Tekniikkakeskustelut > Projektit
Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: Ossi66 - 30.10.2017 kello on 08:39 ---Niin, Tämänkin olisi voinut kertoa suoraan kokonaan, kun kaikki ei tiedä alveissa olevan eroja eri EU-maissa.
--- Lainaus päättyy ---
No tuokin toki, puhumattakaan niistä kotimaisen kauppiaan katteista yms, mutta tällä kertaa tarkoitukseni oli lähinnä korostaa kuinka helppoa se on uudenkin vaunun kanssa. Maksat vain sen hinnan mitä se ulkomainen kauppias haluaa ja se onkin sitten siinä. Suomalaista verottajaa ei vaunusi kiinnosta tuon taivaallista = pelkkä FIN-kilvitys kats.konttorilla ja ei kun menox Thumb
K.E.V:
Ei se aina ole kaikille niin helppoa osalla voi olla kielivaikeudet, osa ei löydä sieltä haluamaansa mallia/merkkiä , kaikki ei käy kuin Strömsöössä.
Minulla meni siellä Strömsöössä viimeksi rengas puhki ::) ;)
Eikä se vaunu itsestään kotipihalle tule. Olen ostanut kyllä useamman auton ja moottoripyörän maailmalta.
HiTec:
--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 30.10.2017 kello on 09:12 ---Ei se aina ole kaikille niin helppoa osalla voi olla kielivaikeudet, osa ei löydä sieltä haluamaansa mallia/merkkiä, kaikki ei käy kuin Strömsöössä. Eikä se vaunu itsestään kotipihalle tule.
--- Lainaus päättyy ---
No siksi on myös tuo kotimaisen jälleenmyyjän vaihtoehto heille jotka eivät osaa/jaksa/halua/viitsi/kykene/... ja hyvä niin Thumb
Toki samaan hengenvetoon pitää todeta että myös erilaisia välityspalveluja on olemassa, joilla sen kauppatavaran saa ulkomailta esim. valmiiksi satamaan noudettavaksi, vaikkapa Vuosaareen tai Ouluun, mutta tällöin toki se taloudellinen hyöty tästä voi jäädä jo kaposemmaksi kun tulee enempi välikäsiä. Eli lyhyesti: Mitä helpommalla haluat itse selvitä, sen enempi se käy lompakon päälle koska kaikki ne välivaiheet pitää jonkun aina tehdä ja se ei tapahdu ilmaiseksi 8)
Kokonaan oma asiansa onkin sitten hakeeko tosiaan uutta, käytettyä, vähän enempikin jo maailmaa nähnyttä, vaiko ihan vain projektia. Jonkun pakunkin rakentaminen edes siedettävän tasoiseksi retkuleeksi polttaa niitä harrastetunteja melkoisesti ja sitä myöten pitää olla sitten myös sitä aikaa, tilaa, työkalua, tieto-taitoa... Kaikilla ei noita ole ja siksi nämä erilaiset "valmisratkaisut" ovatkin se ainut vaihtoehto johon pitää tyytyminen. Toki myös ne vaatimukset ovat erilaiset, toiselle kun se siedettävä taso on patja pakun lattialla ja portapotti on jo ylellisyyttä. Toiselle se on joustinpatja, lämmöneristys ja jonkinlainen lämmityskin, vesijärjestelmiä ja kasetti-wc:tä unohtamatta 8)
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: HiTec - 30.10.2017 kello on 10:27 ---Toki samaan hengenvetoon pitää todeta että myös erilaisia välityspalveluja on olemassa, joilla sen kauppatavaran saa ulkomailta esim. valmiiksi satamaan noudettavaksi, vaikkapa Vuosaareen tai Ouluun, mutta tällöin toki se taloudellinen hyöty tästä voi jäädä jo kaposemmaksi kun tulee enempi välikäsiä.
--- Lainaus päättyy ---
Olen seurannut yhden vaunun maahantuloa.
Välikäsi kävi tutkimassa vaunun, lähetti faktat, hoiti paperit ja rahdin ja laskutti.
Nouto Vuosaaresta ja tiliä tuli silti mukavasti.
Oulaa:
Eikö aloittajalle ole mahdollista että auto olisikin kevytkuorma-auto jolloin varustelumahdollisu udet helpottuvat huomattavasti ja ovat jopa laillisia .
Ajokortin parantaminen C1-luokkaan maksaa 850€:stä alkain,riippuu vähän paikkakunnasta.
Se ohjaamon väliseinän paikan vaihto rakentelulle ja asumiselle sopivaan paikkaan ei mulla vaatinut kuin käynnin katsastuspaikalla ja pyytämällä ohjeet heiltä millä lailla kiinnitys tapahtuu haluamaani kohtaan.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta