Tekniikkakeskustelut > Matkailuautot

Hymer Camp -09 - hankinta, huoltoa ja tuunausta

<< < (15/27) > >>

Alan:
No nyt tuli vastaus Muuroselta kysymykseeni siitä, saattaisiko ilmajouset olla paremmat.

"Minulta löytyy myös ilmajouset. niitä suosittelen autoihin, joissa peräylitys on yli 170 cm tai erittäin voimakkaasti vaihteleva kuorma. Silloin kannattaa asentaa myös kompressori ja käyttöpaneeli sisälle. Hinta 1350.- asennettuna pelkät ilmajouset täyttöventtiilillä 850.- asennettuna.

Oma mielipiteeni on, että lyhyt peräylityksisissä autoissa kierrejousisarja on riittävä ja itse asiassa erittäin mukava. Säädettävyys on toki ilmajousien ylivoimainen ominaisuus. Mikäli taka-akselille tuleva lisäkuorma on alle 150kg kierrejouset riittävät."

Kuulostaa rehelliseltä kaupankäynniltä, ja vaikuttaa siltä, että kaveri paitsi tietää mistä puhuu myös todennäköisesti asentaa vermeensä kerralla oikein. En pidä siitä ajatuksesta, että ostan vehkeet jostain, ja menen pajalle ne asennuttamaan, mikä paja olisi myös itse saattanut myydä noita osia. Ittellä ei taito riitä. Ja mulla ylitys ei ole lähelläkään 170 cm:iä, painovaihtelut on kyllä siinä rajoilla.

88k5:
^
Mitens Hymerissä vesivati sijoittuu puhtaana ja likaisena - siinä voi 100-150kg jakautua uudelleen  :P

kimi:
Kompressorin tarpeesta olen hiukan eri mieltä. Jos pääosin ajaa pikiteitä niin mahdollisuus jokaisella huoltoasemalla tarkistaa/ korjata paineet riittää. Kahdessa eri piirissä ja ilman kompressoria olisi luultavasti oma ratkaisuni. Yllättävään tarpeeseen sitten pieni kompura kyytiin.

Jos rakentaa kompurallisen systeemin pitää vetää paineletkut ohjaamoon ja takaisin, järjestelmästä tulee haavoittuvampi. 

Tuo 850.- on alle tarjotun kiinteän systeemin jousilla ja iskareilla. siinä miettimistä.

Minulla on hlö autoissa ollut molempia systeemejä, jenkkifarkussa pelkillä venttiileillä ja yhteen autoon tuunasin ilmajouset viime kesänä kaikkiin pyöriin, kompuralla ja 20l paineastialla, leluhan se on, mutta toimii.   

Alan:
Miten kestäviä/haavoittuvia nuo ilmajousisysteemit on? Kokemustakin mulla on, 900 og Saabista, mutta muistaakseni niiden merkitys "tyhjänä" oli aika pieni.

--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 13.04.2012     kello on 17:39 ---Mitens Hymerissä vesivati sijoittuu puhtaana ja likaisena - siinä voi 100-150kg jakautua uudelleen  :P

--- Lainaus päättyy ---

Puhdas 110 l on aika edessä, "takapenkin" alla, likainen 90 l taas taka-akselin paikkeilla. Pyrin ajamaan likapytty tyhjänä. Takatallissa saattaa enimmillään olla reilu 100 kg kuormaa, muttei mitenkään 150 kiloa.

Vaikea kysymys kieltämättä. Kiinteä olisi laiskan valinta, kun ei tarvi säätää.

pentti:
Caravan Marketista etuveto Footiin 890e kaikki tarvittava (kompura mittarit letkut ja muut asennuksessa
tarvittava) Sama hinta fiiuum. Sarka tosin lupas asentaa 1100e.  Thumb

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View