rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Peruutuskameran näyttö!  (Luettu 10447 kertaa)

*****
  • Matkailija
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:24.10.2018 kello on 20:44
Peruutuskameran näyttö!
« : 25.10.2017 kello on 09:27 »
Mulla on vanhahko Mobitronicin peruutuskamera, näyttö mustavalkoinen. Kysyisinkin että käykö siihen uudemmat värinäytöt ja saako sillä paremman kuvan laadun. ei tarvitsisi alkaa koko systeemiä vaihtaan. Kiitos asiallisista vastauksista.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #1 : 25.10.2017 kello on 09:42 »
Samanlainen signaali sinne tulee, uuteen ja vanhaan ja ainahan nykyiset wanhan putken voittaa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.06.2023 kello on 06:52
  • Helsinki
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #2 : 25.10.2017 kello on 10:37 »
Olen miettynyt samaa, että pääsisin eroon vanhasta mustavalkoisesta kuvaputkinäytöstä uusimatta kameraa ja piuhaa näytöltä kameralle ja menettämättä kameran läpän sähköistäohjausta yms. automaattitoimintoj a. Ongelmana on liittimien erilaisuus uudemmissa litteissä "halpisnäytöissä". Waecolla on kyllä erilaisia sovitinpiuhoja mutta se tarkoittaisi että uusi litteä näyttö pitäisi olla Waecon mallistoa, jotka ovat älyttömän kalliita erikseen ostettuna. Lisäksi esim. Partcolta löytyy sovitin pyöreä 5 piikki DIN -> 5x RCA, mutta en ole löytänyt litteää halpisnäyttöä johon tuo sopisi heittämällä. Saa laittaa vinkkiä jos jollakin enemmän tietoa näistä  ::)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.06.2023 kello on 06:52
  • Helsinki
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #3 : 25.10.2017 kello on 10:46 »

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.06.2023 kello on 06:52
  • Helsinki
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #4 : 25.10.2017 kello on 11:02 »
Jaa-a. Näitä 5-pin DIN liittimiäkin on näköjään monenlaisia: http://www.engzet.com/cables2.html. Minun peruutuskamerasyste emi on vuodelta 2003, taitaa olla jo kivikautista kamaa  :D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #5 : 25.10.2017 kello on 13:11 »
Kuukkeli hommiin! Waecon pinnit eivät välttämättä vastaa 'normaalia' pinnijärjestystä.
Erilaisia valmiita sovittimia löytyy kotimaastakin.
Vaihdoin pari vuotta sitten nykymallisen Waecon johdotuksen päähän kiinalaisen näytön.
Silloin löysin sopivan piuhan vasta Saksasta.
Se läppä tuskin olisi toiminut mutta en ole sitä kaaivannut, kun oli jumissa jo ennestään.
Vaikka asiantuntijat muuta väittävätkin, kerran vuodessa olen linssiä pyyhkässyt.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:29.06.2020 kello on 22:48
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #6 : 25.10.2017 kello on 23:26 »
Eikös cameran päässä ole jatkopala? Yleismittari käteen ja mittaamaan mikä piuha on mitäkin. Väreistäkin on apua. Sitten googlaamaan näytön piuhat. Ei oo rakettitiedettä.

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 14:24
  • Lempäälä
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #7 : 26.10.2017 kello on 05:52 »
   Minä vaihdoin kameran toiseen ja kolmanteen, ei liittimet sopineetkaan?
   Katkaisin johdot, vaikeinta oli kuoriminen, kun oli vain muutama karva ja eriste paksu, tuurilla piuhat kuitenkin meni oikein. :D
  Mulle parhaaksi liitostavaksi osoittautui, punainen johdon likistettävä jatkoliitin, siten että johdot lähtee samaan suuntaan, kutistesukka päälle. Tämä vielä kuivaan tilaan.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:28.06.2023 kello on 06:52
  • Helsinki
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #8 : 26.11.2017 kello on 16:10 »
Päivitystä. Tilasin kiinakaupasta halpisnäytön: https://www.lightinthebox.com/fi/5-tuuman-800x480-tft-lcd-auton-taustapeilista-seurata-jalustalla-kaantaa-backup-kamera-laadukkaita_p4949072.html?category_id=2386&prm=1.2.1.1 ja Partcolta 5 pin DIN -> 4 RCA sovittimen. Näyttö oli valmiiksi rikki! Nyt odottelen rahoja takaisin kiinasta. Näytön tuleminen kesti jo 5 viikkoa. Never again kiinakamaa  >:(




*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 13:17
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #9 : 26.11.2017 kello on 19:02 »
Näyttö oli valmiiksi rikki! Nyt odottelen rahoja takaisin kiinasta. Näytön tuleminen kesti jo 5 viikkoa. Never again kiinakamaa  >:(

Huonoa säkää...
Ja jos aiot välttää Kiinalaista, niin tarkkana saat olla.

