Sivuja:
  • #91 kirjoittanut Aakku 24 Nov 2017
  • On tämä kyllä ihme homma, miten, jos katsot sitä minun profiilia ja katsot sieltä "näytä kirjoitukset"

    Kuinka kauan kestää kun se sivu aukeaa.

    Minulla aukaisi nyt 114 sek.
    Minä kokeilin profiilistasi...

    Kieltämättä kesti hiukan kauemmin, kuin normaalisti.



    • *****
  • #92 kirjoittanut pamaus 24 Nov 2017
  • Minä kokeilin profiilistasi...

    Kieltämättä kesti hiukan kauemmin, kuin normaalisti.


    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

    Avasitko sen "näytä kirjoitukset" ? Kokeile klikata sitä.
    • *****
  • #93 kirjoittanut Aakku 24 Nov 2017
  • Avasitko sen "näytä kirjoitukset" ? Kokeile klikata sitä.
    Tuo aika tuli juuri "näytä kirjoitukset" klikkauksesta...

    Ei se muuten varmaan noin kauan olisi kestänyt.
    • *****
  • #94 kirjoittanut pamaus 24 Nov 2017
  • Tuo aika tuli juuri "näytä kirjoitukset" klikkauksesta...

    Ei se muuten varmaan noin kauan olisi kestänyt.

    En tiedä mikä ihme täällä nyt on, onko minun vehkeet rikki, kun avasin sinun "näytä kirjoitukset" niin kesti 50 sek.

    Täällä kuitenkin ollaan suoraan omassa valokuidussa. Joku nyt mättää.


    • *****
  • #95 kirjoittanut Aakku 24 Nov 2017
  • En tiedä mikä ihme täällä nyt on, onko minun vehkeet rikki, kun avasin sinun "näytä kirjoitukset" niin kesti 50 sek.

    Täällä kuitenkin ollaan suoraan omassa valokuidussa. Joku nyt mättää.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Syynä täytyy olla joku yhteinen tekijä....

    Ymmärtääkseni et ole ainoa, jolla tuo hitaus on. Itselläni ei silloin aikaisemmankaan palvelimen aikaan ollut hitautta.
    Voisiko se johtua juurikin siitä valokuidusta? Oletko kokeillut kännykkäyhteyttä? Saisi ehkä poissuljettua jonkun komponentin.
    • *****
  • #96 kirjoittanut tsahkali 24 Nov 2017
  • Nykyään 'kylmäkäynnistys' kestää kauuuuuuuuuuuuuuuua n, sen jälkeen normaalia.
    • *****
  • #97 kirjoittanut pamaus 24 Nov 2017
  • Nykyään 'kylmäkäynnistys' kestää kauuuuuuuuuuuuuuuua n, sen jälkeen normaalia.

    Se on juuri näin ensimmäisellä kertaa kun avaa sivut niin kestää, mutta sitten perussivut toimivat hyvin,  mutta kun hakee jotain niin sitten kestää.

    Ja kun katsoin omaa profiilia omalla kännykällä niin haku kesti 55 sek.
    • *****
  • #98 kirjoittanut Aakku 24 Nov 2017
  • Ja kun katsoin omaa profiilia omalla kännykällä niin haku kesti 55 sek.
    Sitten voisi kuvitella, että vika ei ole siinä valokuidussa...

    Voisiko olla selain ongelma, tai ehkä jonkinlainen virustorjunta/palomuuri, joka tekisi liian tehokkaasti töitä. Joku yhteensopivuusongel ma luulisi kait olevan.
    Mitään en asioista tiedä, mutta kun kaikkea kokeilee, niin joskus onnaa.
    • *****
  • #99 kirjoittanut seppoko 24 Nov 2017
  • Se on juuri näin ensimmäisellä kertaa kun avaa sivut niin kestää, mutta sitten perussivut toimivat hyvin,  mutta kun hakee jotain niin sitten kestää.

