rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Led-lisävalot  (Luettu 144751 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #75 : 23.11.2017 kello on 22:04 »
Siihenkin saa pyöräkiinikkeen ja vastaa aika monen heikkotehosen auton valoja ja varmasti häikäisee.
Ennen vanhaan fillarin valoissa oli sentään pitkät ja lyhyet...

Ainakin mulla oli pikkupoikana Soliferin lampussa ja oli se kyllä tyylikästä vaihtaa lähivaloille katkaisijasta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #76 : 23.11.2017 kello on 22:28 »
Näin oli solikan lampussa.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #77 : 23.11.2017 kello on 22:31 »
Eikö tuohon Led-lampun johtoon nyt mistään saa valmista jatkojohtoa,jotain puol metristä.
Se oli Ducatossa niin helppo kytkeä kun kaikki liitännät herätevirtoineen löytyi moottorin sulakeboksista mutta mähän laitoin johdon pituudesta johtuen valaisimen ylösalaisin .
Aattelin etten kerro sille että se on väärinpäin ???
Mutta nyt kun yritin säätää sitä näyttämään maltillisesti nii silti jää säteitä näyttämään pusikoihin ja valon etureuna on niin jämpti että tekisi mieli saada lamppu oikein päin .
On mulla johtoa ja kolvit ja kutistesukat mutta aattelin näin pohjolanliikenteen tallissa päästä plug-periaatteela .

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2019 kello on 10:53
  • No voi hitsin hitsi.
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #78 : 23.11.2017 kello on 23:03 »
Jos ei vaihda lyhyille vastaan tullessa yksityistiellä missä rajoitus 40, voi arvata mihin 5000 lumenia suuntautuu. Kaikki tähän mennessä pitkät "unohtaneet" ovat valot vaihtanet  8)

Kannattaa ihan oikeesti varoa ettei se sokaisemasi autoilija ihan vahingossa käännä vähäsen rattia sinne pientareelle päin kun alat leikkimään lampuillasi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla: 6.01.2024 kello on 00:50
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #79 : 23.11.2017 kello on 23:17 »
Kannattaa ihan oikeesti varoa ettei se sokaisemasi autoilija ihan vahingossa käännä vähäsen rattia sinne pientareelle päin kun alat leikkimään lampuillasi.
Kävelen aika lähellä jyrkän ojan reunaa että "ajovirheet" ovat epätodenäköisiä. Jos ojaan joudun hyppäämään, pääsen sieltä ylöskin.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:19.04.2021 kello on 08:54
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #80 : 24.11.2017 kello on 07:38 »
Ei liity LED valoihin, mutta ainakin mulle autokoulussa opetettiin, että jalankulkijalle ei vaihdeta lyhyitä. Itse kun olen kävelyllä, voin hyvin katsoa kohtaamishetken kenkienkärkiä ja en sokaistu. Ihan käsittämätöntä, että joku sanoo edes ääneen että sokaisee kuljettajan tehokkaalla taskulampulla.  :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #81 : 24.11.2017 kello on 07:52 »
Siihenkin saa pyöräkiinikkeen ja vastaa aika monen heikkotehosen auton valoja ja varmasti häikäisee.
Miksi sen pitäisi häikäistä. Onko niin että haluat häikäistä vastaantulijoita sekä kävellen että autolla ?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:33
  • Knaus Eifelland
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #82 : 24.11.2017 kello on 09:00 »
Kunnioitan jalankulkijaa ja vaihdan toki lyhyille, jos kulkijalta löytyy heijastimia. Pimeää kulkijaa varten en valoja vaihda.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #83 : 24.11.2017 kello on 09:50 »
Toi on vaikea asia, pitäisikö vaihtaa pätkille jalankulkijaa kohdatessa.. vaimo aina ärisee (ääneen) koiralenkillä kun joltain jää vaihtamatta. Olen sanonut ihan samaa, että mä voi laittaa vähä lippaa alemmas, niin ei ainakaan minua kiusaa oli kuinka kirkkaat valot vain. Kävelijää ei luonnon elukat yllätä pimeissä kohdin, mutta autoilijalta lähtee tilanne taju kun 60-80km/h alueella (yhdys/seutu/maantie) valaisualue tippuu <50m ja vauhti ei. Siksi pienempi vaiva on kävelijällä pitää silmänsä varjossa niiden muutaman sekunnin ajan - korkeintaan kuoppaan kompastuu. Autoilijalta, jolla "kaikki tilanteen avaimet käsissä", jos homma lähtee käsistä kohtaustilanteessa, lähtee kävelijä äkkiä tuonelaan - siksi parempi, että tilanteessa vahvemmalla parhaimmat olosuhteet..

