rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Wifin osittainen toimattomuus?  (Luettu 13505 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:23
  • Autossa on pyörät
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #15 : 9.11.2017 kello on 08:26 »


Tässä taitaa olla puhelimessa liittymänä Moi ja sitten on mokkula erikseen missä tuo rajaton liittymä ja sitä jaetaan wifillä. Näin Moi liittymän 4 Gigaa riittää hyvin pitkälle. Ja näin meilläkin on muksuilla, pyörivät pääosin kotinurkissa niin kahden liittymän yhteisdatamäärä 8 GB riittää todella hyvin. Ja kun eivät puheluita tai tekstareita käytä niin on ihan kohtuuhintainen yhdistelmä.
Aina ei voi luottaa mitä luulee.
Vastasin juuri siihen mitä hän kirjoitti.
Olen vastaavaan törmännyt ihan luonnossa muutaman kerran. Että luultu kaiken sisältyvän 6€ kk maksuun.
Tämä tullut esille ihan minulta kysyttäessä ja näytetty MOI:n laskua missä iso datamäärä käytetty.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #16 : 9.11.2017 kello on 09:44 »
En ihan ymmärtänyt KEV vastausta.Olen ymmärtänyt että netti yhteydellä varustetut puhelimet voidaan yhdistää kotiverkkoon Wifi yhteydellä jolloin puhelin käyttää mokkulan tarjoamaa yhteyttä.Puhelinnum erolla saadaan yhteydet Wats App kautta ilman operaattoria käyttöön.Ainoa tarve operaattorilla on tuo puhelinnumero.Jos joutuu soittamaan palvelunumeroihin ne veloitetaan kuitenkin   vaikka liittymässä olisi puheaikaa maksettuna.Ainoasta an niistä puheluista jotka soitetaan numeroihin joihin ei ole muodostettu Wats App yhteyttä joutuu maksamaan puhelumaksun 0,05snt/min.Mokkula voi olla rintataskussa jos oikein nuukaksi heittäytyy. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:37
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #17 : 9.11.2017 kello on 10:30 »
Aiheen viereen palatakseni, niin olen törmännyt verkon 'osittaiseen toimimattomuuteen'.
Yläperällä kun tulee häiriöitä, yleensä kaikki kaatuu ja sitten katsotaan, toimiiko kummankaan puhelin.
Kerran kun verkko sitten alkoi toipua, toimi ensin vain skype!
Sitten pikkuhiljaa muukin verkko, vaan ei kaikki yhtaikaa.

Kummallista?   ::)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:23
  • Autossa on pyörät
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #18 : 9.11.2017 kello on 10:49 »
En ihan ymmärtänyt KEV vastausta.Olen ymmärtänyt että netti yhteydellä varustetut puhelimet voidaan yhdistää kotiverkkoon Wifi yhteydellä jolloin puhelin käyttää mokkulan tarjoamaa yhteyttä.Puhelinnum erolla saadaan yhteydet Wats App kautta ilman operaattoria käyttöön.Ainoa tarve operaattorilla on tuo puhelinnumero.Jos joutuu soittamaan palvelunumeroihin ne veloitetaan kuitenkin   vaikka liittymässä olisi puheaikaa maksettuna.Ainoasta an niistä puheluista jotka soitetaan numeroihin joihin ei ole muodostettu Wats App yhteyttä joutuu maksamaan puhelumaksun 0,05snt/min.Mokkula voi olla rintataskussa jos oikein nuukaksi heittäytyy. Thumb

Tämäkin on ok, sitä ei vain aina voida tietää mitä kukin tarkoittaa ajatuksillaan.
Itse en voisi käyttää missään nimessä vain wi-fi yhteyden kautta tulevaa yhteyttä.
Kävellä mokkula taskussa, hih ja heh  :laugh:
Lisäksi kun whatsapilla ei voi kaikkialle soittaa ja varsinkaan ottaa kaikkea puheluliikennettä vastaan.
Itsellä puhelinliittymä missä vapaa data pohjola ja baltia, muu Eu 10gt/kk , rajattomat puhelut+ viestit.
Tästä sitten voi jakaa datan muillekin laitteille, ihmisille.
Plus nämä isot ihmismäärät jotka ei käytä älyluuria ja heitä on paljon.
Myyn viikoittain läjän näppäinpuhelimia puhelukäyttöön