Waecon pitäisi olla 'laadukas'.
Aito kiinalainen, jonka ostin tilalle, on jo kestänyt pitempään.   8)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #10 : 26.11.2017 kello on 19:05 »
Itse tilasin kiinasta joku vuosi sitten kosketusnäytön tietokoneeseen, se oli pimeä, ei tullut mitään kuvaa, no ei mitään, lähetin näytön takaisin kiinaan ja muutaman viikon päästä tuli korjattuna takaisin. Myyjälle olisi varmaan ollut halvempi lähettää suosiolla uusi monitori, mutta he halusivat korjata sen. Hyvin on toiminut sen jälkeen. Kosketusnäyttö on hyvä valvontakamera tallennus pc monitorina kotona.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:05
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #11 : 26.11.2017 kello on 19:30 »
Kyllä ne kiinantilaukset on hoitunut takuuna, mutta kestää kauan...

Viime aikoina olen tilannut e-villestä. Takuuhomma oli hiljattain kameroiden kanssa ja toimi todella rivakasti. Samoin ohjeistusta sai helpolla.
On ehkä joskus piirun kalliimpaa, mutta on yleensä Kiinan päässä etukäteen testattua tavaraa.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:25.01.2024 kello on 09:47
Vs: Peruutuskameran näyttö!
« Vastaus #12 : 26.11.2017 kello on 21:22 »
n. 6v sitten ostin HobbyHallista Grundig television asuntoautoon, akkukäyttö puoli pimeni eka reissulla ja vein liikkeeseen takaisin, huoltoreissu kesti 2kk, eli kiinaan lähetetty monitori tuli nopeammin kuntoon kuin HobbyHallin kautta :)

  • Vieras
  • Vs: Peruutuskameran näyttö!
    « Vastaus #13 : 29.12.2017 kello on 17:35 »
    Tänään vaihdoin henkilöautossa peruutuskameran näytön pienempään, tuli pieni ongelma.
    En saanut peilikuvaa käännetyksi, että näyttäisi kuvan oikein. Edellisessä 7" näytössä oli ominaisuus jolla sai kuvan käännettyä, tässä sellaista ei löydy. Kuvasuhteen ja ja muut kuvaan liittyvät voi säätää,
    mutta ei kääntää. Hätäkeinona  käänsin koko näytön, nyt kuva on oikein päin, vaan teksti ja paikoituksen helpottamista näyttävät apuviivat osoittavat taivaalle. Mitenköhän sen asian saisi korjattua? Tämä voisi välttää jollen olisi satsannut 19€ uuteen näyttöön, toimii muuten langattomasti.
    Sähkö on minulle valoista ainetta jota on pimeä laittaa :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:tänään kello 17:05
    Vs: Peruutuskameran näyttö!
    « Vastaus #14 : 29.12.2017 kello on 17:45 »
    Tänään vaihdoin henkilöautossa peruutuskameran näytön pienempään, tuli pieni ongelma.
    En saanut peilikuvaa käännetyksi, että näyttäisi kuvan oikein. Edellisessä 7" näytössä oli ominaisuus jolla sai kuvan käännettyä, tässä sellaista ei löydy. Kuvasuhteen ja ja muut kuvaan liittyvät voi säätää,
    mutta ei kääntää. Hätäkeinona  käänsin koko näytön, nyt kuva on oikein päin, vaan teksti ja paikoituksen helpottamista näyttävät apuviivat osoittavat taivaalle. Mitenköhän sen asian saisi korjattua? Tämä voisi välttää jollen olisi satsannut 19€ uuteen näyttöön, toimii muuten langattomasti.
    Sähkö on minulle valoista ainetta jota on pimeä laittaa :)
    Aika outoa, jos kysymyksessä on peruutuskameran näyttö...

    Tällaista on joskus täällä pohdittu:
    https://karavaanari.org/index.php?topic=17614.0