rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: Etuteltan pesu  (Luettu 21405 kertaa)

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.02.2020 kello on 08:15
Etuteltan pesu
« : 25.09.2017 kello on 12:32 »
Hei!
Meillä on Hobby 440:ssä pari vuotta vanha Thulen Quickfit -markiisi + markiisiteltta.

Ajatuksena oli että etutelttaosuus pitäisi pestä. Koitin tarjota telttaa pestäväksi paikalliselle pesulalle, mutta sanoivat että eivät mielellään ota, koska ei ole paikkaa kuivaukselle. Sanoivat että pesukoneeseen voidaan laittaa, mutta eivät takaa pesutulosta ja sitä että minkä näköinen teltta on pesukoneesta tullessaan.

Soittelin sitten paikalliselle karavaanikauppiaall e ja hän sanoi että jos sen meinaa oikein aineilla pestä, niin se pitää kyllästää uudelleen. Pientä virutusta voi itse kuulema tehdä, mutta jos saippuaa meinaa pesuun käyttää niin teltan kyllästysaineet kaikkoavat jonka jälkeen teltta imee kosteutta ihan toiseen tyyliin.

Nyt kysynkin viisaimmilta, että miten on, miten tuommosen kannattaa pestä - vai kannattaako ollenkaan?

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 12:15
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #1 : 25.09.2017 kello on 12:57 »
Onnistuuhan se pestä ja kyllästää itsekkin, jos on riittävän iso paikka harjata ja kuivata.
Jos haluaa pesulapalvelua, noitahan löytyy - googlella ensimmäinen esimerkki jonka löysin,
https://www.rmkpesulapalvelut.fi/telttapesut

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:18.12.2021 kello on 12:06
  • ei hölmö edes kysy
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #2 : 26.09.2017 kello on 11:40 »
Minä olen Isabellan pessyt taloyhtiön pesutuvassa ja nurmikolla rakennusmuovin päällä.Ulkona pestessä katuharja ja Wurtin Pineline ja pesutuvassa juuriharja.Melko hyvä pesutulos. Thumb Kyllästysainetta voi käyttää kun teltta on paikoillaan ulkona niin tuuletuksesta ei tarvitse muuten olla huolissaan.Kokemust a usealta vuodelta ja taas pitäisi pestä nyt syksyllä kun saa naruilla kuivattua koko teltan.A-mitta 1006

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:eilen kello 19:53
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #3 : 26.09.2017 kello on 15:42 »

*****
  • Karavaanari
  • Aiheen aloittaja
  • Viimeksi paikalla:20.02.2020 kello on 08:15
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #4 : 27.10.2017 kello on 13:25 »
Kiitoksia vastauksistanne.

Olen tässä selaillut noita vastauksia ja kuunnellut ilmoittamianne hintoja, mutta en voi kun todeta että mistä ihmeestä te noin halvalla saatte teltan pesun?

Täältä suunnalta löytyi tasan yksi pesula ja sielläkin 250 Euroa kyllästysaineen kanssa! Mun mielestä aika hiton suolainen hinta vaikka olisikin kyllästetty...

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:46
  • Knaus Eifelland
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #5 : 20.08.2020 kello on 14:10 »
Lähtisiköhän männyistä tullut vihreä väri tekstiilipesurilla mihinkään talviteltan päädyistä paikallaan pesten ilman purkamista?  Pinelineä vaiko jotain muuta?

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
  • Epsoo
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #6 : 20.08.2020 kello on 16:56 »
Lähtisiköhän männyistä tullut vihreä väri tekstiilipesurilla mihinkään talviteltan päädyistä paikallaan pesten ilman purkamista?  Pinelineä vaiko jotain muuta?

Tuolla lähtee: https://www.alfakem.fi/PRO_TEOLLISUUS/EMAKSISET_PESUAINEET/EKO_SOL

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:46
  • Knaus Eifelland
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #7 : 20.08.2020 kello on 21:16 »
^ Täytyy pitää mielessä. Linkin astiakokoa pitää vielä miettiä...  ;D

*****
  • Saittisähläri
  • Kalustoon kuuluva
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 06:13
  • Epsoo
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #8 : 20.08.2020 kello on 21:20 »
^ Täytyy pitää mielessä. Linkin astiakokoa pitää vielä miettiä...  ;D

5l tonkka on pienin, maksaa muutaman kympin ja kestää vuosia.

https://youtu.be/nQ2Rz_ga2r8?t=48

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:26.03.2024 kello on 19:55
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #9 : 29.05.2022 kello on 19:16 »
Ajattelin itse pestä teltan. Paljon puista tullutta vihreää ja mustia pisteitä. Nokea ehkä? Onko muita tehokkaita pesuaineita kun tuo eko sol? Ei oikein täällä päin tuota saatavilla. Pinelineä vaiko jotain muuta?

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #10 : 29.05.2022 kello on 20:00 »
   Motonetin MotoX tehopesu,ei ollut kallista,mutta toimi todella!

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:tänään kello 15:13
Vs: Etuteltan pesu
« Vastaus #11 : 29.05.2022 kello on 20:02 »
  Käytin saman aineen as.vaunuun,vaunun telttaan as.autoon ja auton markiisiin (jäi äsken kertomatta,että mitä minä pesin)