Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Avaimet hukassa?

(1/3) > >>

Moppc:
Jokaiselle melko tuttu juttu. Avaimet hukassa, milloin kotiin milloin kulkimeen tjms.

Ajoneuvon avainnippu olisi hyvä olla mahdollisimman kevyt (vrt. virtalukko ongelmat). On kotiavaimet, matkakopin avaimet, polkupyörän avain, sähkötolpan avain, työpaikan avain jne. Väkisinkin useampi avainnippu tarvitaan, jolloin helposti juuri se tarvittava avain onkin hukkapiilosilla.

Millä olette selättäneet moisen ongelman?

Ossi66:
Auton avain aina käytettävän takin oikeassa sivutaskussa. Jos tulen kotiin ilman takkia, avain menee automaattisesti takin taskuun.
Koti, työpaikka, vaunu, pyörä... Avain housun taskussa tai pöydällä tietyssä paikassa.
Tällä mennään ongelmitta.

ihaa:
Auton avain, kodin avain ja lapsuuskodin avain..nuo kolme avainta, muut avaimet harvemmin tarvittavia joten ne voivat olla kotona.

Mutta auton avain kun on mukana niin koskaan ei ole tarvittavat avaimet hukassa.

pamaus:
Ei kai sitä hukkumista mitenkään voi estää.

Minulla on avaimenperässä Fennian lätkä, jos avaimet menee hukkaan ja jos löytäjä vie avaimet Fenniaan, Fennia maksaa löytöpalkkion.

Ja numerosarjan perusteella avaimet löytävät tiensä takaisin minulle Fenniasta.

Kuva netistä

88k5:

--- Lainaus käyttäjältä: pamaus - 26.09.2017     kello on 08:22 ---Ei kai sitä hukkumista mitenkään voi estää.
..

--- Lainaus päättyy ---
Voi.
Tällainen mulla on veneen avaimien jatkeena - testattu on  ;D

E: Tiluksilta löytyy niin paljon lukituksia ja virtalukkoja, että avaimet on pakko pitää avainkaapissa. Joka vekottimen avaimet omissa perissään (ja vara-avaimet jemmassa). Osan vehkeistä avaimista ripoteltu niiden käytön mukaan, esim. trailerin vetopään avain löytyy veneenavaimista, autosta, traktorin avaimista (sillä yleensä siirretään lanssilla) jne.. vähän samaan tyyliin eri rakennusten avaimia ripoteltu - tallin käyntioven avain; idealla kun kotoa lähteen ottaa kulkupelin/työkoneen avaimet, niin pääsee ao. tilaan (kotiavaimet ominaan). Nuo sitten haalla nippuun, vyölenkkiin/kaulaan.

Jos kaikkien avaimia kilkuttelis vyöllä, jäisvät m*nat kakkosiks  :laugh:

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View