Sen olen huomannut kun tehokkailla ja uusilla heijastin/huomio kelt. kamppeilla liikkuu, niin valot tippuu ja kaukaa kiertävät.. autoilijana vastaavia kävelijöitä olen tavannut pimeän tien varressa, niin tehokkailla led-pitkillä se kävelijä oikeastaa "ampuu takas" pahasti, ja tekee mieli tiputtaa jo pätkille siitäkin syystä.. päästiin takas otsikkoon  :D


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 07:19
  • seniori
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #84 : 24.11.2017 kello on 10:48 »
Kunnioitan jalankulkijaa ja vaihdan toki lyhyille, jos kulkijalta löytyy heijastimia. Pimeää kulkijaa varten en valoja vaihda.

Joskus unohtuu heijastin laittamatta käsivarteen, kun koiraa kävelyttää tuolla pimeällä kylätiellä. Tien varressa asuvat vaihtavat toki lyhyille tieosakkaan koiran nähdessään. Autoilijat eivät saa "häiritä" jalankulkijan hämäränäköä.

Uudella tehokkaalla LED-lampulla valaisen "turvallisesti" häikäissyttä autoilijaa sivulta sen mennessä ohi (kuka p**u) Katsovat pöljät suoraan valoon. Ja hiljentävät sallittuun nopeuteen.  8)


*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 09:14
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #85 : 24.11.2017 kello on 11:00 »
Joskus unohtuu heijastin laittamatta käsivarteen, kun koiraa kävelyttää tuolla pimeällä kylätiellä. Tien varressa asuvat vaihtavat toki lyhyille tieosakkaan koiran nähdessään. Autoilijat eivät saa "häiritä" jalankulkijan hämäränäköä.

Uudella tehokkaalla LED-lampulla valaisen "turvallisesti" häikäissyttä autoilijaa sivulta sen mennessä ohi (kuka p**u) Katsovat pöljät suoraan valoon. Ja hiljentävät sallittuun nopeuteen.  8)

Ja toinenkin ...

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 11:44
  • viva la France
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #86 : 24.11.2017 kello on 11:04 »
Ja toinenkin ...
Täällä kolmas, iso peukku Retkeilijälle Thumb

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:33
  • Knaus Eifelland
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #87 : 24.11.2017 kello on 11:09 »
Joskus unohtuu heijastin laittamatta käsivarteen, kun koiraa kävelyttää tuolla pimeällä kylätiellä.

Mulla on sellaset heijastavat työkäsineet. Kirkkaankeltaiset rystypuolelta + isot heijastimet ja pehmeää nahkaa kämmenpuoli. Näkyvät todella hyvin ja ovat aina mukana lenkillä.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #88 : 24.11.2017 kello on 11:35 »
Miksi sen pitäisi häikäistä. Onko niin että haluat häikäistä vastaantulijoita sekä kävellen että autolla ?
Polkupyrässäkin joutuu kääntämään tankoa, jolloin valoteho voi vahinkossa sokaista autoilijaa, jos lamppu on kiinni tankossa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:54
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #89 : 24.11.2017 kello on 12:18 »
Mulla on sellaset heijastavat työkäsineet. Kirkkaankeltaiset rystypuolelta + isot heijastimet ja pehmeää nahkaa kämmenpuoli. Näkyvät todella hyvin ja ovat aina mukana lenkillä.
Samoin - noissa vielä kynsissä heijastimet. ;D

Joskus tullut laitettua kättä silmien eteen kun tällä yksityistiellä (30km/h rajoitus) joku outo autoilijan pöljäke ajelee hitaassa kohtaustilanteessa vielä pitkillä - ei voi olla huomaamatta hanskan liikettä  8)