Tekniikkakeskustelut > Lämmitys ja ilmastointi

Ecoflex 48V lämpömatto

(1/3) > >>

Mjv16:
Kuinka lämpimäksi tollasen maton pitäisi suunnilleen lämmetä?
Asensin tuollaisen tänään ja hetken kerkesin testailla muilta hommilta. Lämpö näytti parhaillaan infralla mitaten 25,7 astetta.
Kädellä mitaten ei matto tuntunut tuolloin vielä erityisemmin lämpimältä. Vaunun sisälämpötila oli 20 celsiusta ;D

hemppat:
Ei sen pidäkkään oikeasti lämmitää, kysessä on lähinnä mukavuuslämpö.

pamaus:

--- Lainaus käyttäjältä: Pek14 - 28.11.2017     kello on 20:31 ---Kuinka lämpimäksi tollasen maton pitäisi suunnilleen lämmetä?
Asensin tuollaisen tänään ja hetken kerkesin testailla muilta hommilta. Lämpö näytti parhaillaan infralla mitaten 25,7 astetta.
Kädellä mitaten ei matto tuntunut tuolloin vielä erityisemmin lämpimältä. Vaunun sisälämpötila oli 20 celsiusta ;D

--- Lainaus päättyy ---

Minulla oli vanhassa LMC tuollainen sähkömatto, eipä se juuri lämmittänyt, mutta ei ollut lattia talvella kylmä.

Veikkaan että toimii sinulla ihan ok. Sähkömatto ei ole tarkoitettu lämmitykseen.

Mjv16:
Ensimmäiseen vastaukseen__->>>>Joo kysymys olikin juuri kuinka lämpimäksi itse matto lämpiää? vertailupohjana oli vaunun sisälämpö jonka kuvittelen vaikuttavan osaltaan siihen paljonko matto lämpeää. Sama systeemihän on itsesäätyvissä rännilämmityskaapel eissa jotka säätävät tehoa ulkolämpötilan mukaan.

seppoko:
En itse ole mitannut. Mutta irtomattoa kädessä pitänyt ja arvelen sen olleen 30-35 ast. Keskusteluissa olen nähnyt mainittavan n. 30.

Ai niin. Tuo  koskikin 20-24V:n mattoa. Vaan enpä usko, että se paljoa poikkeaa noista arvoista.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View