rekisteriseloste

Kirjoittaja Aihe: C-kortilliset autot  (Luettu 7794 kertaa)

*****
  • Kaikkien kaveri Sr.
  • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
  • Jo vain !
Vs: C-kortilliset autot
« Vastaus #15 : 22.09.2017 kello on 11:32 »
Ei tuossa taida olla V6, vaan viisisylinterinen rivimoottori? Ja automaatti lienee Sprintshit?
5-pytyynen on 2688cm2 mutta mene ja tiedä nyt sitten varmasti.
Ei tuon tehoista v-6 konettakaan heti löydy Mersun vikipeediasta.
Enkä minä tiedä mikä paha tuossa robotissa on .
Yhtälailla ihmiset särkee automaattilaatikoit akin ,eri syistä.

*****
  • Karavaanari
  • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
Vs: C-kortilliset autot
« Vastaus #16 : 22.09.2017 kello on 14:17 »
https://home.mobile.de/WOHNMOBILPARADIES#des_250363381
Tuossa sopivampaan hintaan ,kelpaisi mullekkin .
Mersun V6 automaatilla menee maailman tappiin .
Mites LMC:n korit on kestänyt?
AI niin ne rahatkin tarvis jostain hommata.

On vanhakoppanen, eli ei v6, mikä on vain hyvä asia, tuo ei ole se hajoava moottori. Vaihteisto on joko oikea automaatti tai sprintshift, sitä ei pystyny päättelee

  • Vieras
  • Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #17 : 22.09.2017 kello on 14:30 »
    On vanhakoppanen, eli ei v6, mikä on vain hyvä asia, tuo ei ole se hajoava moottori. Vaihteisto on joko oikea automaatti tai sprintshift, sitä ei pystyny päättelee
    Olikos sinulla käytännön kokemusta että myös tuo v6 alakerta poikii 4nkoneisten tapaan viimmeistään 300-400tkm kohdalla? Noista ei Suomesta oikein löydy tuntemusta/tietämystä kun ei niitä juurikaan ole suhteessa 4 koneisten määrään. Uutenahan kaikki pelaa mutta sebei niin kiinnosta kun sprinteri mihinkä omat rahat riittää on aina useamman vuoden vanha ja paljon ajettu.

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
    • viva la France
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #18 : 22.09.2017 kello on 16:08 »
    400 000 ajetu pulla-auto ja toive kuin uusi, ei ehkä todellisuutta kenenkään mielestä joka joitain asiasta ymmärtää.
    pientä rajaa unelmaan. veho myy uusia ;)

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:10.03.2022 kello on 18:27
    • Jo vain !
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #19 : 22.09.2017 kello on 16:37 »
    Tämä on niin sitä itseään että.
    Tässä naapurissa putkiurakoitsijalla on 600000 km ajettu Sprinteri 2,2 koneella jonka tarkempaa mallia en muista mutta  ikinä ole ollut mitään murhetta .
    En ole mikään Mersuasiantuntija joten ihmettelen tämmöistä yleistämistä että joku kone ei kestä ollenkaan.
    Eikö niitä ole taksein ,linja-autoin ja asutoautoina Suomessakin tuhansia kappaleita ja jokunen tietysti mennyt rikki mutta eikait ne kaikki ole  ::)
    Mutta voinhan olla väärässä niinkuin usein olen huomannutkin.

  • Vieras
  • Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #20 : 22.09.2017 kello on 17:19 »
    400 000 ajetu pulla-auto ja toive kuin uusi, ei ehkä todellisuutta kenenkään mielestä joka joitain asiasta ymmärtää.
    pientä rajaa unelmaan. veho myy uusia ;)
    Voit lopettaa tuon kårjistämisen heti alkuun. Olen sinulle jo kymmenen kertaa kertonut nuo autojen tiedot ja ajomäärät. Kaikki uutena ostettu. Viimeisintä ei takuu korvannut kun viimeisin huolto oli tehty pikkupajalla mikä ei ollut valtuutettu huolto. Senjälkeen ei ole sitten enää sprinttereitä tullut ja nuo kaikki oli 4 koneisia. Yhdelläkään ei ollut ajettu 300tkm kun alakerta meni. Jos ostat uutena yli 50ke pakettiauton niin kyllä sen on kestettävä enemmän kuin 90tkm. Lisäksi se om651 toinen suurempi ongelma on jakopää joka paukkuu myös henkilöautoissa. Ei käsitä miten nuosta on saatu noin huonoja kun tuo linkin integroitu matkailuauto sillä 5 syl 2.7 koneella kn ikiliikkuja. Jossain on vikaa kun mersun koneet ei näe 300tkm mutta useammalla fiiatin jtd koneella 2.3 ja 2.8 on menty meillä noin 500tkm konetta avaamatta.

