Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla
Vene vuokralle Norjassa
juzzi:
--- Lainaus käyttäjältä: tsahkali - 26.09.2017 kello on 21:51 ---No, enpä ole laskenut. ;D
Yleensä kuitenkin, siellä missä on parhaat kalapaikat, on veneitäkin.
--- Lainaus päättyy ---
Koko Pohjois Norjahan on yhtä parasta kalapaikkaa :D.. Tai ainakin melkein.
Varangilla joskus Båtsfjord - Berlevåg väilillä kyseltiin venettä aika ahkerasti. Vuokralle ei saanut mistään, mutta rapumerroille olisi kylläkin päässyt kohtuullisen suurta korvausta vastaan, tai katselemaan lintuja :D
88k5:
Ei varsinaisesti veneen vuokraamiseen liity, mutta ette ole miettineet viedä venettä mukana, kellä sellainen on?
Kerran Narvikin kämppärille tuli nelivetoveturin perässä trailerin päällä ~7m cabiinivene. Sinne kipusi lapsiperhe yöksi.
Itelläkin on tuon kokoluokan cabin cruiseri, ja vedellyt (ja nostellut luiskissa) matkailuautolla ympäri Suomea. Nyt kun veneessä on lämmityskin, niin 4 hlöä tarkenee viileinä öinäkin yöpyä siinä. Mulla veturiksi löytyy myös nelikkomaasturi, niin olen miettinyt, mitenköhän leirintäalueilla suhtaudutaan, jos vaunun korvikkeena onkin vene missä ihan samat ominaisuudet on. Sfc-kortilla ihan jäsen alueelle yöksi ;D
En ole Suomen kämppäreillä moisia nähnyt - onko kukaan?
Btw. miten Norjassa suhtaudutaan kalaporukalla veneen vuokraamiseen (oma kippari) - vaativatko "kv vuokraveneen kuljettajan lupakirjaa" tai edes "kv huviveneen kuljettajan lupakirjaa"?
88k5:
--- Lainaus käyttäjältä: Team Ahma - 26.09.2017 kello on 20:30 ---Esim Loppa: ssa Sandland brygge, Stina Halvorsen www.sandlandbrygge_ com retkeilyä, kalastusta, vuokramökkejä, veneitä.... Upea paikka. Enpä näe estettä etteikö vuokraisi myös pelkkää venettä jos vaan niitä on vapaana.
--- Lainaus päättyy ---
Modasin linkin tästä syystä toimimattomaksi
..jos ihan välttämättä sinne haluttaa, niin kopioi linkin ja _ tilalle .
tsahkali:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 27.09.2017 kello on 21:18 ---Btw. miten Norjassa suhtaudutaan kalaporukalla veneen vuokraamiseen (oma kippari) - vaativatko "kv vuokraveneen kuljettajan lupakirjaa" tai edes "kv huviveneen kuljettajan lupakirjaa"?
--- Lainaus päättyy ---
En viitsinyt tarkistaa... kun ei koske minua.
Mutta Norjassahan vaaditaan veneen kuljettajalta joku pätevyys ja tarve riippuu iästä.
Google auttaa.
juzzi:
--- Lainaus käyttäjältä: 88k5 - 27.09.2017 kello on 21:18 ---Ei varsinaisesti veneen vuokraamiseen liity, mutta ette ole miettineet viedä venettä mukana, kellä sellainen on?
Kerran Narvikin kämppärille tuli nelivetoveturin perässä trailerin päällä ~7m cabiinivene. Sinne kipusi lapsiperhe yöksi.
Itelläkin on tuon kokoluokan cabin cruiseri, ja vedellyt (ja nostellut luiskissa) matkailuautolla ympäri Suomea. Nyt kun veneessä on lämmityskin, niin 4 hlöä tarkenee viileinä öinäkin yöpyä siinä. Mulla veturiksi löytyy myös nelikkomaasturi, niin olen miettinyt, mitenköhän leirintäalueilla suhtaudutaan, jos vaunun korvikkeena onkin vene missä ihan samat ominaisuudet on. Sfc-kortilla ihan jäsen alueelle yöksi ;D
En ole Suomen kämppäreillä moisia nähnyt - onko kukaan?
Btw. miten Norjassa suhtaudutaan kalaporukalla veneen vuokraamiseen (oma kippari) - vaativatko "kv vuokraveneen kuljettajan lupakirjaa" tai edes "kv huviveneen kuljettajan lupakirjaa"?
--- Lainaus päättyy ---
Jossain vaiheessa trailerilla oma vene alkaa kulkemaan mukana. Toistaiseksi kuitenkin vuokraveneellä pärjätään.
Näkyyhän tuolla suomalaisia trailereineen aina silloin tällöin.
Kansainvälinen huviveneen kuljettajan pätevyyskirja vaaditaan kuljettajalta, joka on nuorempi kuin 1980 syntynyt veneessä, jossa on yli 25 hv moottori ja joka on yli 8 m pitkä. Valvontaa ei kuitenkaan taida juurikaan olla.
Navigaatio
[0] Viestien etusivu
[#] Seuraava sivu
[*] Edellinen sivu
Siirry pois tekstitilasta