rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Norjan ja Ruotsin dataliittymät  (Luettu 6901 kertaa)

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
  • Eye never sleep
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #15 : 3.10.2017 kello on 14:21 »
Mukava palvelu dataliittymässä on kotimaisten radiokanavien kuuntelu reissussa.. Viime kesänä parin viikon ruotsin- ja Lapin  reissulla radio soi netin kautta lähes jatkuvasti ja dataa kului vajaa 5gb ja siihen vielä kuului muut lehtien luvut ja muut sometukset. Liittymä telia 10 Gb datapaketilla/kk,+ rajaton puhelu ja textari 14.5€/ kk hintaan. Thumb

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #16 : 3.10.2017 kello on 17:24 »
Mukava palvelu dataliittymässä on kotimaisten radiokanavien kuuntelu reissussa.. Viime kesänä parin viikon ruotsin- ja Lapin  reissulla radio soi netin kautta lähes jatkuvasti ja dataa kului vajaa 5gb ja siihen vielä kuului muut lehtien luvut ja muut sometukset. Liittymä telia 10 Gb datapaketilla/kk,+ rajaton puhelu ja textari 14.5€/ kk hintaan. Thumb
Itse olen kokeillut käyttää puhelimen dataliittymää kotomaassakin...

Auton oma radio on kehno ja kentät ovat heikkoja osan matkaa töihin mennessä. Kännykästä kuuluu hyvin. Vanhassa radiossa ei ole BT ominaisuutta, mutta onneksi on line in liitäntä.

*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #17 : 3.10.2017 kello on 17:43 »
Mukava palvelu dataliittymässä on kotimaisten radiokanavien kuuntelu reissussa..

Ja vielä mukavampaa, minusta, on kuunnella ulkomaisia radiokanavia reissussa kuin kotonakin. Vaikkapa aamusella, kun koiruuden kanssa talsitaan muuten tympeässä pimeän koleassa tihkusateessa. Kyllä siinä letkeä surffimusa pistää mielen laukkaamaan ja lenkkikin reipastuu vähintään puolella. Koira vaan pällistelee, että mihin sillä ukolla nyt on kiire kun askelta vaan pidentää  ;D

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #18 : 3.10.2017 kello on 19:59 »
Se musan kuuntelu saattaa olla joskus iästäkin kiinni....

Silloin nuorena kun ajoi rahtia, niin lähes joka kanavalta tuli vain puheohjelmia, eikä kunnon Finnhitsejä mistään. Oli pakko pitää parikymmentä c-kasettia mukana matkamusiikkina.
Nyt vanhemmiten matkatessa tulee lähes joka tuutista jotain nuorisomusaa, eikä puheohjelmia juuri lainkaan. Yle Puhetta olen koittanut kuunnella, mutta kun sieltäkin tulee vähän väliä vaan uusintoja. Niin se mieli muuttuu iän mukana. Oli se hienoa aikaa, kun radiosta tuli kuunnelmia joka lähtöön. Jänniin paikkoihin jakso päättyi ja oikein odotti seuraavaa osaa.

*****
  • Kalustoon kuuluva
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla: 5.01.2022 kello on 12:17
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #19 : 4.10.2017 kello on 00:37 »
Tämmönen vaunussa käytössä.



*****
  • Kaikkien Kaveri
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:53
  • "Where days drop as softly as fruit from trees"
Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
« Vastaus #20 : 4.10.2017 kello on 06:32 »
Oli se hienoa aikaa, kun radiosta tuli kuunnelmia joka lähtöön. Jänniin paikkoihin jakso päättyi ja oikein odotti seuraavaa osaa.

YLEllä on aika mukavasti saatavilla kuunnelmia Areenan Radiodekkareita sivulle kerättynä.

Itse en ole näitä kuunnellut kun jäin pikku poikana vaille radion kipinää. Toisin sanoen, telkku tuli kotiin kun olin viiden.

  • Vieras
  • Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #21 : 4.10.2017 kello on 06:57 »


    .
     Oli se hienoa aikaa, kun radiosta tuli kuunnelmia joka lähtöön. Jänniin paikkoihin jakso päättyi ja oikein odotti seuraavaa osaa.
           Pekka Lipposen seikkailut.  Thumb

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
    • Autossa on pyörät
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #22 : 4.10.2017 kello on 08:04 »
    Tämmönen vaunussa käytössä.

    (Kuva piiloitettu, klikkaa tätä niin näet kuvan.)
    Jotkin operaattorit karsastaa antaa dataliittymään noita etuja ulkomailla käytettäväksi.
    Mutta puheliittymään kyllä antavat , kaverini joka ajaa yhdistelmällä pitkin mantuja kertoi.
    Tuonhan voi hyvin kiertää ottamalla omaan puheliittymään tuon EU-Pohjola/Balttia paketin ja jakamalla yhteyden siitä läppärille ja muille.

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 20:50
    • Eye never sleep
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #23 : 4.10.2017 kello on 09:14 »
    Jotkin operaattorit karsastaa antaa dataliittymään noita etuja ulkomailla käytettäväksi.
    Mutta puheliittymään kyllä antavat , kaverini joka ajaa yhdistelmällä pitkin mantuja kertoi.
    Tuonhan voi hyvin kiertää ottamalla omaan puheliittymään tuon EU-Pohjola/Balttia paketin ja jakamalla yhteyden siitä läppärille ja muille.
    Kait niissä juuri siksi onkin datakatto.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
    • Autossa on pyörät
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #24 : 4.10.2017 kello on 09:32 »
    Kait niissä juuri siksi onkin datakatto.
    Jaa, minun baltia/pohjola puheliittymässä ei ole. Vain muun eu:n osalta on.
    Taas henkilölle kenestä mainitsin ei operaattori antanut dataliittymään tuota etua. Telia on kyseessä. Lieko vielä sama.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #25 : 4.10.2017 kello on 18:14 »
    Jaa, minun baltia/pohjola puheliittymässä ei ole. Vain muun eu:n osalta on.
    Taas henkilölle kenestä mainitsin ei operaattori antanut dataliittymään tuota etua. Telia on kyseessä. Lieko vielä sama.
    Sellainen yksityinen Telian rajaton kotomaassa ja Pohjoismaissa, sekä Baltiassa mullakin on ja nimenomaan dataliittymä....

    Mulla on lisäksi toinen yritysmokkula Teliasta rajattomalla datalla kotomaassa, mutta siinäpä onkin kallis data ulkomailla. En olisi tiennyt, mutta tulipa Telialta tiedusteltua.

    *****
    • Aluevalvoja
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 21:37
    • Autossa on pyörät
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #26 : 4.10.2017 kello on 19:35 »
    Mulla on lisäksi toinen yritysmokkula Teliasta rajattomalla datalla kotomaassa, mutta siinäpä onkin kallis data ulkomailla. En olisi tiennyt, mutta tulipa Telialta tiedusteltua.
    Varmaan se tuollainen sillä kuljetusliikkeelläk in :)

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:37
    Vs: Norjan ja Ruotsin dataliittymät
    « Vastaus #27 : 4.10.2017 kello on 20:55 »
    Varmaan se tuollainen sillä kuljetusliikkeelläk in :)
    Yritysliittymä varmaankin ollut kysymyksessä....

    Siinä on kyllä halpa hinta puheluille ja kuukausimaksuille, mutta tuon datan kohdalla ilmeisesti mitta täyttyi Telialla.  :)