  • Vieras
  • Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #21 : 22.09.2017 kello on 17:22 »
    Tämä on niin sitä itseään että.
    Tässä naapurissa putkiurakoitsijalla on 600000 km ajettu Sprinteri 2,2 koneella jonka tarkempaa mallia en muista mutta  ikinä ole ollut mitään murhetta .
    En ole mikään Mersuasiantuntija joten ihmettelen tämmöistä yleistämistä että joku kone ei kestä ollenkaan.
    Eikö niitä ole taksein ,linja-autoin ja asutoautoina Suomessakin tuhansia kappaleita ja jokunen tietysti mennyt rikki mutta eikait ne kaikki ole  ::)
    Mutta voinhan olla väärässä niinkuin usein olen huomannutkin.
    Varmaan kyse w903 korisista joissa moottori ongelmia ei samassa suhteessa ole ollut kun w906 korissa jossa kone päivittyi jonkunverran ja sitten tuli se kokonaan uusi om651 missä oli alkuunsa melkoisesti ongelmia. Toki niissä alkaa kaikissa olla jo toinen tai kolmas kone nokalla

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
    • viva la France
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #22 : 22.09.2017 kello on 17:34 »
    Eli siis Jokon mersut ei kestä kuin liikeestä ulos ajaa ja ...
    Kaikki suomen mersut sippaa, haloo...

  • Vieras
  • Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #23 : 22.09.2017 kello on 17:45 »
    Eli siis Jokon mersut ei kestä kuin liikeestä ulos ajaa ja ...
    Kaikki suomen mersut sippaa, haloo...
    Ai sinunmielestä 90-160tkm on "liikkeestä ulos ajaa" .Älä vääristele sanojani

    *****
    • Kalustoon kuuluva
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 22:44
    • viva la France
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #24 : 22.09.2017 kello on 17:55 »
    Ai sinunmielestä 90-160tkm on "liikkeestä ulos ajaa" .Älä vääristele sanojani
    Tuossa on firman pihassa 8 kpl joilla on ajettu 0- 500 000 ilman ongelmia, ehkä ammattimiehen huolto edes silloin tällöin auttaa.
    Eli älä yleistä ;)

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:24.05.2021 kello on 17:34
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #25 : 22.09.2017 kello on 20:49 »
    Oon itse ajanut w906 sprintterillä 260-360 tkm välin, ei hajonnu tai oireillu kone mulla yhtään, mutta tiedän että niitä on mennyt aika paljon.

    Ja kuulemma myös niitä v6-mottejaki olis menny.

    Mutta omia kokemuksia ei moottoriongelmista ole, oma ei edes ruostunut pahemmin kun oli metallihohtohopea. Perä ja kardaani hajos molemmat kerran, muita vikoja oli yksi suuttimen tiiviste ja takajousen katkeaminen. Muuten huoltoja, kuluvia osia meni, tosin jarrulevyjä meni mielestäni vähän liikaa, mutta ovat halpoja kun ei osta veholta. Akutkaan ei kestäneet mun mielestä tarpeeksi

    Ennen mulle tuloa oli ajettu pitkää matkaa, mulla melkein pelkkää kaupunkia. Pitkät huoltovälit putos mulla 15 tuhanteen, suurinpiirtein täydellä kuormalla ajoin melkein koko ajan. Vähän oli sähkövikojakin, yksi outo sähkövika paljastu poikki menneeksi pakoputken joustokappaleeksi. Ajotyyli oli vähemmän taloudellinen, kovia kierroksia kiihdytyksissä jne. Saattoi auttaa moottorin suhteen.

