Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Auto talveksi Espanjaan

<< < (7/9) > >>

"Masi":

--- Lainaus käyttäjältä: smy - 20.10.2017     kello on 14:57 ---150km etelään tullessa aamun tihkusade ja 12 astetta vaihtui aurinkoiseen 19.n
Schwetzingen niminen paikka Mannheimin ja Heidelbergin puolivälissä. Lidlin vieressä ilmainen matkaparkki jossa oli jo varmaan reilu 5 autoa kun tulin. Sähköä ei ole niin pitää työelektroniikka latailla auton akuista.

Katsoo tästä jatkaako huomenna vai vasta sunnuntaina. Heidelbergin keskustaan reilu 10km pyörällä ja olisi kiva poiketa kun ei ole kymmeneen vuoteen tuolla ollut.

Sunnuntai hyvä ajopäivä sen suhteen kun kaikki kiinni. Kuinkas Ranskan puolella, onko ne myös siestalla sunnuntait?

--- Lainaus päättyy ---
Itärekat kulkee N teillä, moottoritiet on aika hiljaisia.
Mutta kyllä ajamisen kannalta on sunnuntait N teillä paras viikonpäivistä.

smy:
Saavuttu Bordeauxiin äsken. 18e tähän mennessä maksettu tiemaksuja. Mulhouse - Besancon välin ajoin maksutietä ja siitä ilmaisia. Alkuun oli vähän hidasta ja paljon ympyröitä. Mutta pääosin tosi hyvää. Ja loppu olikin moottoritietä.

Liikennekamerat välähtelivät monta kertaa kun ilmeisesti anturit väittivät kuorma autoksi. Monessa paikassa oli yli 3.5t autoilla 80 rajoitus kun tiellä muuten 110. Toivottavasti noista ei tule lappuja perässä.  Itse ajelin noissa ehkä 90km/h.
Mäkiä oli kyllä tosi paljon ja annoin nopeuden pudota rauhassa 70km/h ylämäissä ja ajelin pinta kaasulla ylös kun takana ei ollut autoja.

No huomenna Espanjaan...

smy:
Malagaan saavuttu. Tuli vähän rajumpia ajopäiviä kun suunnitteli. Säät vaikutti aika paljon etenemisvauhtiin.
Ja tietenkin kun moottoritie on kuuma.
Lisäilen myöhemmin matkan kulusta selostusta. Nyt ei jaksa...

"Masi":
Se on yksin ajellessa niin helppo lipsahtaa pitkille ajopäiville.
Itse ajattelin jouluna Belgia - Barcelonaan välin menoon käyttää 4 päivää.
Ja matkaahan on vähän reitistä riippuen 1200-1350 km.

smy:
Jatketaan tähän matkasta kertomusta myöhemmin kun taas suomessa ja aikaa kirjoitella.

Lyhyesti nyt että on ollut positiivinen kokemus ja tällä hetkellä vaikuttaa että voisi olla mahdollista pidemmästikin täällä majailu. Liikuntaa tulee yli x2 kotomaahan verrattuna joka päivä. Työt saa hoidettua täysin.

Auton varustelussa on jotain asioita mitä alkanut kaipaamaan, kuten aurinkopaneeli kun on tuota tietomakonetta. (Ensimmäisen kerran yli 10 vuoden autoilukokemuksen ajalta AP tarve mielessä) . Markiisi voisi olla kanssa kiva tai pidemmän päälle jopa teltta.
Semmoista hyvää pidemmänajan campingiä täällä edelleen etsitään kohtuullisien fillariyhteyksien päästä palveluista. Auto jää parin viikon päästä näillä näkymin Malagan kentän lähellä oleville parkkialueille n. 55eur/kk hintaan. Paluu tänne sitten ennen Joulua...

Itse olen asunut nyt ilmaisilla paikoilla että campingeillä. Hieman yli puolet campingien ulkopuolella.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View