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 07:53
  • Callengr
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #19 : 9.11.2017 kello on 12:11 »
Huomannu tuon vatsapin käytössä vaikka vaihtaa älyluuriin sim kortin niin toimii edelleen mut näyttää vanhan numeron! Miten lie sitten toimiikaan?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #20 : 9.11.2017 kello on 14:25 »
Juu,en minä tiedä toimiiko tuollainen säätäminen,mutta puhelinkuluja eläkeläiselle sen pitäisi alentaa.Pirkanmaall a Elisa toimii ilman ongelmia minun reviirilläni. Thumb  DNA/Moi en vielä tiedä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:56
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #21 : 9.11.2017 kello on 21:48 »
Tämäkin on ok, sitä ei vain aina voida tietää mitä kukin tarkoittaa ajatuksillaan.
Itse en voisi käyttää missään nimessä vain wi-fi yhteyden kautta tulevaa yhteyttä.
Kävellä mokkula taskussa, hih ja heh  :laugh:
Lisäksi kun whatsapilla ei voi kaikkialle soittaa ja varsinkaan ottaa kaikkea puheluliikennettä vastaan.
Itsellä puhelinliittymä missä vapaa data pohjola ja baltia, muu Eu 10gt/kk , rajattomat puhelut+ viestit.
Tästä sitten voi jakaa datan muillekin laitteille, ihmisille.
Plus nämä isot ihmismäärät jotka ei käytä älyluuria ja heitä on paljon.
Myyn viikoittain läjän näppäinpuhelimia puhelukäyttöön
sinulla taisi olla yritysliittymä. olisiko reilua ettei niitä verrata siihen mitä yksityishenkilö saa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:20.06.2023 kello on 16:57
  • Vaunussa On Pyörät ja vetoaisakin
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #22 : 9.11.2017 kello on 21:56 »
Aiheen viereen palatakseni, niin olen törmännyt verkon 'osittaiseen toimimattomuuteen'.
Yläperällä kun tulee häiriöitä, yleensä kaikki kaatuu ja sitten katsotaan, toimiiko kummankaan puhelin.
Kerran kun verkko sitten alkoi toipua, toimi ensin vain skype!
Sitten pikkuhiljaa muukin verkko, vaan ei kaikki yhtaikaa.

Kerrankos sitä nyt routterit hukkaa portteja, oma tai joku niistä 'muutamasta' matkan varrelle sattuvasta. Onpa joskus mobiilidatankin toimivuus ollu samalla operaattorilla kiinni siitä mihin tukiaseman luukkuun yhteys on auki. Toinen luukuttaa vieressä samanlaisella laitteella ongelmitta, ja oma alkaa toimia vasta kun restarttaa puhelimen tai käyttää mobiilidataa hetken alhaalla. Vaikka tekniikka kehittyy, niin russian reset toimii.  ;)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:23
  • Autossa on pyörät
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #23 : 10.11.2017 kello on 07:52 »
sinulla taisi olla yritysliittymä. olisiko reilua ettei niitä verrata siihen mitä yksityishenkilö saa?
No vastaavan liittymän saa ihan yksityispuolelta , eikä ole kallis, oisko edes kalliimpi kuin oma. Itse vaan voin alv:n vähentää.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 1.05.2023 kello on 19:18
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #24 : 10.11.2017 kello on 20:13 »
Aina ei voi luottaa mitä luulee.
Vastasin juuri siihen mitä hän kirjoitti.
Olen vastaavaan törmännyt ihan luonnossa muutaman kerran. Että luultu kaiken sisältyvän 6€ kk maksuun.
Tämä tullut esille ihan minulta kysyttäessä ja näytetty MOI:n laskua missä iso datamäärä käytetty.
Nyt taidetaan puhua ilman tietoa, väitän että harvalla tuo 4gb ylittyy normikäytössä. Itsellä moin liittymä ja selasin laskuja taaksepäin ja kerran mennyt yli tänä vuonna. Käyttö on kuitenkin melko rajua, läppärille kokouksissa jos kokouspaikan wifi huono, monta lätkämatsia autossa ja kaikki liitteet ladattu mitä tarvii. Kotona ja töissä toki wifissä kiinni.
Itse pidän tätä,  mutta ulkomaille mennessä autoon vaimon telian liittymän rinnakkaiskortti ja suomen puhelinlaskut alle 10 e kuussa

