rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Led-lisävalot  (Luettu 145118 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:59
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #30 : 11.11.2017 kello on 18:57 »
En minä keksiny muutakaan paikkaa tälle, erotelkaa sikäli jos tarve  Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:06
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #31 : 11.11.2017 kello on 23:34 »
..
Sitten "full blast"  (keulassa 3x175 bossi halogeeni ja katolla 120cm leveä tanko).
(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
..
Erottuu 2k Kelvinin punaläiskä tuon 6 tonnisen takaa - possin ämpärit ampuu pitkälle ja tanko antaa kauhean etuvalaistuksen. Ainakin valokuvan perusteella - silmälle voi olla toisin. Missä sitten tarttee paljo valoa etualalle?

Maantiellä yli kasikympin nopeuksissa on parempi ettei kaikkia peikkoja lähiojista näe ku ei niissä vauhdeissa kerkeis mitään väistääkään  ;D
Toisaalta yli kilsanpäästä ei erota minkälainen vekotin pysäkkikus*jalla on, vaikkei siellä asti mahottomasti valoa ole.. pitää päästä likemmäks  :-X

Kelpas tämä ref25 tanko katastuksessakin ihan ilman sanomisia viikolla.

Kuten koko ledikeula päivävalo, parkki ja switchback-vilkkukytkennöin. Kuten peräpään peruutusvalo/vilkku yhdistelmälamput.. rupes vaan ynnäilee peruustusvaloja; alustassa 2 ja perässä 3  :D

E: separointi suoritettu - nyt kyse ajoneuvon ulkopuolisista valoista  ;)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:59
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #32 : 12.11.2017 kello on 09:29 »
Hankalahan sitä kuvasta on silti itseään kuskinpenkille kuvitella, minulle fiilinki on kuin päivällä ajaisi eikä sitä valoa ole tuossa etualalla liikaa, kamera nyt suhtautuu yhdellä valotusarvolla aina johonkin herkemmästi..  Tykkään tosi paljon kun normi kantatiellä on tienreunat valaistu metsään saakka, ei jää katveita penkoille.

Saa tulla koeajamaan, voi kokea valaistumisen  ;D Mut pitää tuolle tangon releelle laittaa oma katkaisija, sumu ja lumisadeajo on tuskaa sen kans..

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #33 : 12.11.2017 kello on 09:48 »
Hankalahan sitä kuvasta on silti itseään kuskinpenkille kuvitella, minulle fiilinki on kuin päivällä ajaisi eikä sitä valoa ole tuossa etualalla liikaa, kamera nyt suhtautuu yhdellä valotusarvolla aina johonkin herkemmästi..  Tykkään tosi paljon kun normi kantatiellä on tienreunat valaistu metsään saakka, ei jää katveita penkoille.

Saa tulla koeajamaan, voi kokea valaistumisen  ;D Mut pitää tuolle tangon releelle laittaa oma katkaisija, sumu ja lumisadeajo on tuskaa sen kans..
Mites toimit, kun tulee joskus se vastaantulija...?

Pitääkö vaihtaa tavallista aikaisemmin lähivaloille, kun on noin voimakas ja pitkälle näyttävä kaukovalo?
Miten silmät reagoi normaaleihin lähivaloihin siinä ahtaassa ja vaarallisessa kohtaamistilanteess a?

Työkaverilla on nyt uusi auto, jossa on vakiona ledit lähi- ja kaukovaloina. Hän joutuu aika varhain vaihtamaan lähivalot ledien kirkkauden takia. Ongelmana on vielä se, että vastaantulijat vilkuttelevat hänen lähivaloillekiin. Ne ovat kyllä kuulemma hyvät, mutta kun niissä on automaattisäätö, niin ei saa säädettyä alemmas. Koittavat nyt huollossa katsoa, jos säätö ohjelmallisesti onnistuisi.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:59
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #34 : 12.11.2017 kello on 10:14 »
Vaihdan hyvissä ajoin lyhyelle kuten olen jo todennut, en häikäise ketään tahallaan (ellei niin tehdä minulle  ::) )

Mullon niin nuoret silmät että ei ole ongelma  :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #35 : 12.11.2017 kello on 10:51 »
Vaihdan hyvissä ajoin lyhyelle kuten olen jo todennut, en häikäise ketään tahallaan (ellei niin tehdä minulle  ::) )

Mullon niin nuoret silmät että ei ole ongelma  :)
Joo, mulla taas on huonot silmät ja silmälasit...

