Tekniikkakeskustelut > Projektit

Pakettiauto -> nukkumis- ja reissuamisauto

<< < (3/35) > >>

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.10.2017     kello on 15:46 ---Kesän jälkeen saattaa tulla vain henklöauton dieselvero, koska sisäkorkeus ei riitä.

--- Lainaus päättyy ---

No tässä tulee se seuraava mutka matkaan, mutta rahallahan siitäkin toki selviää ja maksu menee vain käyttöpäiviltä = seisonta-ajaksi verot katkeaa 8)

Tehdäänhän noita pakuja toisaalta ihan henkilöautoistakin, poistamalla niistä vain takapenkit. Ja nyt sitten tämä olisi tuollainen ex. pikkubussi, josta on tehty täyden autoveron matkailuauto, josta on samalla poistettu nuo bussin lisäpenkit. Eli tilannehan ei silleen tavallaan juuri eroa noista ha-pakuista, pakun disuverollahan ne on nekin ???

haaveilija:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.10.2017     kello on 15:39 ---Mulla on pakussa huonekaluputkesta tehty välipohja....
Siinä on säädettävät putket, eli sopii mihin pakuun vain. Tämä välipohja nousee kehikolla lokasuojakoteloiden päälle tasaiseksi. Sen päälle taso kahdesta vanerilevyn palasta. Nyt on nukkumatilat kahdelle.
--- Lainaus päättyy ---

Saisitko kuvia siitä nähtäville? Kuulostaa erittäin mielenkiintoiselta idealta!

--- Lainaus ---Myös vesilaitteet unohtaisin ja ottaisin matkaan vain juomavettä kannussa. Kertakäyttöastioill a lähtisin alkuun. Isompi huolto sitten jossain vesipisteen lähellä.
Portapotta WC ei kyllä haise juurikaan, mutta aika hankala käyttää ahtaassa tilassa. Yleiset vessat ja vain pakkotilaneissa Portapotta käyttöön.
--- Lainaus päättyy ---

Portapottaa ajattelinkin juuri vain hätätilanteisiin, eli jos joutuu olemaan julkisella paikalla yötä. Samasta syystä myös vesivehkeet olen ajatellut laittaa. Mutta niinkin simppelillä tavalla, että olisi vain hanallinen kanisteri + tasoon upotettu teräskulho, jonka pohjaan reikä, josta letku tason alla olevaan likavesikanisteriin . Saisi siinä tärkeimmät iltapesut hoidettua auton sisällä.

Yksi puolituttu kertoo nukkuvansa usein farmariautossaan ja kun pitää ikkunat raollaan, niin ei kuulemma kerry yhtään kosteutta sisälle edes sateella. Ikkunoiden päälle hän on askarrellut jostain muovista pienet "markiisit". Tämän tarinan vuoksi olen miettinyt sitä, ettei pakua ehkä tarvitsisi ollenkaan eristää, verhoilla ja ilmastoida?

Aakku:
^
Sellaiset tuulenohjaimet voi asentaa vaikkapa etuovien ikkunoihin. Silloin voi ikkunoita pitää raollaan, joskin Suomen ulkopuolella lienee jonkinlainen turvallisuusriski.
Ne verhot kannattaa laittaa. On aika alaston olo nukkuessa, jos autoon näkee suoraan sisälle. Tietty joskus kesällä voi olla Suomessakin kuuma yöllä, mutta pääsääntöisesti viileys ja kosteus on haittana.

Siitä välipohjasta ei ole kuvia ja nyt koko kehikko on varastossa.
Idea on siinä, että n. 30mm neliöputkesta on tehty jalat, joiden päässä on vaakatasossa putken päät eri suuntiin. Näitä jalkoja on kaikkiaan 9 kappaletta. Joka sivua tukee siis kolme jalkaa ja keskellä vielä yksi. Jalat on yhdistetty teleskooppimallises ti sisäputkilla, jolloin koko on säädettävissä kuormatilan mukaan. Keskelle tulee siis vaakaputkista ristikko. Sovittaminen auton sisään on mahdollista vain palasina. Siksi vanritkin tulee kahdessa osassa ja sauma putken kohdalle.
Vaikea selittää, mutta jos jotenkin saa hahmotettua. Kehikko on ollut LiteAcessa ja Vanettessa.

haaveilija:
Eli vanhan kunnon toriteltan idealla? Todella kätevää! Ja minä olen aika vastikään myynyt sellaisen toriteltan rungon pois, kun ei muka ollut käyttöä...  ::)

Ylikova:

--- Lainaus käyttäjältä: Aakku - 28.10.2017     kello on 15:46 ---Todennäköisesti vanhasta bussista tehty, elikä verot maksettu. Kesän jälkeen saattaa tulla vain henklöauton dieselvero, koska sisäkorkeus ei riitä. Omassani se todennäköiseti tulee 55kg alipainon vuoksi.

--- Lainaus päättyy ---

Miksi tulisi henkilöauton ajoneuvovero "kesän jälkeen"?

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View