilen että lähettävät viikon kuluessa uuden Visakortin ja nykyisellä kortilla osto onnistuu vain tunnuslukuja käyttämällä.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:11
    • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #10 : 6.12.2017 kello on 08:10 »
    Teen jonkin verran kauppaa eBayssa ja Aliexpress'issä.
    Ilmeisesti joku myyjistä osoittautunut epärehelliseksi kun OP ilmoitti eilen että lähettävät viikon kuluessa uuden Visakortin ja nykyisellä kortilla osto onnistuu vain tunnuslukuja käyttämällä.
    Mullakin on mennyt kerran kortti vaihtoon  Aliexressin takia. Mut en oo siitä huolestunut. Wish.comii oon nyt enemmän käyttänyt.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:36
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #11 : 6.12.2017 kello on 08:52 »
    Minä olen tilaillut ja maksanut vain PayPalin kautta....

    Olen jotenkin pitänyt sitä luotettavana, vaikka se käyttääkin luottokorttiani. Näkeekö myyjä luottokorttini numerot PayPalin kautta maksettaessa?
    Tuo AliExpress ei kelpuuta PayPalia, joten en ole tilannut sieltä mitään. Samoin Wish ei päästä edes selaamaan ilman omien tietojen antamista, joten sekin on saanut olla minulta rauhassa.
    Useimmiten tilaan DealExtremestä jotain, tai sitten E-Villestä, jossa takuuasiat ovat hoituneet mallikkaasti ja nopeasti.

    Karmeimmalta tuntuu sellainen, kun joutuu antamaan suoraan Visa numeron ja vielä sen koodin sieltä kortin toiselta puolelta. Joku RCI ja lomakeskukset käyttävät tällaista. Sehän on kuin avoin valtakirja.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:11
    • Fiat ducato 2.3 JTD 130 Alkov vm.2010
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #12 : 6.12.2017 kello on 09:00 »
    E-villessä toimii takuu joo hienosti. Itsekin olen sieltä joskus tilannut.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 16:37
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #13 : 6.12.2017 kello on 10:34 »
    Minä olen tilaillut ja maksanut vain PayPalin kautta....

    Olen jotenkin pitänyt sitä luotettavana, vaikka se käyttääkin luottokorttiani. Näkeekö myyjä luottokorttini numerot PayPalin kautta maksettaessa?
    Tuo AliExpress ei kelpuuta PayPalia, joten en ole tilannut sieltä mitään. Samoin Wish ei päästä edes selaamaan ilman omien tietojen antamista, joten sekin on saanut olla minulta rauhassa.
    Useimmiten tilaan DealExtremestä jotain, tai sitten E-Villestä, jossa takuuasiat ovat hoituneet mallikkaasti ja nopeasti.

    Karmeimmalta tuntuu sellainen, kun joutuu antamaan suoraan Visa numeron ja vielä sen koodin sieltä kortin toiselta puolelta. Joku RCI ja lomakeskukset käyttävät tällaista. Sehän on kuin avoin valtakirja.

    Kyllä PayPal on (ainakin toistaiseksi) toiminut ihan luotettavasti, mutta miksi antaa sinne luottokortin tiedot? "Sehän on kuin avoin valtakirja."

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:36
    Vs: EBAY:sta tilaaminen / rekisteröityminen?
    « Vastaus #14 : 6.12.2017 kello on 11:10 »
    Kyllä PayPal on (ainakin toistaiseksi) toiminut ihan luotettavasti, mutta miksi antaa sinne luottokortin tiedot? "Sehän on kuin avoin valtakirja."
    No kun en oikein tiedä miten se muutenkaan toimisi....

    Siellä kai on joku sisäinen tilikin. Ainakin joku tilitiedote tulee kuukausittain, josta en sen enempää ymmärrä.