Ongelma on siinä, että kun joutuu vaihtamaan tehokkaat kaukovalot "hyvissä ajoin", niin se vaarallisin kohtaamispaikka jää valaisematta.
Siis ikäänkuin pettää itseään. Yksi konsti on heivata vauhtia, mutta kun on muitakin joskus takana.
Minullakin on työmatkaa 150km edestakaisin pimeällä kantatiellä. Pitäisi olla hyvät valot, mutta ei liikaa. Kuorma-autossakin on 6 Xenonia yhtäaikaa laittomasti mahdollista, mutta ne lyhyet.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #36 : 12.11.2017 kello on 11:32 »
Työkaverilla on nyt uusi auto, jossa on vakiona ledit lähi- ja kaukovaloina. Hän joutuu aika varhain vaihtamaan lähivalot ledien kirkkauden takia. Ongelmana on vielä se, että vastaantulijat vilkuttelevat hänen lähivaloillekiin. Ne ovat kyllä kuulemma hyvät, mutta kun niissä on automaattisäätö, niin ei saa säädettyä alemmas. Koittavat nyt huollossa katsoa, jos säätö ohjelmallisesti onnistuisi.

Menee kyllä tyhmän puolelle, jos niissä ei ole mekaanista perussäätöä!   :o

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:56
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #37 : 12.11.2017 kello on 11:52 »
Menee kyllä tyhmän puolelle, jos niissä ei ole mekaanista perussäätöä!   :o
Saattaa olla mekaaninen säätö lampun kehikossa, mutta ei ole sellaista nappulaa siellä kojelaudassa kuulemma.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 20:43
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #38 : 12.11.2017 kello on 12:02 »
Saattaa olla mekaaninen säätö lampun kehikossa, mutta ei ole sellaista nappulaa siellä kojelaudassa kuulemma.

No ei tietenkään, silloinhan ei enää olisi 'automaattisäätöä'.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.01.2024 kello on 08:43
  • Seisonta-aika
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #39 : 12.11.2017 kello on 15:58 »
Mää en oo ruukannu paljon valosäännöksistä välittää, lyön lamppuja keulaan ja kattoo niin paljon kuin koen tarpeelliseksi että saan ajettua turvallisesti pimeässä. Minä kun en asu ihan keskustan valojen vaikutuspiirissä.  :)

Offtpic
Minä nyt asustelen lähellä katuvaloja. Keulalta löytyy 100w polttimoa, enkä ole edes katsastukseen riisunut. Poliisikaan ei ole haitannut ajamista moneen moneen vuoteen, ei ole tainnut tällä kylällä edes käynyt pariin vuoteen. Sitä vaan että eipä ne HA puolelle puutu jos ajat sääntöjen mukaisesti ja verot on maksettu.
/Offtopic

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:41
  • Escucha el Oi!
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #40 : 12.11.2017 kello on 21:58 »
kaveri myös sanoi ettei hänen uuden auton ledilähivaloissa ole mitään säätöä.
tiedä sitten totuutta...

Noista hyvistä lisäpitkistä; mulla työautoissa surkeat halogeelilisäpitkät(4kpl) ja silti välillä tuntuu silti että jotkut uudet liikennemerkit ja -opasteet heijastaa liikaa takaisin kun ajalee pitkillä. Mites noiden superkirkkaiden ledien kanssa? häikiikö uudet ja hyvät liikennemerkit?

Dodgeen tekis mieli laittaa ledbar tai kaksi, mutta oon pärjäillyt 6x halogeeneillakin. Jos joskus hajoo joku lisäpitkä(lasi tai umpio) niin sitten viimeistään siirryn led-aikaan.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #41 : 21.11.2017 kello on 22:10 »



Voin nyt kokemuksella kertoa notta 180€:llä tosi tasalaatuinen ja pitkä valokuvio tulee
tällä valaisimella .
120W 10-32V 40 Led 10800Lumen referenssi 40 E-hyväksytty
Fiatin omat lyhdyt kun ovat 27,5 niin jääpi 5 vielä laillisen puolelle.
Tulee säädettyä vähän liiankin kauas kun valotehoa riittää .





Ei mulla mittanauhaa ollu mukana kun tuolla pimeässä tiellä säädin valon mutta kovastikkin mielestäni tuo alue on niin kirkkaasti valaistu ettei omien valojen kuvioita eroita.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #42 : 22.11.2017 kello on 11:56 »

Tulee säädettyä vähän liiankin kauas kun valotehoa riittää .

Ja vastaantulija joutuu taas vaihtamaan lyhyille aivan liian aikaisin, kun pitää kertoa sinulle siitä että häikäisee...

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.10.2021 kello on 10:28
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #43 : 22.11.2017 kello on 12:53 »
Ainakin minä löysin sellainen auto mihin EI tarvitse asentaa lisää häikäiseviä valoja. Ja näkö on vielä tallessa että omilla valoilla pärjää.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Led-lisävalot
« Vastaus #44 : 22.11.2017 kello on 13:16 »
Ja vastaantulija joutuu taas vaihtamaan lyhyille aivan liian aikaisin, kun pitää kertoa sinulle siitä että häikäisee...
Niimpä  :(
Kunhan tulee pimeä niin menen säätämään lisävalon näyttämään alemmaksi ,muutaman pylväänvälin vain  :-X