Matkailukeskustelut > Matkailu ulkomailla

Puolaa, Keski- ja Etelä(?)-Eurooppaa 2017

<< < (14/25) > >>

seppoko:
Ti 17.10.

Ap auton imurointi, "grillausta" altaalla, käynti kaupungilla. Palatessa piti ostaa pizzat "katupizzeriasta", vaan ei ollut auki. No sitten tomaattikeitto nakki- ja makaronisattumilla. Illan kähmässä piti vielä painaa eilistä pyykkiä silitysraudalla, kun tuntui, että eivät ole kuivia.

Onneksi eilen valitin aamuauringosta, niin nyt se paistoi heti aamusta.

seppoko:
"Mustalaisleiri" kuten vaimo kutsuu tuota:

seppoko:
Ke 18.10.

Kylässä oli tänään markkinat. Minä kävin siellä ensin, kun vaimo ei suostu jättämään koiria autoon yksinään eikä ota mukaan tuollaiseen paikkaan. En muuta löytänyt kuin liian pieniä ulkopuseroita. Ei olisi hinnalla pilattu kun kympin kappale. Vaan varmaan sen takia halvalla, kun ei enää miesten kokoja. Vain ässiä ja ämmiä.

No vaimo kävi sitten ja toi uusia verhoja 2kpl tuohon koiratarhan aitaan. Se oli liian vähän, joten menin sitten uudestaan. Vaan eipä enää ollut kuin puolet myyjistä paikalla ja loputkin laittoivat tavaroita nippuun. Markkinat sulkeutuvat jo klo 13.00. Siis ainakin viikko pitää olla vielä, että saa samanlaisen kolmannen peitteen.

Iltapäivällä jälleen "grillausta" altaalla. Ja illalla piiitkä koiralenkki, josta kuva orgin baarissa. Olisi muukin kuva, mutta kun ei ole tällä koneella ja hukkasin puhelimen gratuit-ajan muihin askareisiin.

Aiemmin ennustettiin huomiseksi sadetta. Saapa nähdä kastuuko leiri yöllä kun en ole levittänyt markiisia. Uusia sateita odotettavissa pe ja la.

seppoko:
To 19.10.

Jälleen pitää palata edelispäivään. Markkinoilla kuului suomenkieltä. Kolmen sukupolven perhe oli katselemassa tarjontaa.

Eilinen sääennuste siis ennuzti sadetta. Yöllä nousi tuuli. Aamu oli aivan pilvinen. Lämmintä kuitenkin, herätessä oli jo 16 ja aika nopeasti nousi kahteenkymmeneen. Tuulta riitti koko päiväksi,  nyt alkaa jonkun verran laantua.  Sadetta ei sitten näkynyt ollenkaan. Mitenkähän huomisen käy?

Päivällä pientä pyykin pesua, kaupassa käyntiä ja muuta normaalia kämppärielämää. Sekä pitkähkö koiralenkki.

Toivottavasti sää edes hieman paranisi huomiseksi.

seppoko:
Pe 20.10.

Nyt lukijani luovat painetta kirjoituksiini. Jos olen oikein muistanut lukemat, niin eilisen päivityksen jälkeen sivustoa on klikattu yli 200 kertaa. Olen pannut merkille, että pikku hiljaa lukukerrat ovat lisääntyneet.

No, en minä siitä paineita ota, vaan jatkan omalla tyylilläni, miellytti tai ei.

Yö oli reissun tähän asti lämpöisin. Aamulla heti herättyä yli  19. Yöllä heräsin pariinkertaan tuulen puuskaan, mutta aamulla oli ihan tyyntä ja taivas sees ja sen myötä näkyi aurinkokin, kunhan ensin nousi.

Palatessani aamun koiralenkiltä, tein havainnon, josta olin lukenut lehdistä. Nimittäin, että koiran kakkojen korjaaminen kuuluu yhteiskunnan tehtäviin. Jo monta vuotta sitten luin, että Pariisissa on scootterilla kulkevia koiran läjien poistajia. Nyt näin sellaisen. Mies (vai pitääkö sanoa henkilö?) ajeli kolmipyöräisellä sähkömopolla. Kädessä oli pitkävartinen imuputki ja scootterin takaosassa iso säiliö. Tällä hän ajeli jalkakäytävää tarkkaillen sen vieruksia välillä käyttäen imuputkea.

Lisäksi tein miehen ikionnelliseksi, ainakin peukutuksien määrästä laskien. Näin, että scootterin päältä putosi jotakin. Viittoilin hänen taakseen. Hän pysähtyi ja katseli taakseen nähdäkseen jotakin, mistä oli kysymys. Sitten hän peruutti ja taas katseli eikä ymmärtänyt sillä se paketti oli scootterin alla. Viitoin edelleen peruuttamaan. Hän peruutti ja jäi katselemaan taakseen ja välillä minuun. Nyt näytinkin scootterin eteen. Silloin hän huomasi paketin ja saman tien peukutus alkoi. Peukutuksien välillä hän näytti itseensä eli se oli jotain hänen omaa. Lähtiessään edelleen ajamaan, minulle viimeinen kuva hänestä oli, peukku pystyssä. Harmi, että en saanut koirieni takia kuvaa tästä kapistuksesta.

Jo eilisiltana kävelyllä satamatorilla olimme nähneet, että sinne rakennetaan jonkinlaista ravintola-/ruokatapahtumaa. Sen tarkemmin tietämättä, mistä on kysymys. Niinpä ehdotin vaimolle, että mennään katsomaan ja jos se on jonkinlainen ravintolapäivä, niin syödään siellä. Kaikenlaista oli tarjolla, mutta mitään ateriajuttua emme nähneet. ”Ruokaisin” näytti olevan jonkinlainen leikkelejuttu myyjän vitriinistä päätellen. Niinpä kiersimme katsellen sataman ravintoloita. Ne, jotka vielä sesongin jälkeen olivat muuten auki, aukesivat vasta joskus illalla. Olen sitä mieltä, että näiden etelämaalaisten ruoka-ajat ovat omituisia. Eivät ollenkaan sovi meidän päivärytmiin. Pari päivää sitten meidän piti hakea ”katupizzeriasta” pitsat. Se oli lounasaikaan auki ja sitten illalla kuuden jälkeen. Meillä on nälkä n. 15-17.30 välisenä aikana.

Päivä oli jälleen lämmin ja aurinkoinen, ylin lämpötila n.22 ja aurinkoa kirkkaalta taivaalta.

Ps. Söimme auton pakastimesta otettua liha-herkkusieni-makarooni”sotkua”. Samaa kuin toissapäivänä.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Vastaa

Siirry pois tekstitilasta
Mobile View