Tekniikkakeskustelut > 12 voltin järjestelmä
12v TV ja antennivahvistin, ja musta tuntuu hieman tyhmältä.
Hesus:
itsellä olis vähän samansuuntaista ongelmaa. tai ei se ongelma ole, rahalla kaikesta selviää, mutta haluis tietty selvitä mahdollisimman halvalla ;D
Eli ostin käytetyn 12v finlux telkkarin, mutta siihen ei ollut sitä 12v piuhaa mukaan, vain verkkovirtajohto jossa se 12v muunnin.
Mulla ei tällä hetkellä vaunussa ole edes akkua/12v järjestelmää, mutta kun sen joskus saan väkerrettyä niin telkkarikin tarttis saada toimimaan 12voltilla.
se virallinen johto on: http://www.digipiste.fi/product/12060/finlux-12v-virtajohto-cnas1p
mutta mun mielestä 40€ johdosta on aika paljon.. Missä ei ole edes mitään muunninta.
Tonhan tekis helpoisti alkuperäisestä johdosta, jos se on kaksinapainen... jos siellä onkin enempi johtoja(liittimessä on 4nastaa ja tietty ulkoreuna metallia), menee vähän vaikeammaksi. ei kyllä mahdottomaksi siltikään. sit taas jos vedän ton johdon poikki ja meneekin sormi suuhun niin ei ole enää yhtään toimivaa johtoa ;D
kellään ylimääräistä tuollaista?
porakone:
Joku postikortin kokoinen Finlux (DVD:llä) toi mun omakin on, ja siitä verkkovirtalähteest ä minä sen piuhan otin. 2 napaa siinä vaan oli vaikka telkkarin liittimessä olikin kai 4 tai 5.
seppoko:
Etkö saisi mitattua siitä sinulla olevasta muuntimesta, mitä missäkin navassa on?
Hesus:
--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 11.11.2017 kello on 10:54 ---Etkö saisi mitattua siitä sinulla olevasta muuntimesta, mitä missäkin navassa on?
--- Lainaus päättyy ---
tuollaisen löysin, näin se lienee:
mjh48:
--- Lainaus käyttäjältä: ktako - 10.11.2017 kello on 21:28 ---Ei se ole lte suotimesta kiinni. Häiriö on tyypillistä fm monitie etenemis "säksätystä". Luultavasti ula lähdössä alipäästösuodin. Loppu on antennitekniikkaa. Paikka ei ole optimaalinen. Kokeilin pelkkää dipoliakin ja sama säkätys. Piiska lienee paras oikeassa paikassa.
--- Lainaus päättyy ---
Tuossa Triaxin virransyöttöyksikös sä, ainakin minulla, on identtiset lähdöt.
Siinä ei ole suodinta.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta