rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto  (Luettu 75943 kertaa)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:19
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #30 : 29.10.2017 kello on 11:24 »
Minä en nyt yhtään ymmärrä, miten nämä tämänkin linkin takaa löytyvät pakettiautoista itsetuunatut retkeilypelit on onnistuttu rekisteröimään matkailuautoiksi, kun selvästikään eivät täytä sitä minimikorkeusvaatim usta?
Ne on muutettu kenties pikkubusseista, joista on maksettu aikoinaan henkilöauton autovero...

Toki niihinkin voi tulla käyttövoimaveron korotus henkilöauton mukaan tulevaisuudessa.
Mitenkä mahtaa käydä linja-autoille. Ne on muutettu matkailuautoiksi, mutta entäs se sisäkorkeus jatkossa? Voisiko tulla käyttövoimaveron korotus.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.03.2024 kello on 12:08
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #31 : 29.10.2017 kello on 11:45 »
M-luokan ajoneuvo jonka omamassa on yli 6000kg on ajoneuvoverosta vapaa.

Näissä ei vaadita sisäkorkeutta (?).

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #32 : 29.10.2017 kello on 14:41 »
Käytettyjä olen kyllä katsellut jonkin verran ihan kotomaasta, mutta tuntuvat järjestään olevan aivan tarpeettoman suuria.

Poksi tai T@b.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:53
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #33 : 29.10.2017 kello on 19:25 »
Käytettyä autoa minäkin etsin, kun en koskaan lottoa...

Vaunua en ole vakavasti harkinnut, koska en osaa peruuttaa niitä. Käytettyjä olen kyllä katsellut jonkin verran ihan kotomaasta, mutta tuntuvat järjestään olevan aivan tarpeettoman suuria. Taidan haluta tietää lisää ulkomaailmasta alvittomasti ostamisesta.

Ei alvittomia vaunuja ole, alvi vain maksetaan maahan josta vaunu hankitaan. 

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:02
  • Lempäälä
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #34 : 29.10.2017 kello on 19:32 »

Vaunua en ole vakavasti harkinnut, koska en osaa peruuttaa niitä. Käytettyjä olen kyllä katsellut jonkin verran ihan kotomaasta, mutta tuntuvat järjestään olevan aivan tarpeettoman suuria.
  Monet oppii peruuttamisen aika piankin, se selviää kokeilemalla ainoastaan. Mä oon liki 60 v. opetellu, pojatkin peruuttaa paremmin vaikka vain vähän harjoitelleet.
  Kyllä vaunussa hyvä pikkasen kokoa olla , sen huomaa vasta kun on kokeillut.
   Tässä pieniä, tietenkin "pientä"laittoa tuppaa olemaan tässä hintaluokassa:
    https://www.nettikaravaani.com/sprite/kaikki/matkailuvaunu
    Hinta näissä ei ilmeisesti putoa jos pitää kunnossa?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:22.03.2024 kello on 22:35
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #35 : 29.10.2017 kello on 19:44 »
Pakussa asustelusta tuli mieleen että miten paljon sähköä syö jos eberi ja lämmityslaitteen puhallin olisi jatkuvalla käytöllä yöpymisen ajan.
Kaappiinhan tulisi jatkuvasti raikasta ilmaa eikä kesäisin tuota eberiäkään tarvittaisi kunhan ilma vaan vaihtuisi.

Minkä kokoinen akku riittäisi ja monenko tunnin siirtymän vaatisi akun lataus seuraavaa yötä varten?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:11.10.2021 kello on 10:28
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #36 : 29.10.2017 kello on 20:31 »
Samanlainen laite, mutta hinta vain noin kolmas osa eeberin.
http://www.planar.fi/434357587/category/981258/verkkokauppa
Siinä saa myös oma tankki jos halua, johon voi käyttää polttoöljyä joka on halvempa.
https://www.youtube.com/watch?v=9Cmzf3dWokg

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #37 : 29.10.2017 kello on 20:48 »
Ei alvittomia vaunuja ole, alvi vain maksetaan maahan josta vaunu hankitaan.

No enkös mä just niin sanonut ???

Tai jos ihan uuden vaunun hommaa, niin edes ALV:eja niistä ei suomeen makseta

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:14.11.2023 kello on 07:51
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #38 : 30.10.2017 kello on 05:28 »

Mikä on pakettiautosta tuunattu kulkupeli, jossa on kiinteät makuutilat ja keittomahdollisuus, mutta joka ei täytä matkailuauton korkeusvaatimuksia? Pakettiautoksi se ei enää kelpaa, joten onko se vain laiton peli?

Suomessa on paljon pakettiautoja, joista autovero on maksettu joko kokonaan tai osittain. Mikäli auto on joskus rekisteroity  Suomessa henkilöautoksi (pikkubussiksi) ja jälkeenpäin uudelleen pakettiautoksi, voi siitä tehdä matkailuauton ilman sisäkorkeusvaatimus ta. Muutoskatsastus vaaditaan.

Meillä on myös uutena maahantuotuja pakettiautoja, joista osa verosta tai koko vero on maksettu. Maksamalla puuttuva veron osa, voidaan näistäkin tehdä matkailuautoja ilman sisäkorkeusvaatimus ta. Puuttuva veron osa ei käytetyssä ole usein kovinkaan suuri mikäli hiilidioksidipäästö t ovat pienet.

Minulla on vahva käsitys, että esimerkiksi kaikissa Nissan NV 200-pakettiautoista on maksettu täysi autovero jo uutena. Fiat Doblon pakuissa vero on maksettu osittain ja puuttuva vero olisi muutaman vuoden ikäisessä autossa tonni tai pari.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:17
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #39 : 30.10.2017 kello on 08:39 »
Ei alvittomia vaunuja ole, alvi vain maksetaan maahan josta vaunu hankitaan.

No enkös mä just niin sanonut ???

Niin,  Tämänkin olisi voinut kertoa suoraan kokonaan, kun kaikki ei tiedä alveissa olevan eroja eri EU-maissa.

esim. saksassa alv on 19%, joten uudesta samanhintaisesta vaunusta saa siellä periaatteessa 5% hintaedun verrattuna suomen 24% alvilliseen.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #40 : 30.10.2017 kello on 08:56 »
Niin,  Tämänkin olisi voinut kertoa suoraan kokonaan, kun kaikki ei tiedä alveissa olevan eroja eri EU-maissa.

No tuokin toki, puhumattakaan niistä kotimaisen kauppiaan katteista yms, mutta tällä kertaa tarkoitukseni oli lähinnä korostaa kuinka helppoa se on uudenkin vaunun kanssa. Maksat vain sen hinnan mitä se ulkomainen kauppias haluaa ja se onkin sitten siinä. Suomalaista verottajaa ei vaunusi kiinnosta tuon taivaallista = pelkkä FIN-kilvitys kats.konttorilla ja ei kun menox Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 08:04
  • Autossa on pyörät
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #41 : 30.10.2017 kello on 09:12 »
Ei se aina ole kaikille niin helppoa osalla voi olla kielivaikeudet, osa ei löydä sieltä haluamaansa mallia/merkkiä , kaikki ei käy kuin Strömsöössä.
Minulla meni siellä Strömsöössä viimeksi rengas puhki  ::) ;)
Eikä se vaunu itsestään kotipihalle tule. Olen ostanut kyllä useamman auton ja moottoripyörän maailmalta.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:32
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #42 : 30.10.2017 kello on 10:27 »
Ei se aina ole kaikille niin helppoa osalla voi olla kielivaikeudet, osa ei löydä sieltä haluamaansa mallia/merkkiä, kaikki ei käy kuin Strömsöössä. Eikä se vaunu itsestään kotipihalle tule.

No siksi on myös tuo kotimaisen jälleenmyyjän vaihtoehto heille jotka eivät osaa/jaksa/halua/viitsi/kykene/... ja hyvä niin Thumb

Toki samaan hengenvetoon pitää todeta että myös erilaisia välityspalveluja on olemassa, joilla sen kauppatavaran saa ulkomailta esim. valmiiksi satamaan noudettavaksi, vaikkapa Vuosaareen tai Ouluun, mutta tällöin toki se taloudellinen hyöty tästä voi jäädä jo kaposemmaksi kun tulee enempi välikäsiä. Eli lyhyesti: Mitä helpommalla haluat itse selvitä, sen enempi se käy lompakon päälle koska kaikki ne välivaiheet pitää jonkun aina tehdä ja se ei tapahdu ilmaiseksi 8)

Kokonaan oma asiansa onkin sitten hakeeko tosiaan uutta, käytettyä, vähän enempikin jo maailmaa nähnyttä, vaiko ihan vain projektia. Jonkun pakunkin rakentaminen edes siedettävän tasoiseksi retkuleeksi polttaa niitä harrastetunteja melkoisesti ja sitä myöten pitää olla sitten myös sitä aikaa, tilaa, työkalua, tieto-taitoa... Kaikilla ei noita ole ja siksi nämä erilaiset "valmisratkaisut" ovatkin se ainut vaihtoehto johon pitää tyytyminen. Toki myös ne vaatimukset ovat erilaiset, toiselle kun se siedettävä taso on patja pakun lattialla ja portapotti on jo ylellisyyttä. Toiselle se on joustinpatja, lämmöneristys ja jonkinlainen lämmityskin, vesijärjestelmiä ja kasetti-wc:tä unohtamatta 8)

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 10:22
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #43 : 30.10.2017 kello on 11:04 »
Toki samaan hengenvetoon pitää todeta että myös erilaisia välityspalveluja on olemassa, joilla sen kauppatavaran saa ulkomailta esim. valmiiksi satamaan noudettavaksi, vaikkapa Vuosaareen tai Ouluun, mutta tällöin toki se taloudellinen hyöty tästä voi jäädä jo kaposemmaksi kun tulee enempi välikäsiä.

Olen seurannut yhden vaunun maahantuloa.
Välikäsi kävi tutkimassa vaunun, lähetti faktat, hoiti paperit ja rahdin ja laskutti.
Nouto Vuosaaresta ja tiliä tuli silti mukavasti.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto
« Vastaus #44 : 30.10.2017 kello on 11:27 »
Eikö aloittajalle ole mahdollista että auto olisikin kevytkuorma-auto jolloin varustelumahdollisu udet helpottuvat huomattavasti ja ovat jopa laillisia .
Ajokortin parantaminen C1-luokkaan maksaa 850€:stä alkain,riippuu vähän paikkakunnasta.
Se ohjaamon väliseinän paikan vaihto rakentelulle ja asumiselle sopivaan paikkaan ei mulla vaatinut kuin käynnin katsastuspaikalla ja pyytämällä ohjeet heiltä millä lailla kiinnitys tapahtuu haluamaani kohtaan.