Tekniikkakeskustelut > Karavaanarin tietotekniikka

Muisti loppuu asuksesta

<< < (4/8) > >>

HiTec:
Kaikelta tuolta em. levyn uudelleenasennuksel ta yms. voi selviytyä levyimagella Thumb

Eli on olemassa ns. levykopiointi, peilaus, mirror työkaluja, ilmaisiakin, joilla tuo wanha levy voidaan vaan kopioida 1:1 tuolle uudelle ja samalla kasvatetaan sen levypartition koko maksimiinsa => sulla on uusi 100% toimiva kone yhä ilman pienintäkään uudelleenasennusta tms. mutta systeemi toimii nyt tuolta isolta levyltä suoraan. Duunissa tehnyt näitä useinkin kun systeemilevy itsessään on käynyt ahtaaksi (tai wanha hidas perinteinen kiekko on haluttu korvata SSD:llä), niin uusi kiekko ulkoiseen USB-boxiin ja peilaten kaikki kamat sisäseltä ulkoselle, jonka jälkeen tuo sisäinen levy poistettu ja korvattu sinne koneen sisuksiin tuolla uudella, suuremmalla & nopeammalla => kone toimii heti ekasta bootistaan lähtien 100% pupu & paukku yhtä ainutta ohjelmaa uudelleen asentamatta Thumb

Itse noista ilmaisista käytellyt mm:
- Aomei https://www.disk-partition.com/free-partition-manager.html
- EaseUS https://www.easeus.com/partition-manager/epm-free.html

K.E.V:
Olen minäkin tehnyt, mutta tuota 32:sta ei saa toimimaan oikein välimuistina kuin puhtaalla asennuksella.
Eikä sitä saa oikein poiskaan, paitsi jää tyhjäksi levyksi emolle. Tuon 32gb välimuistin kera laite toimii pyörivällä kiekolla todella vikkelään.
Sitä tarkoitin kikkailulla.
Mutta tämähän ei kauheasti auta kysyjää kun hän ei itse hallitse.
Tässä tarkemmin tuon toiminta.
https://www.pugetsystems.com/labs/articles/How-it-Works-Intel-SSD-Caching-148/

Elikkä ongelman syy löytyy edellisestä "masentajasta"
ja seuraus aloittajalta  ::)

HiTec:

--- Lainaus käyttäjältä: K.E.V - 28.09.2017     kello on 08:36 ---Olen minäkin tehnyt, mutta tuota 32:sta ei saa toimimaan oikein välimuistina kuin puhtaalla asennuksella. Eikä sitä saa oikein poiskaan, paitsi jää tyhjäksi levyksi emolle. Tuon 32gb välimuistin kera laite toimii pyörivällä kiekolla todella vikkelään. Sitä tarkoitin kikkailulla.

--- Lainaus päättyy ---

No tuokaan ei kyllä pidä ihan täysin paikkaansa :-\ Kun koneen on nostanut pykälään siltä uudelta, isolta levyltä, wanhan voi tyhjentää ja sen optioista kyllä löytyy jotta käytteleppäs tätä sitten välimuistinasi (oletuksella että se on siis SSD tms). Lisäksi sen voi kokonaan piilottaa käyttäjältä s.e. se ei siellä häiritse tahi näy mitenkään = tuo puskuri toimii siis siellä taustalla käyttiksen omin voimin, eikä vaadi mitään käyttäjän lisätoimia. Tosin eihän tuo nyt mitenkään korvaa hybridilevyä, jossa on tuo SSD osuus siellä itsessään jo valmiiksi sisällä, mutta kuitenkin parempi kuin pelkkä iso kiekko yksinään. Toki paras vaihtoehto olisi jos tuo isokin on jo SSD-tyyppinen, niin ei tartte mitään nopeuskikkailujakaa n 8)

K.E.V:
Eipä se siellä näy tietenkään käyttäjälle.
MUTTA nopeampi on tikulta siihen täräyttää puhdas Win10 kuin säätää muutama tunti ja ostaa kovalevytelakoita (minulla kyllä on ) :)
Sekä rahallisesti säästää pitkän pennin, karavaanarithan säästää kaikessa niin miksi ei tässä.
Toissapäivänä siivosin pokan konetta viruksista 3 tuntia kunnes totesin Shit ! ja 45 minuuttia myöhemmin oli puhdas Win 10 sisällä ilman viruksia.
Koneella oli kuljettu Utorrentilla ilmaisia pelejä noutamassa :)

pamaus:
Olen myös todennut vuosien saatossa, että windowsin uudelleen asentaminen aina joskus on kyllä ihan  viisasta.

Kone on ihan erilainen käyttää, kun uusi win on alla.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View