    Siis omien kokemuksien pohjalta tosi hyvä ja kestävä, mutta kyllä noiden moottorien hajoaminen on jonkinsortin tyyppivika.

    *****
    • Karavaanari
    • Viimeksi paikalla:15.02.2022 kello on 09:32
    • Vasta-alkaja
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #26 : 22.09.2017 kello on 21:21 »
    Tokikaan en tiedä, miten moottoreita on vekslattu, mutta. Nettiauton hakuun kun laittaa - 06 ja uudemmat, yli 400tkm ajettuna, sieltä löytyy 40 Mersua ja kokonaista kaksi fiiattia. Ei sinänsä kerro juuri mistään, mutta antaa pieniä viitteitä niiden 500 tkm ajettujen ducatojen määrästä.. Molemmat fiudet oli alle tuon, liuta mersuja oli yli 600 tkm ajettuja.

    Tosin, olen itsekin kuullut huhuja ainakin 315 sprintterin kampuravaivasta manuaaliin yhdistettynä.

    Joskus vielä..


    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla: 7.03.2024 kello on 06:55
    • Etelä-Pohjanmaa
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #27 : 22.09.2017 kello on 21:57 »
    Jotenkin käsittämättömältä tuntuu tuo spritterin huoltoväli, jos se on pisimmillään 60.0000 km, kuten tuossa TM jutussa mainitaan.

    On se aika pitkä väli, ettei moottoriöljyjä vaihdeta. Saattaa olla jokin yhteys myös koneremontteihin, pitkät huoltovälit.

    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uudistunut-puhtaampi-mb-sprinter-saapui-suomeen

    *****
    • Kaikkien kaveri Sr.
    • Viimeksi paikalla:eilen kello 23:34
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #28 : 22.09.2017 kello on 22:09 »
    Jotenkin käsittämättömältä tuntuu tuo spritterin huoltoväli, jos se on pisimmillään 60.0000 km, kuten tuossa TM jutussa mainitaan.

    On se aika pitkä väli, ettei moottoriöljyjä vaihdeta. Saattaa olla jokin yhteys myös koneremontteihin, pitkät huoltovälit.

    https://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uudistunut-puhtaampi-mb-sprinter-saapui-suomeen

    Onhan se, toimii varmaankin jos kampe kulkee pelkästään pitkää matkaa. Työpaikan autoihin (kylläkin hlö autoja) olen muuttanut huoltävälin 15 tkm tai vuosi vs. 30 tkm koska on lyhyttä ajoa ja lapin olosuhteet. Ei tuo ainakaan haittaa tee.
    « Viimeksi muokattu: 22.09.2017 kello on 22:20 »

    *****
    • Kaikkien Kaveri
    • Viimeksi paikalla: 9.10.2020 kello on 12:17
      • East Coast Fellows
    Vs: C-kortilliset autot
    « Vastaus #29 : 22.09.2017 kello on 22:17 »
    Transitissa ihan yhtä pitkä. Miksi se olisi ongelma jos ajotapa istuu niihin kriteereihin mitä valmistaja määrittelee? Raskaassa kalustossa ihan normi öljynvaihtoväli ja vielä raskaammassa ei ollenkaan.

    Tuo sama asia nousee vuosikymmenestä toiseen esiin. Kun öljynvaihtovälit piteni 5tkm -> 10tkm, Esson baarien pöydissä päiviteltiin asiaa. Puolet oli sitä mieltä että paree vaihtaa öljyt mieluummin 3tkm välein, maksimissaan 5tkm. 10tkm on niin paljon että moottorit ei sitä kestä. Ja sama sitten taas seuraavassa huoltovälin pidennyksessä.

    Öljyt on kehittyneet, suodattimet parantuneet. Öljymäärät on lisääntyneet ja materiaalit moottorissa kehittyneet.


    Sent from my iPad using Tapatalk Pro