rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Primus 2470 erikoinen käynti  (Luettu 11200 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla: 8.08.2021 kello on 14:40
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #15 : 8.10.2017 kello on 17:10 »
mitenhän tuo kromimaali kestää? maalasin semmosella kerran yhdet vanteet ja ne meni hetkenpäästä käytössä ihan vihreiksi, voihan maaleja toki olla eri laatusiakin

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #16 : 8.10.2017 kello on 17:27 »
Ei mitään kokemusta vielä kestosta.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.09.2023 kello on 12:49
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #17 : 8.10.2017 kello on 19:30 »
Miten teillä kun olette tuolla dinitrolilla maalaillu pannuja niin onko se pinta tarttunu käsiin ? Jääkö siis kädet hopeeksi kun käsittelette pannua ?

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #18 : 8.10.2017 kello on 19:48 »
Miten teillä kun olette tuolla dinitrolilla maalaillu pannuja niin onko se pinta tarttunu käsiin ? Jääkö siis kädet hopeeksi kun käsittelette pannua ?

Minä olen lämmittänyt ne pinnat, pikku toholla tai kuumailmapuhaltimel la
muutaman kerran, sitten ei enää tartu käsiin.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #19 : 8.10.2017 kello on 19:49 »
Miten teillä kun olette tuolla dinitrolilla maalaillu pannuja niin onko se pinta tarttunu käsiin ? Jääkö siis kädet hopeeksi kun käsittelette pannua ?

Kyllä jää etenkin jos käsissä on jotain CRC:tä tai muuta WD40:stä rasvaa. Eihän niitä lääpittäviksi tehdä vaan kestämään korroosia.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.09.2023 kello on 12:49
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #20 : 8.10.2017 kello on 20:26 »
Lähinnä mietin tuon pannun uunittamista ja sen jälkeen lakkaamista kuumankesto lakalla ympäriinsä ulkopinnat, tällä pyrin juurikin estämään sen ettei ois maali pois heti ensimmäisellä reissulla, kun kuitenkin joku siihen hipasee. Nyt tuntuu ettei tarvihe ku "puhaltaa" niin maali häipyy pinnasta.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #21 : 8.10.2017 kello on 21:14 »
Lähinnä mietin tuon pannun uunittamista ja sen jälkeen lakkaamista kuumankesto lakalla ympäriinsä ulkopinnat, tällä pyrin juurikin estämään sen ettei ois maali pois heti ensimmäisellä reissulla, kun kuitenkin joku siihen hipasee. Nyt tuntuu ettei tarvihe ku "puhaltaa" niin maali häipyy pinnasta.

Nyt taitaa olla jo hieman satua jutussa.

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.09.2023 kello on 12:49
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #22 : 8.10.2017 kello on 21:37 »
Nyt taitaa olla jo hieman satua jutussa.

No joo tuli hieman liioiteltua tuota maalin lähtemistä, vaan tosissani kyllä tuota uunittamista mietin. Toki olet mjo siinä oikeassa ettei sitä tarvihe hiplata kun sen on paikalleen saanut.

Miulle tämä on silti harrastelua, kun värkkäilee aikaa kuluu ja mieli virkistyy. Ihan testi mielessä aattelin notta vetäsis tohon vielä ulkopintaan yhen kerroksen dinitrolia jonka jälkeen kevyt tunnin uunitus 160 astetta -> jäähdytys ja kuumankesto lakkaa pintaan sekä uusi uunitus saattais tulla kulutusta kestävä ulkokuori ?

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #23 : 12.10.2017 kello on 19:12 »
No joo tuli hieman liioiteltua tuota maalin lähtemistä, vaan tosissani kyllä tuota uunittamista mietin. Toki olet mjo siinä oikeassa ettei sitä tarvihe hiplata kun sen on paikalleen saanut.

Miulle tämä on silti harrastelua, kun värkkäilee aikaa kuluu ja mieli virkistyy. Ihan testi mielessä aattelin notta vetäsis tohon vielä ulkopintaan yhen kerroksen dinitrolia jonka jälkeen kevyt tunnin uunitus 160 astetta -> jäähdytys ja kuumankesto lakkaa pintaan sekä uusi uunitus saattais tulla kulutusta kestävä ulkokuori ?

Minäkin tuota uunitusta aikanaan mietin, mutta kun en löytänyt sopivaa niin asia unohtui ja nyt ei enään ole tarve kun en entisöi pannuja, korjaan vain toimintakuntoon. Uuunitus on varmasti hyvä asia. Kun Dinitrol on kuivunut niin ei tartu käsiin, mutta reakoi kyllä rasvoihin, sen takia näkyvään osaan suojapinta. Tänään maalasin pannun pinnan kullalla, tuli aika kivan näköinen. ;) Laitan siitä kuvan tänne kun saan huomenna kasattua.

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #24 : 13.10.2017 kello on 15:18 »
Tässä kuva kultamaalauksesta. Toi kultaväri tarttuu käsiin, vaikka on hyvin kuivunut eli vaatii kevyen lakkauksen. Minä en lakannut enään tossa vaiheessa kun olin kasannut, mutta vahasin pinnan ja siitä tuli hyvä, ainoa asia, että tummui aika paljon.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla: 3.04.2023 kello on 16:44
  • Nurmijärvi
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #25 : 13.10.2017 kello on 15:40 »
Tässä kuva kultamaalauksesta. Toi kultaväri tarttuu käsiin, vaikka on hyvin kuivunut eli vaatii kevyen lakkauksen. Minä en lakannut enään tossa vaiheessa kun olin kasannut, mutta vahasin pinnan ja siitä tuli hyvä, ainoa asia, että tummui aika paljon.

(Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)

Jo vain, ei ole muilla saman väristä. Thumb

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:21.09.2023 kello on 12:49
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #26 : 13.10.2017 kello on 17:00 »
Tässä kuva kultamaalauksesta. Toi kultaväri tarttuu käsiin, vaikka on hyvin kuivunut eli vaatii kevyen lakkauksen. Minä en lakannut enään tossa vaiheessa kun olin kasannut, mutta vahasin pinnan ja siitä tuli hyvä, ainoa asia, että tummui aika paljon.

On kyllä todella tyylikkään värinen pannu.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 21:43
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #27 : 13.10.2017 kello on 17:36 »
On kyllä todella tyylikkään värinen pannu.

"Kuparipannu"  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #28 : 13.10.2017 kello on 19:58 »
Hieno Thumb

*****
  • LämmitinGuru
  • Aluevalvoja
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 22:20
Vs: Primus 2470 erikoinen käynti
« Vastaus #29 : 13.10.2017 kello on 20:45 »
Jatketaanpas itse aiheessa.