    Ja kun katsoin omaa profiilia omalla kännykällä niin haku kesti 55 sek.

    Sinun profiilisi aukesi 0,087sek. ja kirjoitukset 52,127. Hyvä kun kirjoitukset aukeavat, kun ensin eivät edes auenneet ollenkaan.

    Eikös nuo ajat ole ihan palvelimen aikoja eikä yhteyksillä ole mitään tekemistä noiden kanssa.  Näin olen ymmärtänyt.
    • *****
  • #100 kirjoittanut pamaus 24 Nov 2017
  • Sitten voisi kuvitella, että vika ei ole siinä valokuidussa...

    Voisiko olla selain ongelma, tai ehkä jonkinlainen virustorjunta/palomuuri, joka tekisi liian tehokkaasti töitä. Joku yhteensopivuusongel ma luulisi kait olevan.
    Mitään en asioista tiedä, mutta kun kaikkea kokeilee, niin joskus onnaa.

    Siis mielenkiintoiseksi asian tekee, että edellisellä palvelimella kaikki toimi oikein hyvin samalla koneella, ja sitä edellisellä palvelimella, tilanne oli ihan sama kuin nyt.  Siksi kyselin pari sivua sitten, onko .org samalla palvelimella, jolla se oli muutama vuosi sitten. Ei kuulemma ollut.


    Siis juuri tuo Seppokon sama havainto, jotkut muutkin sivut aukeavat tosi hitaasti ja haku toiminto ei välillä toimi ollenkaan.

    NIin tuo "sivu luotiin" taitaa olla sen palvelimen hakuaika, joten omilla yhteyksillä ei pitäisi siihen olla vaikutusta.
    • *****
  • #101 kirjoittanut mjo33400 24 Nov 2017
  • Noin 20 sekuntia menee sivun aukeamiseen, mutta ei toi minua haittaa.
    • *****
  • #102 kirjoittanut Aakku 24 Nov 2017
  • Siis mielenkiintoiseksi asian tekee, että edellisellä palvelimella kaikki toimi oikein hyvin samalla koneella, ja sitä edellisellä palvelimella, tilanne oli ihan sama kuin nyt.  Siksi kyselin pari sivua sitten, onko .org samalla palvelimella, jolla se oli muutama vuosi sitten. Ei kuulemma ollut.
    On outoa...

    Mulla on toiminut hyvin edellisellä ja sitä edellisellä palvelimella.
    Kokeilin vielä uudestaan aukaista profiilistasi kirjoitukset. Nyt kesti 0,8 sekuntia
    • *****
  • #103 kirjoittanut seppoko 24 Nov 2017
  • Sinun profiilisi aukesi 0,087sek. ja kirjoitukset 52,127. Hyvä kun kirjoitukset aukeavat, kun ensin eivät edes auenneet ollenkaan.

    Eikös nuo ajat ole ihan palvelimen aikoja eikä yhteyksillä ole mitään tekemistä noiden kanssa.  Näin olen ymmärtänyt.

    Tein saman testin uudestaan,  niin 0,101 ja 53,013sek. vastaavasti.
    • *****
  • #104 kirjoittanut K.E.V 24 Nov 2017
  • Toiten kirjoituksien avautuminen kestää kauan.
    Aakun kirjoitukset aukesi
    Lainaus
    Sivu luotiin 53.398 sekunnissa. 24 kyselyä tietokannasta 
    Muuten ihan nopea.
    • *****
  • #105 kirjoittanut Team Ahma 24 Nov 2017
  • Pöytäkoneella foorumi aukeaa tosi hitaasti , ei yleensä näytä edellisen köäynnin jälkeen tulleita viestejä napista ja jos näyttää niin ensimmäisen luettua kaikki muut on kadonneet uusista viesteistä vaikka olisi ollut esim 10 uutta.
    Puhelimella en ole vielä kokeillut.
    Tällä kertaa toimii loistavasti.
    • *****
Sivuja: