Karavaanarin keskustelut > Karavaanarin olohuone

Näytetäänkö närhen munat vai mistä kana pissii?

<< < (2/3) > >>

pouhe:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2017     kello on 12:05 ---Kumpi oli ensin, muna vai kana?

--- Lainaus päättyy ---
Tuohan on helppo, kana oli ensin, koska muna tulee perästä.

Rauzi:

--- Lainaus käyttäjältä: Moppc - 22.09.2017     kello on 06:56 ---Vaikuttaisi, että eri sukupolvet käyttävät ja käsittävät Suomen kielessä esiintyviä sanontoja joskus hyvin eri tavoin.

Onko kellään tullut vastaan osuvia esimerkkejä moisesta? Entä miten itse olet käyttänyt jotain sopivaa sanontaa nasevasti?

--- Lainaus päättyy ---

Eipä se ole pelkästään sukupolvikysymys. Näin puukkoseppänä ihmettelen turun puukotuksia, ja nyt eduskuntatalolla pari veijaria kuulemma puukotti itseään... Noilla kun ei ollut puukkojen, eli puukotusten kanssa mitään tekemistä. Toimittajat ei ole vaan löytäneet oikeaa sanaa tapahtumille joissa esim turussa keittiöveittillä viilletään.

Jaa minä, juu olen ehkä sovinisti. Käsite on nimetty Napoleon Bonaparten armeijassa palvelleen erittäin isänmaallisen sotilaan Nicolas Chauvinin mukaan. Kansallismielinen, tai isänmaallinen. Toimittajat vaan sössi koko käsitteen.

Rauzi:
Käytän puukoistani vanhaa sanontaa "kiiltää kuin juutalaisen munat".
Viipurin torilla aikoinaan juutalaisukko möi munia. Kylmissään pyöritteli kananmunia lapasissaan ja syntyihän niihin kiiltoa mitä muilla myyjillä ei ollu. Eikä munat jäätyny. Herrojen palvelusväki aamulla torilla halus ehdottomasti herrojensa pöytiin noita kiiltäviä munia.

Roksis:

--- Lainaus käyttäjältä: seppoko - 23.09.2017     kello on 12:05 ---Kumpi oli ensin, muna vai kana?

--- Lainaus päättyy ---
Oisko ollu kanamuna.  :P

Ossi66:

--- Lainaus käyttäjältä: Roksis - 23.09.2017     kello on 17:51 --- Oisko ollu kanamuna.  :P

--- Lainaus päättyy ---

Kukon muna pitää olla pelissä, ennenkuin munasta syntyy kana.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View