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:23
  • Autossa on pyörät
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #25 : 11.11.2017 kello on 09:03 »
Nyt taidetaan puhua ilman tietoa, väitän että harvalla tuo 4gb ylittyy normikäytössä. Itsellä moin liittymä ja selasin laskuja taaksepäin ja kerran mennyt yli tänä vuonna. Käyttö on kuitenkin melko rajua, läppärille kokouksissa jos kokouspaikan wifi huono, monta lätkämatsia autossa ja kaikki liitteet ladattu mitä tarvii. Kotona ja töissä toki wifissä kiinni.
Itse pidän tätä,  mutta ulkomaille mennessä autoon vaimon telian liittymän rinnakkaiskortti ja suomen puhelinlaskut alle 10 e kuussa
Niin sinulla, minä puhun muista ihmisistä. ;)
Tuskimpa voit kaikkien nimissä puhua.
Keskiarvotutkimus tuossa.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/tassa-suomi-on-maailman-ykkonen-4-3-gb-kuukaudessa/P4aEjrLm
Otanta mpf:n keskusteluista
https://www.matkapuhelinfoorumi.fi/threads/datan-k%C3%A4ytt%C3%B6-kuukaudessa.108936/
Että semmoista  :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
Ymmärrän kyllä että Moimobiilin ihmiset puolustaa yuotettaan :)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:50
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #26 : 11.11.2017 kello on 11:38 »
Ei mullakaan kulu kuin vajaa 30 Gt kuukaudessa....

Tietty muilla dataliittymillä tulee sitten hieman lisää. Niitä nyt on kolme muuta lisäksi käytössä.
Se mikä aina jaksaa kummastuttaa, on tuo harhaanjohtava mainonta. Omissani nopeus tuplattiin 100 Mbit/s nopeuteen. Nopeus ei noussut hiukkaakaan. Silti nopeus ei missään nouse juurikaan yli 10 Mbps. Vaihteluväli ei siis parane vaikka datanopeus nostettaisiin kuinka korkealle. On vain kiva laskuttaa luvatusta nopeudesta.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 11:37
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #27 : 11.11.2017 kello on 11:55 »
Omissani nopeus tuplattiin 100 Mbit/s nopeuteen. Nopeus ei noussut hiukkaakaan. Silti nopeus ei missään nouse juurikaan yli 10 Mbps. Vaihteluväli ei siis parane vaikka datanopeus nostettaisiin kuinka korkealle. On vain kiva laskuttaa luvatusta nopeudesta.

Siinähän se.
3G riittäis ihan hyvin, jos kaistaa olis enemmän.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:50
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #28 : 11.11.2017 kello on 12:10 »
Nyt taidetaan puhua ilman tietoa, väitän että harvalla tuo 4gb ylittyy normikäytössä. Itsellä moin liittymä ja selasin laskuja taaksepäin ja kerran mennyt yli tänä vuonna. Käyttö on kuitenkin melko rajua, läppärille kokouksissa jos kokouspaikan wifi huono, monta lätkämatsia autossa ja kaikki liitteet ladattu mitä tarvii. Kotona ja töissä toki wifissä kiinni.
Itse pidän tätä,  mutta ulkomaille mennessä autoon vaimon telian liittymän rinnakkaiskortti ja suomen puhelinlaskut alle 10 e kuussa
Normaali WIN 10 päivitys joka aika ajoin tulee ladattavaksi kulutti dataa viime kuussa 4 Gigaa kerralla. Sillä läppärillä ei tuon päivityksen lisäksi tehty vielä mitään muuta.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:26
    • Matkailuvinkkejä
Vs: Wifin osittainen toimattomuus?
« Vastaus #29 : 11.11.2017 kello on 12:20 »
Nyt taidetaan puhua ilman tietoa, väitän että harvalla tuo 4gb ylittyy normikäytössä. Itsellä moin liittymä ja selasin laskuja taaksepäin ja kerran mennyt yli tänä vuonna. Käyttö on kuitenkin melko rajua, läppärille kokouksissa jos kokouspaikan wifi huono, monta lätkämatsia autossa ja kaikki liitteet ladattu mitä tarvii. Kotona ja töissä toki wifissä kiinni.
Itse pidän tätä,  mutta ulkomaille mennessä autoon vaimon telian liittymän rinnakkaiskortti ja suomen puhelinlaskut alle 10 e kuussa
5.10. - 11.11. Liikenteen kokonaismäärä: 23.92 Gt
Olen vissin niitä harvoja  :D

Lisäys
Telian 100 Mb/s 4 G liitymä ping 18 ms DOWNLOAD: 67.20 MB/s UPLOAD: 39.63 Mb/s